Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کردستان، نعمت‌‌الله مرادی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان در کارگاه آموزشی تبیین و تشریح روند برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن، نماز و عترت به آسیب‌شناسی نحوه برگزاری این مسابقات در دوره‌های گذشته پرداخت و در ادامه نحوه برگزاری مرحله استانی مسابقات در سال تحصیلی 98-97 را تشرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه این مسابقات در دو بخش فرهنگیان و دانش‌آموزان و چهار مرحله آموزشگاه، شهرستان، استان و کشوری برگزار می‌شود، اظهار کرد: مرحله آموزشگاهی مسابقات از 24 آذر ماه 97 همزمان با هفته قرآن آغاز شد، مرحله شهرستانی مسابقات بهمن ماه و مرحله استانی آن نیز نیمه دوم اسفند ماه 97 برگزار می‌شود.
مرادی هم چنین به رشته‌های برگزاری مسابقات دانش‌آموزی نیز اشاره کرد و افزود: مسابقات در سه بخش قرآن، عترت و نماز در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ عمومی، حفظ ویژه، مفاهیم و تفسیر قرآن کریم، اذان، احکام، صحیفه سجادیه، انشای نماز و مداحی برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: در بخش فرهنگیان نیز مسابقات در رشته‌های قرائت، حفظ کل، حفظ 10 جزء قرآن، نهج‌البلاغه و روش تدریس احکام برگزار می‌شود و امسال رشته حفظ کل به مسابقات فرهنگیان اضافه شده است.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل گزارشی از میزان مشارکت دانش‌آموزان در مسابقات قرآن، عترت و نماز در سال تحصیلی گذشته ارائه کرد و یادآور شد: در سال گذشته بیش از 102 هزار نفر از دانش آموزان استان در چهار مرحله مسابقات شرکت کردند و 96 نفر از دانش آموزان نیز موفق شدند به مرحله کشوری مسابقات راه یابند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان فعالیت های قرآنی آموزش و پرورش مسابقات قرآن کارگاه آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۲۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت دارندگان مدال طلای المپیادهای علمی از کنکور

سیدرضا حسینی، با بیان این‌که مرحله دوم المپیادهای علمی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳  برای دانش‌آموزان مقطع دوم متوسطه از صبح روز گذشته ۲۵ فروردین با برگزاری المپیاد فیزیک آغاز و در نوبت ظهر با المپیاد علوم و فناوری نانو ادامه یافت گفت: در این مرحله شرکت کنندگان ۱۴ رشته به مدت ۸ روز با هم رقابت می‌کنند و در نهایت شنبه هفته آینده با برگزاری المپیاد شیمی، کار به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه مرحله دوم المپیاد بخشی از سلسله آزمون‌هایی است که باشگاه دانش‌پژوهان جوان تحت عنوان المپیادهای علمی در رشته‌های مختلف برگزار می کند افزود: بعد از مرحله دوم، آزمون‌های دوره تابستانه برگزار می‌شود و در نهایت تعدادی از دانش‌آموزان صاحب مدال طلا، نقره و برنز می‌شوند.

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان با اشاره به اینکه در مرحله دوم آزمون فقط پذیرفته شدگان مرحله اول شرکت می‌کنند ادامه داد: در مرحله اول ۸۳ هزار نفر ثبت نام کردند که ۱۰ هزار نفر پذیرفته شده مرحله اول بوند، اکنون در مرحله دوم بعد از رقابت در هر رشته ۴۰ نفر به عنوان برگزیده مرحله دوم به مرحله دوره تابستانه راه می‌یابند.

حسینی اظهار کرد: افراد انتخاب شده در مرحله دوم در کل کشور تابستان امسال در محل باشگاه دانش پژوهان جوان در دوره‌ها حاضر می‌شوند و با برگزاری آزمون‌های مختلف در نهایت افراد برگزیده که صاحب مدال طلا می‌شوند می‌توانند در رشته‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی از کنکور معاف و در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود حاضر شوند. همچنین به تراز دارندگان مدال نقره و برنز نیز۲۰ درصد اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: تعداد شرکت کنندگان به تناسب جمعیتی و برخورداری از امکانات آموزشی متفاوت است اما بجز شهر تهران فضای المپیاد در استان‌های مازندران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و آذربایجان شرقی فضای المپیاد به خوبی پیگیری می‌شود.

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان با بیان اینکه امسال ایران میزبان المپیاد فیزیک جهانی است عنوان کرد: در نظر داریم اصفهان میزبان این المپیاد باشد چرا که آشنایی نخبگان کشورهای دیگر با فضای فرهنگی، تاریخ غنی و هویت اصیل ایرانی می‌تواند آن‌ها را به سفیران تبلیغ فضای واقعی جمهوری اسلامی ایران در دنیا تبدیل کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون شبه‌نهایی پایه دهم و یازدهم برای اولین‌بار
  • افزایش ۳۷۵ درصدی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دانش آموزان گنابادی
  • رقابت ۲۵ هزار دانش‌آموز بویراحمدی در مسابقات قرآنی
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان همدان آغاز شد
  • رقابت ۲۵ هزار دانش آموز بویراحمدی در مسابقات قرآن
  • مسابقات قرآن و عترت دانش آموزی
  • برگزاری مسابقات قرآن دانش آموزی با حضور ۸۰۰ منتخب در همدان
  • معافیت دارندگان مدال طلای المپیادهای علمی از کنکور
  • آغاز چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان همدان
  • شرکت ۵ هزار دانش‌آموز استان اصفهان در طرح مسطورا