Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن حیدری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد کل اختراعات در سال گذشته 55 مورد بود و آمار سال جاری نشان از رشد ثبت اختراعات آذربایجان غربی و پیشرفت علمی و فنی این استان است.
وی ادامه داد: 32 مورد از این تعداد توسط هیات داوران مورد بررسی قرار گرفته و نتایج به متقاضیان اعلام شده است.
وی اعلام کرد: 12 طرح باقی توسط هیات داوران و اساتید استانی در حال بررسی و ارزیابی است و نتیجه نهایی در سریع ترین زمان اعلام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: قبل از سال 1395 مرجعیت استعلام فکری و ثبت اختراع در آذربایجان غربی وجود نداشت و مخترعان مجبور بودند برای ثبت اختراعات خود به استان های همجوار یا تهران سفر کنند.
رییس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی ادامه داد: از سال 1395 مرجعیت استعلام فکری و ثبت اختراعات نیز به پارک علم و فناوری این استان واگذار شد که این امر کار مخترعان را تسهیل کرد.
حیدری اضافه کرد: صاحبان اختراع می توانند با مراجعه به سایت مرکز مالکیت معنوی به نشانی http://iripo.ssaa.ir نسبت به ثبت اظهارنامه اختراع خود و دریافت شماره اظهارنامه و رمز شخصی اقدام کنند.
وی ادامه داد: متقاضی پس از دریافت تاییدیه از کارشناس ثبت اختراع می تواند پارک علم و فناوری آذربایجان غربی را به عنوان مرجع دارای صلاحیت برای استعلام به مرکز مالکیت معنوی معرفی کرده و سایر مراحل را پیگیری کند.
به گزارش ایرنا پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با هدف بسترسازی برای تولید ثروت از طریق علم و فناوری تاسیس شده است؛ این نهاد به عنوان یکی از ارکان مهم شکل گیری و توسعه اقتصاد دانش­ بنیان تلاش می­کند تا با استفاده از موقعیت ممتاز همجواری با سه کشور آسیایی و اروپایی و دارا بودن هفت مرز رسمی در سطح کشور به حمایت همه جانبه از شرکت­های مبتنی بر دانایی و خلاقیت و جذب سرمایه­ گذار بپردازد.
این پارک در تلاش است تا زمینه تجاری سازی و بازاریابی ایده های نوآورانه و فناورانه را فراهم کند و نقش کلیدی در یاری رساندن به حضور فعال این شرکت ها در سطوح ملی و بین المللی داشته باشد.
9918/7129
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها آذربایجان غربی ثروت خلاقیت علم و فناوری فناوری جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۳۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز اول «شهرک فناوری» کرمانشاه امسال کلید می‌خورد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سیامک آزادی در جلسه مشاوران پارک علم و فناوری با اشاره به حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه از ۷۷۰ واحد دانش بنیان و فناور استان در سالهای فعالیت این مجموعه، گفت: ۷۴ درصد این واحدها خروج موفق داشته اند و این افتخار بزرگی برای مجموعه پارک محسوب می شود.

به گفته آزادی در حال حاضر ۳۳۰ واحد فناور و دانش بنیان همچنان تحت حمایت های پارک قرار دارند.

باید روی ۶ حوزه اولویت‌دار فناوری استان متمرکز شویم

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه با اشاره به فعالیت ۹۳ شرکت دانش بنیان در سطح استان گفت: از این تعداد ۵۵ شرکت تحت حمایت پارک قرار دارند و بصورت مستمر به تعداد این شرکت ها اضافه می شود.

آزادی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰ پرونده در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال بررسی است و هر هفته یک یا دو پرونده درخواست دانش بنیانی از سوی استان به این معاونت ارسال می شود.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه شش حوزه اولویت دار فناوری استان را نرم افزار، ماشین آلات کشاورزی و صنعتی، برق و الکترونیک، صنایع شیمیایی، پزشکی و تجهیزات پزشکی و نهاده های کشاورزی اعلام و تصریح کرد: عمده واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان تحت حمایت پارک در این شش حوزه فعالیت دارند و بر همین اساس این حوزه ها در اولویت پارک جهت توسعه شبکه های فناوری قرارگرفته اند.

آزادی با اشاره به فعالیت بیش از ۲۷۰۰ نفر در شرکت های فناور و دانش بنیان تحت حمایت پارک گفت: سال ۱۴۰۱ رقم صادرات این شرکت ها حدود ۱۷.۲ میلیون دلار بود که پیش بینی می شود در سال 1402 با رشد ۲۰ درصدی همراه بوده باشد.

وی با  اشاره به فعالیت چشمگیر این شرکت ها در تولید محصولات خاص فناورانه گفت: در حال حاضر ۲۰ محصول تولیدی شرکت های تحت حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه بصورت انحصاری در کشور تولید شده و شرکت های کرمانشاهی تنها تولید کننده آن در سطح کیفی بالا در کشور هستند.

فاز اول شهرک فناوری کرمانشاه امسال کلید می خورد

آزادی در ادامه اشاره ای به زیرساخت های فناوری استان داشت و افزود: در حال حاضر بزرگترین برج فناوری کشور در کرمانشاه استقرار دارد و بیش از ۷۱ واحد فناور هم اکنون در آن مستقر هستند و روند استقرار شرکت ها تا رسیدن به ۱۱۰ شرکت که ظرفیت برج را تکمیل می کند ادامه خواهد داشت.

وی افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته با تکمیل این برج طی دو سال آینده و راه اندازی بخش ها و اجزای مختلف آن مانند شتاب دهنده و فضاهای اشتراکی و... این برج به بزرگترین مرکز توسعه فناوری در غرب و شمال غرب کشور تبدیل خواهد شد.

آزادی با بیان اینکه این برج جوابگوی نیاز شرکت ها و واحدهای تحت حمایت پارک نیست گفت: خوشبختانه با حمایت های رییس سازمان جهاد دانشگاهی ۱۵۰۰ متر فضای جدید در اختیار پارک قرار گرفته تا بتوانیم فضای جدیدی برای استقرار شرکت های نوپا فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه ۷۲ درصد شرکت ها و واحدهای پارک، وارد فاز صنعتی و نیمه صنعتی شده اند، گفت: این شرایط اگرچه افتخار بزرگی محسوب می شود، اما پارک را با چالش جدی برای تامین فضای تولیدی این واحدها مواجه کرده است.

وی افزود: استانداری کرمانشاه سوله هایی را در اختیار پارک قرار داده و توانستیم «مجتمع نوآوری» را راه اندازی کرده و ۱۷ فضای کارگاهی ایجاد کنیم که در حال حاضر ۲۸ محصول فناورانه در آنها تولید می شود، اما این فضا قطعا پاسخگوی نیاز شرکت ها نیست.

آزادی گفت: در همین راستا  با حمایت های سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه و اختصاص ۱۲۰ هکتار از اراضی، فضای لازم برای راه اندازی شهرک فناوری فراهم شده و امیدواریم بتوانیم ساخت فاز اول این شهرک را امسال شروع کنیم.

مرکز منطقه ای توسعه اقتصاد دیجیتال در کرمانشاه راه اندازی می شود

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه در تشریح برنامه های آینده پارک، از برنامه ریزی جهت جذب حمایت ۱۰۰ میلیارد تومانی پارک برای راه اندازی ۲۰۰ کسب و کار نوپا خبر داد و افزود: این اعتبار در قالب تسهیلات اشتغالزایی به این کسب و کارها اختصاص می یابد.

وی همچنین از برنامه ریزی برای مرکز منطقه ای توسعه اقتصاد دیجیتال خبر داد و افزود: این مرکز طی تفاهم نامه ای با پارک فاوا راه اندازی می شود.

آزادی از راه اندازی دو مرکز هم آفرینی با مشارکت صنایع پیشرو و مرکز تجاری سازی فناوری با همکاری معاونت پژوهشی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه خبر داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • حمایت وزارت علوم از توسعه مراکز تخصصی هوش مصنوعی + فیلم
  • بسته یک ؛ مشروح فعالیت های وزرا در استان سمنان
  • بررسی مسائل و مشکلات مرکز علم و فناوری خوی
  • ۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد
  • مرکز تخصصی هوش مصنوعی پارک علم و فناوری استان سمنان افتتاح شد
  • کرمانشاه صاحب شهرک فناوری می‌شود
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان
  • راه‌اندازی مرکز آموزش و فناوری غله و نان در خوزستان+فیلم
  • فعالیت شبکه فن بازار در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی 
  • فاز اول «شهرک فناوری» کرمانشاه امسال کلید می‌خورد