Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-30@01:28:44 GMT

توجه به معیشت مردم نقطه قوت لایحه بودجه 98 است

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۲۳۴۳۹

توجه به معیشت مردم نقطه قوت لایحه بودجه 98 است

محمد باقر سعادت روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تلاش شده در بودجه 98 عدالت اجتماعی برای قشر آسیب پذیر و کم درآمد به خوبی رعایت شود.
وی یادآورشد: در لایحه بودجه 98 به طور تقریبی 14میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی و ضروری اختصاص یافته است.
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت:باتوجه به تورم موجود و احتمال افزایش آن به نظر می رسد رقم پیش بینی شده برای تامین کالاهای اساسی و ضروری کافی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سعادت گفت: لایحه بودجه در کمیسیونها بررسی و پس از آن به کمیسیون تلفیق و به صحن مجلس می آید وبا بررسی های موشکافانه انتظار می رود اصلاحاتی در آن به وجود آید.
وی اضافه کرد: افزایش حقوق و دستمزد به صورت میانگین در لایحه بودجه 98، 20 درصد تعیین شده و بصورت پلکانی انجام می شود براین اساس کسانی که حقوق آنها بالاتراست افزایش کمتر و کسانی که حقوق پایین تری دارند افزایش بیشتری می یابد.
سعادت گفت: این روند خود بیانگر نوعی عدالت است که تلاش شده در لایحه بودجه 98 رعایت شود.
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: هرچند این میزان افزایش حقوق و دستمزد با توجه به تورم موجود سازگار نیست اما بالاخره بودجه کشور سقفی دارد و دستگاه ها و حوزه های مختلف باید از آن استفاده کنند.
وی تاکید کرد: در راستای تامین حقوق و دستمزد اگر منابع و درآمد آن بیشتر بود به طور یقین باید حقوق و دستمزد افزایش بیشتری پیدا می کرد اما چون منابع بیش از این جواب نمی دهد با این روند افزایش پلکانی عدالت به نحوی رعایت شده است.
سعادت گفت: افزایش 80درصدی بودجه محیط زیست و 18درصدی نهادهای نظامی نیز از نقاط قوت لایحه بودجه 98 است که به خوبی به آنها پرداخته شده است.
وی افزود: بودجه نهادهای نظامی در لایحه پیشنهادی دولت به هیچ وجه کاهش نیافته است و نسبت به سال 97 ، از افزایش 18درصدی برخوردار است .
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می رفت در لایحه بودجه 98 بودجه فرهنگی مقدار بیشتری افزایش می یافت که انتظار می رود در کمیسیونها و کمیسیون تلفیق تغییر و اصلاحاتی در این بخش انجام شود.
سعادت یادآورشد: شفافیت و انضباط بودجه ای در لایحه بودجه 98دولت لحاظ شده است و توجه ویژه ای نیز به آموزش و آموزش عالی و فرهنگی انجام شده طوریکه بودجه نوسازی مدارس که از مطالبات عمومی جامعه است 118درصد رشد نشان می دهد.
وی پایداری در برابر تحریمها را از دیگر نقاط قوت لایحه پیشنهادی دولت ذکر کرد و گفت: بودجه 98 براساس تحریم های ظالمانه ای که امریکا بر ملت ایران روا داشته تنظیم شده است.
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: توجه ویژه به اشتغال و ایجاد فرصت های شغلی برای پاسخ به نیاز جویندگان کار و تولید
که زمینه ساز رونق اقتصادی است نیز در لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه 98 مد نظر قرار گرفته است.
6047/6045
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها حقوق دستمزد لایحه بودجه مجلس شورای اسلامی نماینده مردم دشتستان جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۳۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اقتصاد: حمایت از تولید، نیازمند تخفیف های بیشتر در حوزه مالیاتی است

وزیر اقتصاد با اشاره به بار مالیاتی که در قانون بودجه ۱۴۰۳ نسبت به لایحه ۱۴۰۲ ایجاد شد، یادآور شد که وزارت اقتصاد رسما با این موضوع مخالفت کرد.

به گزارش ایسنا، احسان خاندوزی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران توضیخ داد که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش بار مالیاتی که در قانون مصوب بر لایحه بودجه دولت اضافه شده، حدود ۱۰ درصد افزایش بار مالیاتی برای کشور به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به اینکه سیاست حمایت از تولید ایجاب می کند که تسهیل کنیم و تخفیف های بیشتری در حوزه مالیاتی داشته باشیم، امیدواریم مجلس شورای اسلامی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ای که ایجاد شده است را از طرق دیگری مثل انتشار اوراق تامین کند و به دولت اجازه انتشار دهد تا نیازی به این افزایش مالیات برای سال ۱۴۰۳ وجود نداشته باشد.

این خبر تکمیل می شود.

دیگر خبرها

  • جدیدترین اظهارنظر وزیر کار درباره افزایش حقوق کارگران در ۱۴۰۳/ فرمول افزایش حقوق کارگران اعلام شد
  • لایحه جدید دولت ؛ حقوق کارگران دوباره افزایش پیدا می‌کند؟
  • حقوق کارگران دوباره افزایش پیدا می‌کند؟
  • ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد سال 1403 تصویب شد
  • زمان اجرای افزایش حقوق کارمندان اعلام شد
  • خبر مهم برای کارمندان؛ زمان اجرای افزایش حقوق اعلام شد
  • مالیات افزایش می‌یابد/وزیر اقتصاد: رسما مخالفت خود را با تصمیم مجلس برای افزایش بار مالیاتی اعلام کردیم
  • زمان اجرای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال 1403 + جزییات
  • بهادری جهرمی: افزایش جرایم رانندگی و ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد تصویب شد
  • وزیر اقتصاد: حمایت از تولید، نیازمند تخفیف های بیشتر در حوزه مالیاتی است