Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-19@04:56:06 GMT

اتریوم (ETH) چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۲۳۹۴۵

بیت‌ کوین را فقط نمی‌توان یک ارز دوران‌ساز نامید که به ایجاد موجی از ارزهای دیجیتال و رمزنگاری‌شده دامن زده است، بلکه آن را باید معیار استاندارد تمامی ارزهای دیجیتال قلمداد کرد. ارزهایی را که از بیت‌ کوین الهام گرفته‌اند، آلت‌ کوین (ارزهای دیجیتال جایگزین بیت کوین) نامیده‌اند. همه‌ی این ارزهای جایگزین، نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ و بهبودیافته‌ای از بیت‌ کوین هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه استخراج برخی از این ارزها آسان‌تر از استخراج بیت‌ کوین است، اما معایبی هم دارند که از آن‌میان می‌توان به ریسک بالاتری که ناشی از کمتر بودن نقدینگی، حفظ ارزش و پذیرش آنها در بازار است، اشاره کرد. ازآنجاکه قیمت بیت‌ کوین‌ها به‌طور تصاعدی در حال‌ افزایش است، ما در این مقاله شش ارز دیجیتال را معرفی می‌کنیم که از میان ۷۰۰ ارز رمزنگاری شده انتخاب شده‌اند. برای آشنایی با این شش ارز دیجیتال با ما همراه باشید.

اتریوم (ETH)

اتریوم ارزی است که در سال ۲۰۱۵‌‌ راه‌اندازی شد. این ارز یک پلتفرم نرم‌افزاری غیرمتمرکز است که امکان ساخت و اجرای قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های توزیع‌شده را بدون تقلب، کنترل یا مداخله‌ی شخص ثالث فراهم می‌کند. در سال ۲۰۱۴، یک پیش‌فروش برای اتر راه‌اندازه کرده بودند که با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو شد. اپلیکیشن‌های اتریوم روی توکن‌های خاص این شبکه به نام اتر کار می‌کنند.

اتر مانند ماشینی است که برای حرکت در بستر اتریوم به آن نیاز دارید و اغلب توسعه‌دهندگانی که به‌دنبال توسعه و اجرای اپلیکیشن‌ها درون اتریوم هستند، به اتر نیاز دارند. طبق گفته‌ی سازندگان اتریوم، این ارز را می‌توان برای رمزگذاری، غیرمتمرکزسازی، ایمن‌سازی و مبادله‌ی تقریبا همه‌چیز استفاده کرد. پس از حمله‌ای که در سال ۲۰۱۶، به DAO شد، اتریوم به اتریوم (ETH) و اتریوم کلاسیک (RTC) تقسیم شد. ارزش بازار اتریوم (ETH) ۴۱.۴ میلیارد دلار است که پ‍س از بیت‌ کوین رتبه‌ی دوم را در بین تمام ارزهای دیجیتال دارد.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: اتریوم بیت کوین ارزهای دیجیتال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۳۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم: اجرای آپدیت Dencun در شبکه اصلی اتریوم

مهم: اجرای آپدیت Dencun در شبکه اصلی اتریوم

چهارشنبه ۲۳ اسفند ماه هاردفورک مورد انتظار اتریوم به نام آپدیت Dencun در شبکه اصلی اتریوم انجام شد.

به گزارش والکس، آپدیت Dencun در شبکه اصلی اتریوم پیاده‌سازی شد. این آپدیت که ترکیبی از دو نام Deneb و Cancun است فصل جدیدی از امکانات حیاتی برای بلاکچین اتریوم را به ارمغان می‌آورد.

این تغییرات شامل فعال سازی یک ویژگی کلیدی به نام پروتو دنک شاردینگ یا EIP-4844 است که ظرفیت اتریوم برای پشتیبانی از اطلاعات شبکه‌های لایه دوم را بهبود می‌بخشد.

شایان ذکر است صرافی والکس از آپدیت‌های شبکه‌های لایه دوم آپتیمیزم و آربیتروم که در روز پنجشنبه ۲۴ اسفند ماه به انجام می‌شوند پشتیبانی می‌کند. بدین ترتیب براساس اطلاعیه والکس واریز و برداشت تمامی توکن‌های OP و ARB به ترتیب از ساعت ۲:۳۰ بامداد و ۱۱:۳۰ بامداد روز پنجشنبه متوقف می‌شود و پس از پایداری شبکه‌ها این فرآیندها از سر گرفته می‌شوند.

ماهیت و هدف آپدیت Dencun

اتریوم از دو سال گذشته در مسیر توسعه است. مهم‌ترین تغییر این بلاکچین در سال‌های اخیر، تبدیل‌ مکانیسم اجماع آن از اثبات کار به اثبات سهام بوده است. مکانیسمی بسیار سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر که تجربه‌ی کاربری این بلاکچین را نیز بهبود می‌بخشد. اما این شبکه، به‌ویژه در مقایسه با رقبایش هنوز با چالش‌هایی مواجه است. سرعت آن همچنان بسیار کمتر از زنجیره‌هایی مانند سولانا، نیر و پالیگان بوده و کارمزد تراکنش‌هایش نیز همچنان قابل‌توجه است.

حالا به‌منظور رفع هرچه بیشتر این نقایص، قرار است آپدیت Dencun اجرا شود. این هاردفورک شامل دو ارتقاء اساسی در هر دو لایه‌ی اجرا و اجماع اتریوم خواهد بود. ارتقاء لایه‌ی Execution یا اجرا، Cancun و ارتقاء لایه‌ی Consensus یا اجماع، Deneb نام دارند. Cancun‌ نام شهری در مکزیک و Deneb‌ نیز نام درخشان‌ترین ستاره‌ی صورت فلکی ماکیان است. از ترکیب نام این دو، کلمه‌ی Dencun به وجود آمده است.

آپگرید Cencun بر بهبود مقیاس‌پذیری و Deneb بر بهبود فرآیند اجماع و امنیت بلاکچین اتریوم متمرکز است. تاریخ دقیقی برای اجرای این فورک درنظر گرفته نشده است؛ اما انتظار می‌رود در هفته‌های پایانی سال ۲۰۲۳، شاهد وقوع آن باشیم.

منابع:

https://wallex.ir/blog/ethereum-dencun-upgrade/

https://wallex.ir/blog/news-dencun-hardfork-goes-live-on-ethereun/

 

دیگر خبرها

  • تصمیم بزرگ قطر: سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین
  • تصمیم بزرگ قطر برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین
  • صعود بیت کوین: پدیده جهانی که اقتصاد را تغییر می‌دهد
  • بهار ارزهای دیجیتال در زمستان پر خبر
  • نگاه ایران و جهان به رمزارزها در زمستان داغ کریپتویی
  • بیت کوین به زیر ۵۵ هزار دلار سقوط می‌کند؟
  • مهم: اجرای آپدیت Dencun در شبکه اصلی اتریوم
  • باد بیت‌کوین خوابید؟
  • قیمت بیت کوین در سال 1403 چقدر خواهد شد؟
  • عقب نشینی بیت کوین از رکورد تاریخی