Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پنجشنبه دریافتی ایرنا، محمد احمدی اظهار داشت: قرار است با اجرای پروژه ای با استفاده از اینترنت اشیا و داده های فضایی پارک ملی گلستان را زیر نظر داشته باشیم تا در زمان وقوع آتش بتوان واکنش سریعتری نشان داد.
وی افزود: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید زیادی بر استفاده از فناوری در عرصه های مختلف دارد بر همین اساس تصمیم گرفتیم برای ایجاد شبکه اعلام آتش در پارک ملی گلستان از اینترنت اشیا استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اعلام اینکه سال قبل 200 هکتار از پارک ملی گلستان دستخوش حریق شد، ادامه داد: تدوین طرح اعلام آتش در این پهنه بکر طبیعی با استفاده از اینترنت اشیا ادامه دارد اما به دلیل وسعت زیاد پارک این طرح ابتدا به صورت پایلوت در مناطق پرخطر پارک اجرا می شود تا از نظر فنی و زمانی قابلیت اجرا داشته باشد.
احمدی با بیان اینکه در طرح کنونی از امکانات شبکه موبایل در مجاورت جاده موجود استفاده می شود، اظهار کرد: در واقع با نصب دوربین های حرارتی و ارسال اطلاعات کانون وقوع آتش شناسایی و با ارسال مختصات منطقه حادثه به منطقه مانیتورینگ، تیم های واکنش سریع وارد عمل شده تا قبل از گسترده شدن آتش بتوانند آنرا خاموش کنند.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان سه زمان قبل، حین و بعد حادثه را مهم بیان کرد و گفت: هرچه در زمان وقوع حادثه زمان طلایی برای واکنش سریع را کمتر کنیم میزان خسارات و تلفات مادی کمتر می شود.
احمدی زمان بهره برداری از این طرح را تا قبل از فصل تابستان 98 اعلام کرد و ادامه داد: براساس تجربه جهانی استفاده از فناوری می تواند تاثیر بسیاری در زندگی بشر داشته باشد و امیدواریم با موفقیت این تجربه به نقاط دیگر هم منتقل شود.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان با بیان اینکه سعی می کنیم این طرح فقط جنبه اعلام حریق نداشته و کاربری های دیگری چون نظارت بر شکار غیرقانونی هم داشته باشد، اظهار کرد: این کار با دوربین های دو کاره حرارتی و تصویری انجام می شود.
احمدی یکی از مزیتهای پارک ملی گلستان را حضور حیوانات نادر و در مرحله انقراض عنوان کرد و گفت: به دلیل عبور جاده از میان پارک بسیاری از حیوانات در برخورد با خودروهای عبوری تلف می شوند و اگر بتوان سرعت ماشین ها را با استفاده از دوربین نظارتی کم کرد می توان تصادفات را هم کاهش داد.
3014/2729
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها اینترنت جنگل دوربین نظارتی فناوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۴۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی دو روزه مدیران مراکز نوآوری و ‌پارک‌های علم و فناوری به پایان می رسد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، گردهمایی دوروزه مدیران مراکز نوآوری مستقر در دانشگاه‌ها و ‌پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور، توسط دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی‌، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در محل کارخانه هوشمندسازی و نوآوری امیدبوم (امیدینو) امروز آغاز شد.

این گردهمایی با حضور ۷۰ تن از مدیران مراکز نوآوری مستقر در دانشگاه‌ها و ‌پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور برگزار شد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • استفاده از راهکار‌های اصولی و فنی به جای قطع اینترنت در زمان کنکور
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • افزایش فضای کارخانه نوآوری درخشان یزد
  • دیوارهای کارخانه نوآوری درخشان یزد برداشته شود
  • دیوار‌های کارخانه نوآوری درخشان برداشته شود
  • فناوری با بلوغ پایین در پارک‌های علم و فناوری رها شده اند 
  • گردهمایی دو روزه مدیران مراکز نوآوری و ‌پارک‌های علم و فناوری به پایان می رسد
  • زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور در مسیر پیشرفت