Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@06:40:01 GMT

پیست اسکی افوس بازگشایی شد

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۲۴۷۶۵

پیست اسکی افوس بازگشایی شد

اصفهان - ایرنا- رییس هیات اسکی بوئین میاندشت گفت: به دنبال فعالیت سامانه بارشی اخیر و حجم مطلوب برف، پیست اسکی شهر افوس از توابع شهرستان بوئین میاندشت استان اصفهان روز جمعه به طور رسمی بازگشایی شده است.

روح اله بابایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیست اسکی افوس به طول 850 متر در منطقه گردشگری سرچشمه واقع شده و مجهز به تله اسکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: امکانات متعدد رفاهی و ورزشی مانند توقفگاه ، سالن غذا خوری ، سرویس بهداشتی ، آلاچیق و مجموعه ورزشی کودک در این مکان فراهم است و امکان اجاره ، فروش و آموزش استفاده از وسایل اسکی برای علاقه مندان وجود دارد.
وی اضافه کرد: این پیست دارای استانداردهای لازم، شیب و ارتفاع مناسب و بالابر بشقابی است که سهولت بالا رفتن اسکی‌بازان به دامنه کوه را فراهم می کند.
وی خاطرنشان کرد:
رییس هیات اسکی بوئین میاندشت شرفیت توقفگاه این پیست را 400 دستگاه خودرو اعلام کرد و افزود : با همکاری نهادهای نظامی و انتظامی شهرستان تلاش کرده ایم همزمان با ورود گردشگران، امنیت و آرامش به عنوان زیربنای تفریح نشاط انگیز در منطقه برقرار شود.
کارشناسان هواشناسی مجموع بارش در دی ماه امسال در بوئین میاندشت را 38 میلی متر اعلام کردند، مجموع بارش های سال زراعی جاری در این منطقه که بیشتر به صورت برف بوده تاکنون 200 میلی متر است.
وضعیت جوی بوئین میاندشت در روز جمعه، صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد پیش بینی شده است با این وجود کارشناسان هشدار داده اند مردم در سفرهای زمستانه تجهیزات ایمنی و گرمایشی لازم را به همراه داشته باشند و قبل از حرکت از آخرین وضعیت محورها مطلع شوند.
بوئین میاندشت از شمال به شهرستان خوانسار، از جنوب به شهرستان فریدونشهر ، از طرف شرق به شهرستان فریدن و از غرب به شهرستان الیگودرز از توابع استان لرستان منتهی می گردد.
آب و هوای کوهستانی و زمستان های پر برف این خطه، زمینه مساعدی را برای رونق گردشگری و جذب توریست مهیا کرده است.
بویین میاندشت به دلیل ویژگی های منحصر به فرد به 'بهشت گردشگری غرب استان' مشهور است.
شهر افوس از توابع بویین میاندشت، در غرب استان اصفهان و 38 کیلومتری شهرستان فریدن درمیان پیش کوه های داخل زاگرس مرکزی قراردارد. افوس در دامنه کوه قوسی شکل به همین نام ایجاد شده است که بلند و برف گیر است و به همین دلیل جویبارهای زیادی از این کوه سرچشمه می‌گیرد.
در زمان حاضر پیست اسکی فریدونشهر و پیست اسکی افوس، مهمترین نقاط گردشگری زمستانه استان اصفهان است که سالانه بیش از 40 هزار گردشگر را از استان و سراسر کشور به سوی خود جذب می کنند.
پیست اسکی فریدونشهر در سه کیلومتری این شهر در دامنه کوه تسیخه قرار دارد، دسترسی به این پیست از طریق جاده ارتباطی اصفهان به الیگودرز، سه راهی فریدونشهر، پس از شهرستان فریدونشهر، جاده فریدونشهر به سیبک، سه راهی جاده روستای چغیورت امکان پذیر است.
یست اسکی افوس دومین پیست غرب استان اصفهان با فاصله 2 کیلومتری از شهر در مجموعه گردشگری سرچشمه افوس و در 180 کیلومتری استان اصفهان قرار دارد.
شهرستان فریدونشهر با بیش از 35 هزار نفر جمعیت در 180 کیلومتری و شهرستان بوئین میاندشت با حدود 30 هزار نفر جمعیت در فاصله 160 کیلومتری غرب استان اصفهان همجوار با رشته کوه های زاگرس مرکزی قرار دارد.
6026/9861

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بويين مياندشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۴۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک خط عبوری محور خوروبیابانک به انارک و نایین بازگشایی شد

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: با تلاش عوامل ستاد مدیریت بحران یک خط عبوری محور خوروبیابانک به انارک و نایین بازگشایی شد.

علی مولوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در نائین اظهار کرد: عصر امروز محور خوروبیابانک به سمت انارک و نائین به علت آبگرفتگی محدوده گردنه زنجیرگاه انارک مسدود شده بود که خوشبختانه اکنون با تلاش کارکنان پلیس راه، راهداری و سایر عوامل امدادی، یکی از خط‌های عبوری محور خوروبیابانک به سمت انارک و نائین بازگشایی شد.

رئیس پلیس راه استان اصفهان با بیان اینکه بارش‌ها از صبح امروز آغاز شده و تا کنون نیز ادامه دارد، گفت: به رانندگانی که قصد تردد در این محور را دارند توصیه می‌شود با توجه به وجود ترافیک مقطعی در این محور، ضمن رعایت سرعت مطمئنه، از عجله و شتاب خودداری کنند و همکاری لازم را با تیم‌های گشتی پلیس راه و راهداری در این محور داشته باشند.

کد خبر 747345

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات احداث فاز اول پیست تارتان در اهر
  • حال و هوای ابری و بارانی جاده بوئین میاندشت به روایت فیلم
  • طرح کنترل کوچ ومدیریت چرای دام تا پایان اردیبهشت
  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود
  • یک خط عبوری محور خوروبیابانک به انارک و نایین بازگشایی شد
  • ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت
  • پشمینه رستنی شفابخش دشت‌های اصفهان
  • عکسی تازه از علی دایی با یک دختر در پیست اسکی
  • ممنوعیت ورود غیر ورزشی‌ها به پیست اسکی شیر باد گلمکان
  • طبیعت تماشایی افوس به وقت بهار + فیلم