Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- همایش 'تازه های جراحی سنتو لیزر در درمان بیماری آب مروارید و اصلاح پیرچشمی' روز جمعه در بیمارستان تخصصی چشم بینا در مشهد برگزار شد.

مدیرعامل بیمارستان چشم پزشکی بینا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف این همایش را ارتقای علمی حوزه چشم پزشکی و گسترش شیوه های نوین درمان انواع بیماریهای چشمی با حضور 100 نفر از چشم پزشکان خراسان رضوی اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر علیرضا اسماعیلی افزود: دکتر پاول استودولکا که سخنران این همایش می باشد یکی از جراحان معروف چشم در اروپا است که در حوزه جراحیهای نوین چشم پزشکی و نوآوریهای آن یک صاحبنظر در سطح جهان محسوب می شود.
وی ادامه داد: در حاشیه این همایش هفت عمل جراحی زنده با حضور دکتر استودولکا در زمینه کاربرد لیزر در درمان آب مروارید و پیرچشمی انجام خواهد شد که چشم پزشکان می توانند از طریق ویدئوکنفرانس و پخش اینترنتی از آن بهره بگیرند.
این فوق تخصص چشم پزشکی گفت: بیماری آب مروارید یا کاتاراکت که در آن عدسی چشم شفافیت خود را از دست می دهد، بر اثر افزایش سن رخ می دهد. روزانه تا 130 عمل جراحی آب مروارید در مشهد انجام می شود.
وی همچنین شمار متخصصان چشم پزشک فعال را در خراسان رضوی 180 نفر ذکر و بیان کرد: 110 نفر از این تعداد در شهر مشهد طبابت می کنند.
نخستین بیمارستان تخصصی چشم پزشکی منطقه شمال شرق کشور در بخش غیردولتی با نام 'بینا' شهریور ماه گذشته با حضور وزیر پیشین بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مشهد افتتاح شد. این بیمارستان در زمینی به مساحت دو هزار مترمربع در هفت طبقه با زیربنای 9 هزار و 500 مترمربع توسط بخش خصوصی ساخته شده است. از زمان افتتاح این بیمارستان تاکنون هزار مورد عمل جراحی چشم در آن صورت گرفته است.
3027/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي پزشكي مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۶۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر شبکه بهداشت و درمان فریمان گفت: حاج حسین هروی؛ این مبلغ را در قالب خرید تجهیزات و ملزومات پزشکی و مواد مصرفی مورد نیاز شامل تهیه یو پی اس، تجهیزات مورد نیاز اتاق عمل چشم پزشکی و قطعات دستگاه‌های دیالیز به بیمارستان حضرت زهرا (س) اختصاص داد.

 محمود ولایتی مقدم با قدردانی از اقدام خیرخواهانه این خیر افزود: امیدوارم با عنایت بیشتر خیرین سلامت به مقوله بهداشت و درمان، شاهد تحولات خوبی در راستای بهبود ارائه خدمات در حوزه سلامت شهرستان فریمان باشیم.

دیگر خبرها

  • همایش پاکسازی ساحل در گناوه برگزار شد
  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ برگزار شد
  • کاشت الکترود عمقی مغز برای درمان «سندروم لی» یک زن ۲۳ ساله
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز
  • همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد
  • پیوند اعضای بانوی مرگ مغزی بجنوردی به ۵ بیمار
  • برخی رشته‌های تخصصی پزشکی در حال حذف شدن است