Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه نباید نزاع بر سر اصولگرا و اصلاح طلب کرد، گفت: این دو جناح برای کشور مانند کفش چپ و راست است و کشور به همه سلیقه ها نیاز دارد و این خط کشی ها انگلیسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوانسار، «غلامعلی رجایی» در آیین گرامی داشت روسای فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام که در مسجد دو راه خوانسار برگزار شد، با گرامی داشت سالگرد شهدای قم و تاکید بر اینکه چهلم های شهدا در سال 56 و 57  کاتالیزور پیروزی انقلاب شد، گفت: تشیع از زمانی که فراگیر شد بسیار عالم و اندیشمند اسلامی تربیت کرد و با آنکه مراجعی مانند آیت الله شیرازی بر اندرونی شاه قاجار نفوذ داشتند و مردم مطیع آنها بودند ولی چون به فهم ولایت فقیه نرسیده بودند اندیشه تشکیل حکومت را نداشتند و زمانه هم این اجازه را به آنها نمی داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مشاور مرحوم آیت الله  هاشمی رفسنجانی، شاهکار امام خمینی(ره) را استخراج مفهوم ولایت فقیه از قاعده بیع دانست و تاکید کرد: اگر ولایت فقیه نباشد نصف قرآن تعطیل خواهد بود که به معنای متروک بودن قرآن است و چون قرآن و اسلام زنده و جاری است بنابراین اندیشه تشکیل حکومت بر مبنای ولایت فقیه شکل گرفت.

 

وی با یادآوری اینکه ترامپ تاجر، دولت را تعطیل کرده است تا دیوار مورد نظرش را بکشد و برای دیوار کشیدن دلالی می کند، افزود: منکر کم کاری نظام نیستم ولی در حال حاضر چه کسی می تواند به ایران زور بگوید و«علی شمخانی» روز گذشته از التماس آمریکا برای مذاکره خبر داد.

 

رجایی با تاکید بر اینکه اگر عنایت امام زمان (عج) به مملکت اسلامی نباشد کشور پا برجا نمی ماند، خاطر نشان کرد: مردم ایران چنان انقلابی کردند که در آن با دست خالی جلوی امپراطوری را گرفتند که ژاندارم منطقه بود و بهترین جنگنده ها را از دنیا می گرفت و به چهار هزار مستشار حق توحش می داد.

 

مشاور مرحوم هاشمی با اشاره به فشار مالی موسسات غیر مجاز به مردم، تصریح کرد: کدام شرع اجازه داده است که شخصی در موسسه ای مالی، بدهی ایجاد کند و دولت بدهی اش را از جیب مردم پرداخت کند، این کدام تدبیر است؟ این بدهی ها و باز پرداخت ها تنها برای این دولت هم نبوده است و با این روش ها مردم از دین فرار می کنند.

 

وی مرحوم  هاشمی را روحانی فرا تر از زمان خود بیان کرد و افزود: مرحوم هاشمی در مورد نکات پیشرفت کشورهای دیگر مطالعه می کرد، هنر وی واقع نگری به سیاست های منطقه ای بود  این اعتقاد را داشت که باید با جهان اسلام تعامل داشت.

 

رجایی با تاکید بر اینکه دروغ هایی درون مستند «هاشمی زنده است»  نشان داده شده است، تصریح کرد: فیلم  به نحوی  را ساخته شده است گویا این کشور امام و رهبر نداشته و مرحوم  هاشمی  کاری برای کشور نکرده است ولی به عنوان مثال دانشگاه آزاد با پنج میلیون فارغ التحصبل  که سد کنکور  را شکست، یکی از خدمات مرحوم هاشمی است.

 

مشاور مرحوم هاشمی با بیان اینکه امام خمینی (ره) نگران آسیب رسیدن به مرحوم هاشمی در جریانات مختلف بود، گفت: مرحوم هاشمی آن مقدار توانایی داشت که مسئولیت سنگین جنگ را بر عهده گرفته بود و پس از حادثه حلبچه با فکر اینکه امکان رخ داد چنین فاجعه ای در تهران یا دیگر شهرهای بزرگ کشور است، امام را راضی به پذیرش قطعنامه کرد و با این کار جوانان بسیاری در دو کشور را نجات داد و یک وجب از خاک کشور کسر نشد و عراق هنوز میلیاردها تومان به ایران بدهکار است.

 

 وی با یاد آوری اینکه مرحوم هاشمی 56 کتاب تفسیر قرآن دارد و این بیانگر هوش سرشار مرحوم است و با بیان اینکه نباید نزاع بر سر اصولگرا و اصلاح طلب کرد، تبیین کرد: این دوجناح برای کشور مانند کفش چپ و راست  است و کشور به همه سلیقه ها نیاز دارد و این خط کشی ها انگلیسی است، بعضی رفتارها  و برخوردها پسندیده نیست و حوصله و تسامح و تساهل نیاز و نگاه اعتدالی اسلام یک نگاه هوشمندانه است.

 

رجایی با بیان اینکه مردم ببینند که کشور را به چه کسی واگذار می کنند، فرصت خطا کردن نداریم و باید از گذشته عبرت گرفت، و در خصوص حمله به سفارت عربستان گفت: کسانی که به سفارت عربستان حمله کردند، عاملان خود سفارت بودند زیرا تا زمانی که نیروی انتظامی مستقر بود هیچ کاری نکردند و این نیروها را مرخص کردند و بعد از حادثه نیز سفارت ماشین هایش را فروخت./

پایان پیام/563

منبع: شبستان

کلیدواژه: آیت الله هاشمی رفسنجانی ایران حسن روحانی شیراز مراجع و علماء مراجع چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سالگرد انقلاب اسلامی بیرجند غلامعلی رجایی سالگرد آیت الله هاشمی رفسنجانی خوانسار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۶۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت

 دیوید کامرون وزیرخارجه انگلیس در نخستین سفرش به قرقیزستان و در دیدار با همتای قرقیزی خود مدعی شد که این کشور شرکای تحت رهبری چین در حوزه اقتصادی دارد و بیشکک باید حق انتخاب شریکان را داشته باشد.

به گزارش روز سه‌شنبه سرویس اخبار آسیای میانه، دیوید کامرون این موضوع را در یک نشست توجیهی پس از دیدار با جنبیک کولوبایف، وزیر امور خارجه جمهوری قرقیزستان مطرح کرد.

کامرون خاطرنشان کرد که قرقیزستان شرکای تحت رهبری چین در حوزه اقتصادی دارد و این کشور باید حق انتخاب شرکا را داشته باشد. وی افزود: در دیدار امروز با رئیس جمهوری قرقیزستان، همکاری‌های دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و فرصت‌هایی برای توسعه آن وجود دارد.

کامرون با تاکید بر اینکه قرقیزستان از نظر منابع آبی غنی است، تصریح کرد: حمایت از پروژه‌های زیست محیطی در مواجهه با تغییرات اقلیمی ضروری است و در این راستا انگلیس صندوق سرمایه‌گذاری برای حمایت از مشاغل متوسط و کوچک ایجاد خواهد کرد.

وی همچنین به همکاری با قرقیزستان در زمینه سرمایه‌گذاری خصوصی اشاره کرد و گفت که شرکت‌های انگلیسی در ساخت ورزشگاه بیشکک مشارکت دارند.

این اولین سفر وزیر خارجه انگلیس به قرقیزستان است. در این سفر دیوید کامرون با صادیر جپاروف رئیس جمهوری قرقیزستان نیز دیدار کرد.

به گفته تارنمای ریاست‌جمهوری قرقیزستان، گفتگو بین طرفین در مورد چشم‌انداز همکاری‌های دوجانبه قرقیزستان و انگلیس از جمله در حوزه‌های سیاسی، تجاری، اقتصادی، سرمایه گذاری، انرژی و حمل و نقل صورت گرفت.

علاوه بر این، امکان گسترش تعاملات دو کشور در زمینه مسائل آموزشی و مهاجرت کاری فصلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. صادیر جپاروف و دیوید کامرون موضوعات جاری در دستور کار منطقه‌ای و بین المللی را نادیده نگرفتند.

کامرون این هفته از پنج کشور آسیای مرکزی و مغولستان بازدید خواهد کرد. وی دیروز از تاجیکستان دیدن کرد و شامگاه ۲۲ آوریل (سوم اردیبهشت) وارد بیشکک شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • اولین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • نخستین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • قدردانی خانواده مرحوم آیت الله امامی کاشانی از مردم و مسئولان
  • بازتاب سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان در رسانه‌های انگلیسی‌زبان
  • حامی اقتصاد اسلامی
  • تاثیر موسیقی بر شعر فارسی / شرایط تحول پذیری شعر فارسی از سلیقه جامعه / تلاشی بزرگ برای حفظ اصالت و توجه به تحول
  • دیدار استاندار چهارمحال و بختیاری با خانواده فرمانده جانباز مرحوم حاج محمد کیانی
  • نباید قیمت‌ های سلیقه‌ای خودروسازان ملاک قرار بگیرد
  • مراسم ترحیم «پرویز داودی» با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان (عکس)