Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای بسیج مردمی در جریان دفع حملات در غرب استان کرکوک موفق شدند ۲۰ تن از عناصر مخفی گروه تروریستی داعش را به هلاکت برسانند.

به گزارش مشرق، آخرین خبرها از تحولات میدانی عراق حاکیست، عملیات نیروهای بسیج مردمی در منطقه الرشاد در جنوب غرب استان کرکوک علیه هسته‌های خاموش گروه تروریستی داعش همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از حومه منطقه راهبردی «الحویجه» در غرب استان کرکوک خبر می‌رسد، گروهی از عناصر مخفی داعش حملات را برای ناامن کردند منطقه انجام دادند اما نیروهای بسیج مردمی به سرعت وارد عمل شدند و واکنش نشان دادند.

بیشتر بخوانید:

آخرین تحولات میدانی شرق رود فرات

شیوه جدید هسته‌های خاموش داعش برای بقا در شمال عراق

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای تیپ ۵۶ بسیج مردمی مستقر در منطقه تحرکات ترویست های داعش را در این محور رصد کردند و با آنان درگیر شدند و در نهایت موفق شدند حملات را به طور کامل دفع کنند.

به گفته منابع میدانی، حدود ۲۰ تن از عناصر تروریستی داعش در جریان درگیری‌ها در منطقه الحویجه در غرب استان کرکوک به هلاکت رسیدند؛ ۲ تن از نیروهای بسیج مردمی به نام‌های «بارق خالد و عقیل خالد» در جریان دفع حملات تروریست‌ها به شهادت رسیدند.

شماری از نیروهای بسیج مردمی در جریان تعقیب تروریست‌های داعش با تله‌های انفجاری برخورد کردند و زخمی شدند؛ منطقه راهبردی الحویجه دروازه جنوب غرب برای ورود به شهر کرکوک محسوب می‌شود.

منطقه مهم «الحویجه» همچنین شمال استان صلاح الدین از جمله شهر الشرقاط را به شهر کرکوک متصل می‌کند؛ در حال حاضر بخش‌هایی از مناطق مرکزی، غربی و جنوبی استان کرکوک از جمله «الحویجه، الرشاد، البسل، الکاظمیه، الریاض و شرق کوه‌های حمرین» به هسته‌های خاموش داعش آلوده است.

**آخرین تحولات استان نینوا

از حومه غربی شهر موصل خبر می‌رسد، نیروهای ارتش و رزمندگان تیپ ۱۵، ۲۳، ۲۹ و ۵۳ بسیج مردمی با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش عراق، عملیات گسترده و وسیعی را علیه عناصر مخفی گروه تروریستی داعش آغاز کردند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای ارتش و بسیج مردمی با کمک نیروهای اطلاعات موفق شدند هسته‌های خاموش داعش را در منطقه «بادوش» و روستاهای حومه شناسایی کنند و علیه آنان در این محور وارد عمل شوند.

نیروهای عراقی در حومه غربی شهر موصل درصدد هستند انبارهای سلاح، مقرها و تونل‌های عنار مخفی داعش را هم شناسایی و منهدم کنند و امنیت و آرامش را به طور کامل به این منطقه بازگردانند.

به گزارش مشرق، مناطق آلوده به هسته‌های خاموش داعش در این محور به دلیل اینکه دروازه غربی برای ورود به شهر موصل هستند از اهمیت خاصی برخورداراند و نیروهای عراقی تلاش می‌کنند این بخش را به طور کامل پاکسازی کنند.


نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق در ۲ ماه گذشته دهها تن از عناصر مخفی گروه تروریستی داعش را در حومه غربی شهر موصل شناسایی کرده‌اند و در جریان درگیری به هلاکت رساندند.

به گفته منابع میدانی، دهها تن از تروریست‌های داعش در محورهای مرکزی و شمالی استان نینوا توسط نیروهای بسیج مردمی کشته و زخمی شده‌اند و عملیات برای شناسایی سایر هسته‌های خاموش ادامه دارد.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، عملیات نیروهای بسیج مردمی برای شناسایی عناصر مخفی گروه تروریستی داعش در حومه مناطق «تلعفر، قیروان و الحضر» در استان نینوا همچنان در جریان است تا امنیت به این محورهای مهم بازگردد.

به گزارش مشرق، هسته‌های خاموش داعش در هفته‌های گذشته با ربودن ساکنان محلی و به قتل رساندن آنان به دنبال ایجاد جو رعب و وحشت در میان مردم هستند و نیروهای عراقی برای برقراری آرامش با قدرت وارد میدان شده‌اند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اعتراضات فرانسه بودجه 98 جام ملت های آسیا ارتش عراق بسیج مردمی عراق تحولات عراق تحولات میدانی عراق حملات سنگین شهادت عراق منطقه الحویجه هسته های خاموش داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۷۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم گرامی داشت شهادت جانشین سپاه‌ قدس در یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، جانشین فرمانده سپاه فتح در سومین مراسم سالگرد شهادت سردار حجازی جانشین سپاه قدس با گرامی داشت یاد و نام شهدا انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت گفت: شهیدحجازی علاوه برمسئولیت درجبهه مقاومت حدود ۱۰ سال در سازمان‌های بسیج و اقشار بسیج، بسیج تخصصی، عرصه و رشته‌های مختلف ابتکار عمل به خرج داد و همیشه در خدمت انقلاب بود. سردار مصطفی مثنوی افزود: شهید حجازی که در  همه دوران خدمت در خدمت نظام و انقلاب و اسلام بود و او و  یارانش در جبهه مقاومت و مبارزه با داعش فعال بودند امثال سید حسن نصرالله، سید رضی و... از جمله یاران او بودند و  جانفشانی کردند و شهید شدند. جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد  با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در وصف شهید حجازی فرمایش‌های ارزشمندی داشتند و او را مغز متفکر قدس و جبهه مقاومت و بسیج دانسته اند، افزود: در عرصه های سخت و نیم سخت مقابله با شورش کردها، جریان تجزیه طلب و فرماندهی سپاه چهارم و قرارگاه های جنوب کشور و جریان‌های الحادی کُرد و غیر کُرد در شرق کشور، اولین فرمانده قرارگاه قدس در کنار شهید سلیمانی، عمق بخشی در دهه میانی انقلاب و گسترش مفاهیم انقلاب اسلامی و دغدغه برای جبهه مقاومت و حضور او برای پشتیبانی در جبهه مقاومت، حدود ۱۰ سال در  سپاه لبنان و فرماندهی میدان و خدمت و جهاد در این عرصه و جانشینی سپاه قدس از جمله مسئولیت‌ها و خدمات او است. سردار مثنوی با بیان اینکه با حضور در قرارگاه ثارالله و مبارزه با فتنه‌ها از دیگر سوابق او و محبوبیت او است، ادامه داد: در آستانه دومین کنگره ملی قرار است ارزش ‌ و مفاهیم شهدا را گسترش بدهیم و پیوست های مورد انتظار رهبری معظم انقلاب و راهبرد مقاومت و ایستادگی را تبیین و ترویج دهیم و شعار با شهدا تا فتح قله‌ها را انتخاب کردیم و طبق فرمایش رهبری معظم انقلاب ما به قله‌ها نزدیک و دستیابی به قله نهایی و  ظهور منجی عالم بشریت هدف غایی ما است و به برکت شهدا قله انسانیت و ارزش های انسانی معنا شده است. وی اضافه کرد: ما نه در کتاب و داستان‌ها بلکه در واقعیت رشادت‌ها را دیدیم و در جبهه مقاومت حاج قاسم به حفظ جبهه باریکه بوکمال در نقطه‌ای که حفظ انسانیت و حریم انسانیت تاکید دارد و منطقه‌ای که مسلمانان و غیر مسلمانان نسبت به آن دغدغه دارند.  جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از اصلی‌ترین قله‌ها در مکتب شهیدان قله انسانیت و فتح ارزش های انسانی بود و این موضوع در مکتب شهدا معنا پیدا می‌کند و با طرح ریزی، برنامه و  عملیات در این راستا قدم برمی‌دارند.

دیگر خبرها

  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • جزئیات جدید از خسارات و تلفات سنگین به اسرائیل در حملات ایران/ اصابت موشک به تاسیسات هسته ای دیمونا
  • حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس به شهرک‌های صهیونیست‌نشین
  • حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس به شهرک‌های صهیونیست‌نشین+ فیلم
  • دستورات میدانی وزیر کشور در مناطق سیل‌زده کنارک
  • دستورات میدانی وزیر کشور در مناطق سیل‌زده کنارک + فیلم
  • مراسم گرامی داشت شهادت جانشین سپاه‌ قدس در یاسوج
  • حضور میدانی استاندار سیستان و بلوچستان در مناطق درگیر سیلاب در جنوب استان
  • تالاب «میقان» در مسیر مرگ خاموش!/ شرکت دانش‌بنیان در حوزه ایزوگام راه‌اندازی می‌شود