Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: در نگاه من زیباترین صحنه هشتمین رزمایش فداییان حریم ولایت، لحظه هدف قرار دادن و منهدم کردن موشک شلیک شده از جنگنده F۵ توسط موشک هواپیمای میگ ۲۹ بود که نشان دهنده تخصص و دقت بالای خلبانان جوان ماست.

به گزارش خبرنگار اعزامی گروه سیاسی خبرگزاری میزان، امیر دریادار «حبیب الله سیاری» در پایان هشتمین رزمایش اقتدار فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش که به مدت دو روز در منطقه عمومی اصفهان برگزار شد، در جمع خبرنگاران رزمایش و آمادگی نیروی هوایی ارتش را بسیار خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: امروز شاهد هنرنمایی تیزپروازان نیروی هوایی قهرمان ارتش جمهوری اسلامی ایران در آسمان ایران زمین بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این رزمایش تعدد عملیاتی که انجام شد از جمله پرتاب بمب، راکت، موشک و نبرد هوایی و حتی زدن موشک در هوا توسط هواپیمای دیگر و بار ریزی توسط هواپیما های ترابری بسیار خوب ، به موقع و با اقتدار انجام شد، گفت: آنهایی که دفاع مقدس را درک کردند حرف من را به خوبی درک می کنند که غُرش هواپیما به رزمندگان نیرو و روحیه می‌دهد و امروز هم شاهد بودیم که هواپیماهایی که به دست توانمند نیروهای صنعتی ما در نیروی هوایی ارتش، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دانشگاه های کشور به روز شده، به شکلی تحسین‌برانگیز رزمایش انجام دادند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ما به جایی رسیده ایم که تمام خلبانان را در داخل کشور آموزش می دهیم و هواپیما تولید و بهینه سازی می کنیم، گفت: هواپیماهای صاعقه که توسط متخصصان داخلی تولید شده است امروز به خوبی و با اقتدار بمباران اهداف از پیش تعیین شده را انجام دادند.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه تلاش و آمادگی بالای نیروی هوای ارتش در شرایطی است که تحت شدید ترین تحریم ها قرار داریم، افزود: آمادگی و اقتدار نیروی هوایی موجب افتخار مردم ماست؛ این خلبانان جوان که به خوبی و البته به زیبایی این ماموریت را انجام دادند سنی میان ۲۰ تا ۲۷ سال دارند.

امیر سیاری در بخش دیگری از سخنان خود به نقش اساسی رسانه در نمایش اقتدار نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: رسانه ها باید اقتدار و آمادگی نیروهای مسلح را به خوبی به نمایش بگذارند تا دوست و دشمن بدانند امروز ایران به برکت انقلاب اسلامی به این توانمندی رسیده که تجهیزات مورد نیاز خود را مانند جنگنده ، موشک و ... در داخل کشور و بدون نیاز به خارج تولید کند.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان این که به بیش از ۹۵ درصد اهداف تعیین شده در هشتمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نهاجا دست یافتیم، گفت: اگر چه به اهداف خود از برگزاری این رزمایش دست یافته ایم اما به این کفایت نمی‌کنیم و نگاه ما همواره به جلو است و با رصد تهدیدات و با وجود تحریم ها به دنبال این هستیم که هر روز بهتر از روزهای گذشته باشیم.

وی با بیان اینکه در این رزمایش با وجود هوای نامناسب و وزش باد شدید تمام موشک ها و بمب های بومی مانند بمب قاصد به اهداف برخورد کردند، گفت: در نگاه من زیباترین صحنه هشتمین رزمایش فداییان حریم ولایت، لحظه هدف قرار دادن و منهدم کردن موشک شلیک شده از جنگنده F۵ توسط موشک هواپیمای میگ ۲۹ بود که نشان دهنده تخصص و دقت بالای خلبانان جوان ماست.

امیر سیاری در پایان گفت: پیام این رزمایش اقتدار و آمادگی نیروهای مسلح برای دفاع از کشور است که برای دوستان خوشحال کننده است و به دشمن نشان می دهد که اگر اشتباه کنند پاسخی قاطع و پشیمان کننده دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رزمایش امیر سیاری نیروی هوایی میگ۲۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۷۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ کشوری که بزرگ ترین ناوگان نیروی هوایی را دارند

ماموریت اصلی نیروهای هوایی جهان دفاع از حریم هوایی آن کشور، پشتیبانی در جریان درگیری های هوایی و انجام عملیات شناسایی و نظارتی است.

به گزارش روزیاتو؛ نیروهای هوایی جهان از هواگردهای مختلفی استفاده می کنند که شامل جنگنده ها، بمب افکن ها، هواگردهای شناسایی، ترابری و جنگ الکترونیک است.

در اینجا فهرستی از بزرگ ترین ناوگان های نیروهای هوایی جهان بر اساس سایز ناوگان را فراهم کرده ایم.

۵- نیروی هوایی مصر (EAF)

تعداد کل پرنده های نظامی: ۱,۰۶۲ فروند

نیروها تعداد پرنده های نظامی
نیروی هوایی ۱,۰۶۲ فروند
نیروی زمینی ۰ فروند
نیروی دریایی ۰ فروند
مجموع ۱,۰۶۲ فروند

نیروی هوایی مصر در سال ۱۹۳۲ تاسیس شد و به عنوان بخشی از ارتش مصر کار خود را آغاز کرد، پیش از اینکه به عنوان یک بخش مستقل از ارتش این کشور در سال ۱۹۳۷ به فعالیت خود ادامه دهد. با بیش از ۵۰,۰۰۰ پرسنل فعال در این شاخه، نیروی هوایی مصر جنگنده ها، هواپیماهای نبرد الکترونیک و هواپیماهای ترابری نظامی متعددی را در اختیار دارد.

دفاع هوایی از قلمرو داخلی مصر ماموریت اصلی نیروی هوایی این کشور است و شامل عملیات های تهاجمی و عملیات های پشتیبانی از نیروی زمینی می شود. برخی از نمونه های موجود در ناوگان نیروی هوایی مصر شامل F-16 Fighting Falcon, Mirage 5, Mirage 2000, Apache Helicopter, و C-130 Hercules هستند. نیروی هوایی مصر از دولت مصر پشتیبانی ترابری کرده و عملیات های نجات بین المللی را در منطقه انجام می دهد.

۴- نیروی هوایی هند (IAF)

تعداد کل پرنده های نظامی: ۱,۷۱۵ فروند

نیروها تعداد پرنده های نظامی
نیروی هوایی ۱,۷۱۵ فروند
نیروی زمینی ۲۳۲ فروند
نیروی دریایی ۲۳۹ فروند
مجموع ۲,۱۸۶ فروند

به عنوان بال هوایی نیروهای نظامی هند، ماموریت عمده نیروی هوایی هند تامین امنیت و حاکمیت فضای هوایی کشور و مشرکت در درگیری های نظامی از طریق نبرد هوایی است. این نیرو که در سال ۱۹۳۲ توسط بریتانیایی ها تاسیس شد، نیروی هوایی سلطنتی هند نام داشت. بعد از استقلال هند در سال ۱۹۴۷، پیشوند «سلطنتی» از نام این نیرو حذف شد.

نیروی هوایی هند از انواع مختلفی از پرنده های نظامی تهاجمی، جنگنده، رزمی، شناسایی و ترابری نظامی در ناوگان خود استفاده می کند. این پرنده های نظامی در کشورهای روسیه، بریتانیا، بریتانیا، فرانسه و هند ساخته شده اند. برخی از این پرنده های نظامی شامل Sukhoi Su-30, Dassault Mirage 2000, MiG-29, Ilyushin-76, C-130J, و Mil Mi-17 هستند. نیروی هوایی هند ۱۷۰,۰۰۰ پرسنل فعال دارد.

۳- نیروی هوایی جمهوری خلق چین (PLAAF)

تعداد کل پرنده های نظامی: ۱,۹۹۱ فروند

نیروها تعداد پرنده های نظامی
نیروی هوایی ۱,۹۹۱ فروند
نیروی زمینی ۸۵۷ فروند
نیروی دریایی ۴۳۷ فروند
مجموع ۳,۲۸۵ فروند

نیروی هوایی چین که با نام نیروی هوایی ارتش آزادی بخش خلق چین نیز شناخته می شود در نوامبر ۱۹۴۹ تاسیس شد. این نیروی هوایی دارای ۵ شاخته است که شامل هوانوردی، دفاع هوایی زمین پایه، رادار، نیروهای هوابرد و دیگر عناصر مکمل است. نیروی هوایی چین سومین نیروی هوایی بزرگ در جهان است که نزدیک به ۲,۰۰۰ پرنده نظامی در اختیار دارد.

در ترکیب با دو بال دیگر، نیروی زمینی (۸۵۷ فروند) و نیروی دریایی (۴۳۷ فروند)، کل تعداد پرنده های نظامی ارتش چین به ۳,۲۵۸ فروند می رسد. به عنوان پرجمعیت ترین کشور جهان، نیروی هوایی چین بیش از ۴۰۰,۰۰۰ پرسنل فعال در اختیار دارد. اکثر پرنده های نظامی چین در داخل کشور ساخته می شوند. از دارایی های اصلی این نیروی می توان به Chengdu J-7/J-10/J-20, Shenyang J-8/J-11/J-16, و Hongdu JL-8/JL-9 اشاره کرد.

۲- نیروی هوایی روسیه (VVS)

تعداد کل پرنده های نظامی: ۳,۸۶۳ فروند

نیروها تعداد پرنده های نظامی
نیروی هوایی ۳۸۶۳ فروند
نیروی زمینی ۰ فروند
نیروی دریایی ۳۱۰ فروند
مجموع ۴,۱۷۳ فروند

نیروی هوایی روسیه شاخه ای نیروهای هوافضای این کشور است که در سال ۱۹۹۲ و پس از ایجاد وزارت دفاع روسیه توسط بوریس یلتسین تاسیس شد. پیش از تاسیس نیروی هوایی روسیه، بال هوایی ارتش این کشور با نام سرویس هوایی سلطنتی روسیه (۱۹۱۲ تا ۱۹۱۷) و نیروی هوایی شوروی (۱۹۱۸ تا ۱۹۹۱) شناخته می شد.

نیروی هوایی روسیه دومین ناوگان هوایی بزرگ جهان را در اختیار دارد که تعداد پرنده های نظامی آن بیش از ۳,۸۰۰ فروند است. بال هوایی ارتش روسیه دارای ۳۱۰ پرنده نظامی جداگانه است که در مجموع تعداد پرنده های نظامی این کشور را با ۴,۱۷۳ فروند می رساند. بیشتر پرنده های نظامی این ناوگان از دارایی های ساخته شده در دوران اتحاد جماهیر شوروی یا ساخت کمپانی بومی ایلیوشین هستند. برخی از پرنده های نظامی نیروی هوایی روسیه شامل Ilyushin-62/76/86/112, Antonov An-22/26/124/140/148, MiG-24/31/35, و Sukhoi Su-24/25/34 هستند.

۱- نیروی هوایی ایالات متحده (USAF)

تعداد پرنده های نظامی: ۵,۲۱۷ فروند

نیروها تعداد پرنده های نظامی
نیروی هوایی ۵,۲۱۷ فروند
نیروی زمینی ۴,۴۰۹ فروند
نیروی دریایی ۲,۴۶۴ فروند
مجموع ۱۳,۲۴۷ فروند

نیروی هوایی ایالات متحده بزرگ ترین ناوگان هوایی جهان را با ۵,۲۱۷ پرنده نظامی در اختیار دارد. نیروی هوایی که مسئولیت حفظ برتری هوایی ارتش ایالات متحده را دارد، انواع مختلفی از پرنده های نظامی پیشرفته را در اختیار دارد. از جت های جنگنده، بمب افکن ها و هواپیماهای تهاجمی تا پرنده های ویژه شناسایی، جاسوسی، ترابری و جنگ الکترونیک، ایالات متحده برخی از پیچیده ترین پرنده های نظامی جهان را اداره می کند.

در ارتش ایالات متحده، بال نیروی زمینی ۴,۴۰۹ فروند و نیروی زمینی نیز ۲,۴۶۴ فروند پرنده نظامی دیگر را در اختیار دارند. بیش از ۱۳,۰۰۰ پرنده نظامی بخشی از قدرت ارتش ایالات متحده در کلیت آن هستند. جدای از جنگنده ها، بمب افکن ها و هلیکوپترهای شناخته شده و مهم، ناوگان نیروی هوایی ایالات متحده پرنده های مشهوری مانند F-35 Lightning, F-22 Raptor, و B-52 Stratofortress را در اختیار دارد.

دیگر خبرها

  • پهپاد ایرانی کرار، فرصت فرار باقی نمی‌گذارد
  • ۴۵ سال اقتدار و امنیت/ کمان؛ تیری زهرآگین و آماده نابودی دشمنان است
  • جنگنده‌ای که گزینه اصلی ارتش روسیه است! (+عکس)
  • کرار؛ پهپاد چند منظوره ایرانی
  • تسلیحات پهپاد «کرار»، فرصت فرار باقی نمی‌گذارد /اولین پهپاد رزمی ایران را بشناسید+ تصاویر
  • ۴۵ سال اقتدار و امنیت/ کرار؛ یک پرنده با چندین مأموریت است
  • (عکس) جنگنده‌ای که گزینه اصلی ارتش روسیه است!
  • (عکس) کرار، پهباد ایرانی؛ یک پرنده با چندین مأموریت
  • حمله به پایگاه هوایی نیروی دریایی پاکستان در بلوچستان
  • ۵ کشوری که بزرگ ترین ناوگان نیروی هوایی را دارند