Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-03-29@15:08:55 GMT

داشتن روحیه انقلابی و جهادی رمز پیروزی ماست

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۲۷۶۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مسجد و حسینیه مدرسه قلعه این شهر، در سخنانی با بیان اینکه یکی از مهمترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی، اعتماد به جوانان و استفاده از آنان در جایگاه‌های مدیریتی بود که باید همچنان ادامه یابد اظهار کرد: بهره بردن از توانایی جوانان به این معنا نیست که بزرگان با تجربه کنار گذاشته شوند بلکه باید همچنان از تجربه‌های آنان بویژه در مقام مشورت استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی عینیت بخشی به جمله 'ما می‌توانیم' را یکی دیگر از دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: از برخی مسوولان گله داریم که گاهی می‌گویند نمی‌شود کاری را انجام داد و یا توان انجام کاری را نداریم. بزرگ‌ترین نمونه برای نشان دادن توانایی ما هشت سال دفاع مقدس است که بسیاری از غیرممکن‌ها را ممکن کرد.
خطیب جمعه شاهرود داشتن روحیه انقلابی و جهادی را رمز پیروزی خواند و یادآور شد: صبر و استقامت و پیروی از رهبری در گذر از شرایط سخت نیز از دیگر درس‌هایی است که در چهار دهه گذشته گرفته ایم.
امینی به پایبند نبودن طرف‌های آمریکایی و اروپایی به برجام هم اشاره داشت و گفت: نباید بیش از این منتظر نتایج برجام ماند تا کشور‌های اروپایی و آمریکایی با ما بازی کنند بلکه بهتر است ایران هم به تدریج از تعهدات خود کاسته و فعالیت‌های هسته‌ای را از سر بگیرد.
وی در ادامه با اشاره به تلاش آمریکا به برگرداندن منافقان به عراق، خاطر نشان کرد: از دولت عراق می‌خواهیم نگذارد افراد خیانتکاری که عامل کشتار هزاران تن از هموطنان ایرانی خود بودند به این کشور بازگردانده شوند.
امام جمعه شاهرود افزود: آمریکا در تلاش است با همکاری سران برخی از کشور‌های عربی علیه ایران توطئه کند و مسوولان باید نسبت به این موضوع هوشیارانه‌تر عمل کنند.
امینی همچنین با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، اظهار کرد: علاوه بر پرستاران زحمتکش در مراکز درمانی، پرستاران ۲۴ ساعته‌ای هم داریم که در منزل به طور دائم در حال مراقبت و رسیدگی به همسران جانباز خود هستند و مسوولان باید برای رفع مشکلات آنان تلاش بیشتری داشته باشند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۷۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرمت «ماه رمضان» حفظ شود/ ضرورت دوری از بدعت‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود به میزبانی مصلای بزرگ این شهرستان ضمن اشاره به تقارن ایام شهادت امام علی (ع) و روز طبیعت، تاکید کرد: ما باید از نوروز خوبی‌ها را بگیریم و از محسنات و سنت‌های آن بهره بگیریم که بسیار خوب هستند اما باید شجاعت داشته باشیم و بدعت‌های آن را هم دور بریزیم برای مثال چهارشنبه آخر سال بدعت است و تعجب می‌کنیم از مسئولان که برای این بدعت برنامه‌ریزی می‌کنند لذا برنامه‌ریزی برای یک بدعت معنایی ندارد.

وی با بیان اینکه برخی مسائل ریشه در علم و دین و عقل ندارد برای مثال نحوست عدد ۱۳ خرافه است، تاکید کرد: احترام به طبیعت بسیار خوب است اما باید امسال مراقب بود زیرا نیاز است که حریم ماه مبارک رمضان و امیرالمومنین (ع) حفظ شود زیرا حریم‌شکنی آثار بدی دارد.

امام جمعه شاهرود همچنین به الزامات تحقق شعار سال ۱۴۰۳ بیان کرد: امسال توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده و این به آن معنی نیست که مردم عادی به تولید بیایند لذا باید متخصصان تولید به این حوزه ورود داشته باشند.

امینی با بیان اینکه یکی از مهمترین و مردمی‌ترین ارکان اقتصاد که در قانون اساسی هم به آن اشاره شده، تعاونی‌ها است، ابراز کرد: متأسفانه علیرغم اینکه تعاونی‌ها حتی دارای وزارتخانه هستند و از اوایل انقلاب هم به آن توجه خوبی صورت گرفته بود، تعاونی‌ها آنچنان که باید و شاید در کشورمان فعالیت ندارند.

وی با بیان اینکه تعاونی‌ها مردم را به تولید گره می‌زنند، تاکید کرد: تعاونی‌ها باید رشد پیدا کنند و در کنار آن باید خصوصی سازی و اصل ۴۴ قانون اساسی را نیز مورد لحاظ قرار داد.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه خصوصی سازی از سابق تاکنون روند خوبی نداشته است، گفت: تسهیلگری یکی از مهمترین اقداماتی است که دولت‌ها باید صورت دهند برای مثال بورس یکی از نمادهای مشارکت مردم در اقتصاد است اما گاهی وقت‌ها با بورس و سرمایه‌های مردم بازی می‌شود و آنها را به باد می‌دهند لیکن اگر قرار است مردم در اقتصاد مشارکت داشته باشند باید بورس ما دارای قاعده و قانون باشد.

امینی با بیان اینکه جمعه هفته آتی روز قدس است، تاکید کرد: روز قدس یادگار امام راحل (ره) است و ما چهار دهه است که حمایت از مردم فلسطین را در کشورمان داریم اما شاهد هستیم ۱۸۰ روز است که مردم غزه بدترین جنایت‌های بشری را شاهد هستند لذا قدس امسال باید پرشور و متفاوت‌تر از سال‌های قبل باشد.

کد خبر 6064851

دیگر خبرها

  • ورامین در لیالی قدر میزبان شهید گمنام است
  • شرور قمه کش دستگیر شد
  • شرور قمه کش در نور دستگیر شد
  • حرمت «ماه رمضان» حفظ شود/ ضرورت دوری از بدعت‌ها
  • محفل «امام حسنی‌ها» در روحیه و شادی مردم موثر بود
  • شادی و نشاط شاه‌کلید داشتن خانواده‌ای پویا
  • 4 عکس جدید از «رحمت الله امینی شالیکار هزار جریبی» سریال پایتخت در دنیای واقعی
  • برگزاری یادواره شهدا در شهرستان زیرکوه
  • علی داوودی: المپیک سخت است،اگر کامل آماده باشم و روحیه‌ام خوب باشد اتفاق‌های خوبی را رقم می‌زنم
  • محفل انس با قرآن ویژه مسوولان دستگاه‌های اجرایی میمه