Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - برخی شرکت‌های تجاری فرانسوی اعلام کرده‌اند تنها از بابت اعتراضات و تظاهرات جلیقه‌زردها، بیش از ۶۰ میلیون دلار خسارت دیده‌اند.
شماری از شرکت‌های بزرگ فرانسوی روز پنجشنبه اعلام کردند از اعتراضات جنبش جلیقه زردها در مجموع تا کنون 60 میلیون یورو خسارت دیده‌اند.
شرکت دارتی (Darty) فناک (FNAC) فروشنده لوازم الکترونیکی در فرانسه در مجموع 45 میلیون یورو در جریان تعطیلی فروشگاه‌های زنجیره‌ای‌اش ضرر کرده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز پنجشنبه در پی اعلام این خبر ارزش سهام این شرکت‌ها در بازار بورس افت کرد.
در همین رابطه شرکت هواپیمایی ملی فرانسه، ایرفرانس/ کی‌.‌ال.‌ام نیز از کاهش 15 میلیون یورویی فروش بلیط‌هایش در ماه‌های نوامبر و دسامبر گذشته خبر داد.
فروشگاه‌های بسیاری از محله‌های تجاری و توریستی پاریس از ترس حملات ویرانگر معترضان حین دو ماه گذشته عمدتا آخرهفته‌ها تعطیل بوده‌اند.
همچنین تحلیل داده‌ها در روز پنجشنبه نشان داد قدرت خرید و نیز اعتماد مشتریان فرانسوی برای انجام خریدهای عمده در ماه ژانویه به پایین‌ترین حد خود در چهار سال گذشته رسیده است.
همچنین گروه مالی HSBC نیز اعلام کرد بخش ساخت و ساز فرانسه نیز در ماه‌های گذشته و در اثر اعتراض‌ها دچار رکود شده است.
شرکت بزرگ خدمات رستورانی سودِکسو (Sodexo) نیز برای ادامه کسب‌وکار در سال جاری ابراز نگرانی کرد. این شرکت رستوران‌ برج ایفل و رستوران شماری از کشتی‌های تفریحی روی رودخانه سن را اداره می‌کند.
دُنی ماشوئل، مدیر عامل این شرکت گفت:‌ «ما بیشتر نگران تأثیر این اعتراض‌ها بر فصل گردشگری یعنی بهار و تابستان پیش رو هستیم.»
یان مارک والاهو، از شرکت سرمایه‌گذاری کلرین‌وست می‌گوید: «تمامی فروشگاه‌های بزرگ و نامدار پاریس هشدارهای مشابهی داده‌اند. شانزه لیزه در دو ماه گذشته تمامی آخر هفته‌ها تعطیل بوده است.»
جنبش جلیقه‌ زردها که نخست در ماه نوامبر سال گذشته میلادی و در اعتراض به افزایش مالیات سوخت در فرانسه شکل گرفت کمی بعد به اعتراضی گسترده علیه دولت امانوئل ماکرون تبدیل شد و نیروهای امنیتی و پلیس فرانسه به مقابله شدید با معترضان و تظاهرات‌کنندگان برخاستند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۷۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سه میلیارد دلاری ثروت ترامپ با یک حرکت استراتژیک

تروث سوشال، شبکه‌ی اجتماعی دونالد ترامپ، با پنج میلیون عضو به بیش از پنج میلیارد دلار ارزش خواهد رسید.

شبکه‌ی اجتماعی تروث سوشال که توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، با هدف رقابت با برخی از شبکه‌های اجتماعی محبوب مانند فیسبوک و ایکس راه‌اندازی شده بود، متحمل ضرر مالی زیادی شده است؛ اما این پلتفرم اجتماعی می‌تواند با وجود تمام ضرر و زیان‌ها به ارزش بیش از پنج میلیارد دلار دست یابد.

بر اساس گزارش زومیت، به‌نقل از مؤسسه‌ی تحقیقاتی SimilarWeb، تروث سوشال در فوریه‌ی ۲۰۲۴ (بهمن و اسفند ۱۴۰۲) حدود پنج میلیون کاربر فعال داشت که شامل کاربران نسخه‌ی گوشی و نسخه‌ی وب می‌شود.

دونالد ترامپ شرکت تروث سوشال را در سال ۲۰۲۱ تاسیس کرد؛ درست بعد از اینکه حسابش در ایکس که آن زمان با نام توییتر شناخته می‌شد،‌ مسدود شده بود. این شرکت از اوایل سال ۲۰۲۲ تا اواسط سال ۲۰۲۳ حدود ۳۱٫۶ میلیون دلار ضرر کرد.

تروث سوشال قرار است به‌عنوان بخشی از یک شرکت سهامی عام فعالیت کند؛ این تصمیم زمانی گرفته شد که یک شرکت صوری برای خرید شرکت‌ مادر تروث سوشال یعنی Trump Media & Technology Group ایجاد شد و اکنون قرار است با تروث سوشال ادغام شود. Trump Media در ۹ ماه آغازین سال ۲۰۲۳ با وجود درآمد ۳٫۴ میلیون دلاری، ۴۹ میلیون دلار ضرر کرد.

ارزش ادغام آن شرکت صوری با تروث سوشال به حدود ۵٫۷ میلیارد دلار خواهد رسید. این قرارداد احتمالا باعث افزایش سه میلیارد دلاری ثروت ترامپ خواهد شد.

تروث سوشال قصد داشت با شبکه‌های اجتماعی بزرگ رقابت کند؛ اما به‌نظر می‌رسد فاصله‌ی بسیار زیادی با آن‌ها داشته باشد.

تیک‌تاک بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه، فیسبوک حدود ۳٫۰۴۹ میلیارد کاربر فعال و شبکه‌ی اجتماعی ایکس بیش از ۳۵۰ میلیون کاربر دارند. این آمار نشان می‌دهند که تروث سوشال راه بسیار طولانی برای رسیدن به رقبا در پیش دارد.

دیگر خبرها

  • لوپن: دست دولت ماکرون در جیب فرانسوی‌ها است
  • زیان ۱۰۰ میلیارد دلاری شرکت‌هایی که از روسیه خارج شدند
  • فرانسوی‌ها به‌شدت از وقوع حمله‌ تروریستی طی هفته‌های آتی می‌ترسند
  • سیاستمدار فرانسوی به دلیل حمایت از طوفان الاقصی مجازات شد
  • مسی جدید دنیای فوتبال
  • افزایش حجاب در فرانسه با وجود سخت‌گیری‌های دولتی
  • ساعت ۱ میلیون دلاری ساخته شده از شهاب‌سنگ!
  • عکس| این ساعت یک میلیون دلاری از شهاب‌سنگ ساخته شده است
  • اتهام رسانه فرانسوی به کیلیان امباپه و ستاره رئال
  • افزایش سه میلیارد دلاری ثروت ترامپ با یک حرکت استراتژیک