Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@20:44:18 GMT

مسئولان مشکلات مردم را درک کنند

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۲۷۸۰۶

مسئولان مشکلات مردم را درک کنند

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام سید غلامرضا هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر ضمن یادآوری سالروز دستگیری تفنگداران آمریکایی توسط نیرو‌های منطقه دوم دریایی سپاه در آب‌های خلیج فارس بیان کرد: این اقدام سیلی محکمی بود که باعث تحقیر قدرت پوشالی استکبار جهانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این اقدام نشان داد که آمریکایی‌ها چنانچه بخواهند در آب‌های خلیج فارس علیه امنیت ایران اسلامی اقدام کنند نیرو‌های ارتشی و سپاهی به عنوان مرزداران همیشگی خلیج فارس با عزت و اقتدار سیلی محکم تری به آنان می‌زنند.

خطیب نماز جمعه بوشهر بیان کرد: محاسبه‌های تحلیلی دستگاه دیپلماسی غرب نسبت به نظام و مردم ایران همواره با اشتباه است که این نشان از نبود و ضعیف قدرت تحلیل آن‌ها است.

هاشمی ادامه داد: مقابل یاوه گویی‌های آمریکا باید شجاعت و عقلانیت وجود داشته داشته باشد، زیرا اگر آن‌ها جرات عملی کردن تهدید‌های خود داشتند تاکنون آن را عملی کرده بودند.

وی افزود: افراد ساده لوح از تهدید‌های آمریکا می‌ترسند، ولی این تهدید‌ها تنها برای امتیاز گیری از یک کشور و ملت است.

خطیب نماز جمعه بوشهر افزود: دولت آمریکا به نوعی در تعطیلی به سر می‌برد و دچار مشکلات عدیده سیاسی و اجتماعی شده است.

هاشمی با اشاره مشکلات اقتصادی کشور گفت: برخی از این مشکلات ناش تحریم‌ها و بخشی نیز در سایه بی تدبیری‌ها ست که مسئولان باید برای آن بصورت آنی چاره اندیشی کنند.

وی عنوان کرد: دولتمردان باید قدر مسئولیت و فرصت خدمت رسانی به مردم را بدانند، زیرا این فرصت به یمن حضور مردم برای آن‌ها فراهم شده است.

خطیب نماز جمعه بوشهر با گرامیداشت ولادت حضرت زینب (س) گفت: صبر و استقامت این حضرت بهترین درس وی برای ما در موضوع مقابله با سختی‌ها و مشکلات است.

هاشمی  یادآور شد: حضرت زینب (س) حکم و سیره اهل بیت عصمت و طهارت در رعایت عفاف و حجاب است و این مهم الگویی ارزشمند برای جامعه است.

وی همچنین با تبریک روز پرستار و بهورز گفت: این روز فرصت غنیمتی است تا مسئولان مشکلات این قشر پرتلاش و زحتمکش را بیش از گذشته مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/م

آمریکا درصورت تعرض به امنیت ایران سیلی محکم تری می خورد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۷۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع کم‌آب می‌تواند در قزوین پا بگیرد

امام جمعه قزوین گفت: بعضی صنایع قتلگاه آب هستند در حالی که در این استان صنایع کم‌آبی می‌تواند پا بگیرد که مصرف آب کمتری داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی صبح امروز -دوشنبه دوم اردیبهشت- در گردهمایی ائمه جمعه استان قزوین، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب گفتند حجاب را دیگران آوردند برای ما تبدیل به مسئله کردند، یعنی این اصلاً مسئله اصلی ما و اولویت نخست جامعه ما نبود، دشمن این را برای ما مسئله کرد و آدم‌هایی را هم استخدام کرد که بی‌حیایی و بی‌حجابی را راه بیندازند.

وی افزود: حال اگر به میدان می‌رفتیم و این مسئله را جدی می‌گرفتیم و افسر فعال این میدان می‌شدیم، سازنده دو قطبی میان باحجاب و بی‌حجاب می‌شدیم، یعنی جنگی که باید با صهیونیست‌ها داشته باشیم، آن جنگ در کوچه و خیابان‌های شهرهای خودمان ایجاد می‌شد و ما صرفاً مشغول این موضوع می‌شدیم و از موضوعات دیگر غافل می‌گشتیم.

قزوین جزو استان‌های خوب در زمینه عفاف و حجاب است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: البته این به معنای نادیده گرفتن موضوع عفاف و حجاب در جامعه نیست، رهبر حکیم انقلاب فرمودند دستگاه‌های مربوطه و قانون باید به‌صورت جدی پای این کار باشند؛ اما ایشان به سرعت از این موضوع گذر کردند و مسئله مهم همین بود که ایشان فرمودند دشمن این موضوع را برای ما ساخته است، متأسفانه خیلی‌ها حواسشان به این مسئله نیست.

عابدینی اضافه کرد: البته تأکید می‌کنم که موضوع عفاف و حجاب موضوعی نیست که از آن به راحتی بگذریم و دشمن هم از سکوت ما استفاده کند و بی‌حیایی را در جامعه ما رواج بدهد، بلکه جمع بین دو مسئله مهم است، نخست اینکه در زمین بازی دشمن فعال نشویم، دوم اینکه اجازه ندهیم بی‌حیایی و بی‌حجابی در جامعه رواج پیدا کند.

وی ادامه داد: جمع بین این دو هنر ائمه جمعه است که هوای هر دو نکته را داشته باشند. استان قزوین، البته گلایه‌هایی هم وجود دارد؛ اما در مقایسه با استان‌های دیگر وضعیت نسبتاً خوبی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه همان‌طور که در کشاورزی می‌گوئیم اولویت‌بندی کنیم که برای تولید کدام محصولات کمتر آب مصرف می‌شود و در صنعت هم همین‌طور است، گفت: بعضی صنایع قتلگاه آب هستند، در حالی که در این استان صنایع کم‌آبی می‌تواند پا بگیرد که مصرف آب کمتری داشته باشد.

نماز عید فطر یکپارچه و منسجم برگزار شود

عابدینی با بیان اینکه نماز عید سعید فطر باید به‌صورت یکپارچه و منسجم برگزار شود، تصریح کرد: در قزوین هنوز کسانی هستند که نسبت به این مسئله مقاومت می‌کنند و اصرار بر پراکندگی دارند. این یک مسئله حاکمیتی است، نماز عید فطر نباید به‌صورت متفرق برگزار شود، البته این مسئله در شهرستان‌ها کمتر است و در قزوین نیز هر سال وضعیت نسبت به سال قبل بهتر می‌شود.

وی تأکید کرد: برخی عزیزان می‌گویند مسئولان با ما همراهی نمی‌کنند، در حالی که هیچ امری مهم‌تر از اقامه نماز نیست و باید از تمام امکانات برای اقامه نماز استفاده شود، مدیران، معلمان و نهادهای فرهنگی باید پای کار قرارگاه فرهنگی جمعه باشند، اگر غیر از این باشد با رهبر حکیم انقلاب هماهنگ نیستند.

امام جمعه قزوین افزود: حضور پرشور اقشار مختلف در شب‌های احیا، شب قدر، راهپیمایی روز قدس و راهپیمایی‌های بعد از نماز جمعه که گاهی اتفاق افتاده است و حضور پرشور در نماز عید فطر به ویژه حضور جوانان نشان می‌دهد که باید نسبت به آینده حسمان این باشد که همه مردم هر سال نسبت به سال گذشته قدم‌های بهتری برمی‌دارند.

خروجی حوزه علمیه قزوین نباید به قم برود

عابدینی با تاکید بر اینکه جذب برای حوزه علمیه حائز اهمیت است، گفت: کار کسانی که از حوزه علمیه قم به قزوین آمدند، یک اشکال اساسی داشت. آن اشکال این بود که طلبه‌ها را برای قم جذب کردند و حوزه ما فقیر شد، حواسمان باید به این ضعف باشد.

وی تصریح کرد: طلبه‌های جذب‌شده باید برای تقویت استان ما باشد، اینها باید به حوزه ما بیایند و حوزه ما قوت بگیرد، در این صورت خروجی حوزه ما هم حوزه قم را تقویت می‌کند، این روند باید طی شود، در صورتی که میانبر باشد، این برای حوزه ما ضرر خواهد داشت.

کد خبر 746508

دیگر خبرها

  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • امام جمعه بوشهر: پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسریع شود
  • امام جمعه رشت: بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • نماز جمعه فلسطینی‌ها در مسجد ویران شده شهر رفح
  • عملکرد دولت در سیل چابهار موجب دلگرمی و امیدواری مردم شد
  • بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • امام جمعه رشت : بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • تلاش مسئولان برای گره گشایی از مشکلات جامعه و رسیدگی به مطالبات مردم
  • تقویت زیرساخت های کشاورزی در حوزه جنوب ایلام یک ضرورت است
  • صنایع کم‌آب می‌تواند در قزوین پا بگیرد