Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار عبدالهی گفت: پرستاران سپاه پاسداران باید الگوی جامعه پرستاری کشور باشند.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار احمد عبدالهی معاون بهداشت و درمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تقدیر از طرفدارن که در پادگان حضرت ولیعصر برگزار شد گفت: پنجم جمادی الاول مصادف با میلاد حضرت زینب (س) به عنوان روز پرستار نامگذاری شده است و ما این روز را به همه پرستاران کشور تبریک می‌گوییم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پرستاران با ایثار و گذشت در دوران دفاع مقدس و پس از آن در کشور افتخار آفرینی کردند و از همین جا از همه آن‌ها که با تأثی از حضرت زینب (س) به مردم خدمت رسانی می کنند، قدردانی می‌کنیم.

عبدالهی گفت: امیدواریم همانطور که پرستاری در اسلام عبادت محسوب می‌شود زحمات پرستاران به عنوان حسنه در نزد خداوند متعال ثبت و ضبط شود.

معاون بهداشت و درمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: امروزه پرستاران ما نقشی بی بدیل در جامعه ایفا می‌کنند و اگر خدمت رسانی پرستاران نباشد زحمات پزشکان بی نتیجه خواهد ماند،‌در واقع پزشکی و پرستاری مکمل یکدیگر هستند.

وی با اشاره به خدمات برجسته پرستاران در دوران دفاع مقدس گفت: پرستاران ما در دوران دفاع مقدس از خط مقدم تا  بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به رزمندگان خدمت‌رسانی می‌کردند و شاهد خدمات بی دریغ آن‌ها بودیم.

عبدالهی تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  تمام قوانین حقوق پرستاران را همان گونه که مجلس تصویب کرده است اجرا می‌کند اما در تلاش هستیم تا به آن بخش از حقوق پرستاران که کمتر توجه شده است نگاهی ویژه‌ داشته باشیم.

معاون بهداشت و درمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه پاسداران در دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله به تربیت پرستاران می‌پردازد اما آن چه که در سپاه پاسداران حائز اهمیت است و از پرستاران انتظار داریم این است که پرستاران سپاه پاسداران با رفتارهای زینبی خود الگوی تمام پرستاران کشور باشند.

اخلاق و رفتار زینبی ایفا کننده نقش درمان‌گری در پرستاران است

وی افزود: زمانی پرستاران می توانند نقش درمان‌گری خود را ایفا کنند که اخلاق و رفتار زینبی داشته باشند و باید در این زمینه دانست که نباید معیارهای مادی را با معیارهای معنوی در حوزه پرستاری یکسان کرد.

عبدالهی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد پرستاران گفت:  باید بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری پرستاران که در شرایط دشوار از بیماران مراقبت می‌کنند باید مورد احترام و قدردانی قرار گیرند چرا که پرستاری حرفه‌ای انسانی و  اسلامی است.

معاون بهداشت و درمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: پرستاران مانند فرشتگان رحمت دردهای بیماران را تسکین می دهند و معیارهای عملشان را سنجه‌های معنوی انتخاب کنند.

وی خطاب به پرستاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: از شما پرستاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درخواست می کنیم تا با تمام توان تلاش کنید رفتار شما انسانی و اسلامی باشد و الگویی برای همه پرستاران کشور باشید.

در ادامه صابری جانشین سپاه محمد رسول‌الله در این مراسم ضمن تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: پرستاران ما در دوران دفاع مقدس نقشی ویژه‌ در خدمت‌رسانی به رزمندگان داشتند و من خود به عنوان کسی که ۶ بار مجروح شده و یک چشمش را از دست داده است زحمات پرستاران، امدادگران و پزشکان را در جبهه‌های حق علیه باطل به عینه دیدم.

پرستاری هنری است که نیاز به تقوا دارد

وی افزود: پرستاری هنری است که نیاز به تقوا دارد چرا که پرستاران در شرایطی با بیمار و خانواده آن‌ها برخورد می کنند که آن‌ها در شرایطی مناسب نیستند و در برخی موارد حتی به پرستاران توهین می‌شود اما این پرستاران هستند که با تقوا و گذشت و ایثار در  همه حال به بیماران کمک می‌کنند.

جانشین سپاه محمد رسول‌الله اغلب اوقات پرستاران در شرایط سخت به مردم خدمت رسانی می‌کنند اما برخی مواقع حوادث مترقبه رخ می‌دهد و شرایط بحرانی می‌شود و در این زمان است که سپاه به عنوان پیش قراول ورود می کند و به کمک جامعه پزشکی می‌آید به همین دلیل ما در سپاه پاسداران بتاید پرستارانمان را در شرایط بحرانی و حوادث غیر مترقبه آماده کنیم.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهداشت و درمان حضرت زینب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۷۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه خود را وقف مردم کرده است

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین نادر حقیقی با تبریک دوم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همه پاسداران جان برکف، اظهار داشت: سپاهیان که در این روزها نامشان بر سر زبان ها است، با ایثار و از خود گذشتگی نام ایران که زنده بود را در عرصه گیتی زنده تر کردند.
 
وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با این ضربه محکم که به همه جنایتکاران و عالم در صدر آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیسم غاصب و همه حامی آنها از کشورهای حاشیه خلیج فارس، کشورهای اروپایی در صدر انگلیس، فرانسه و آلمان وارد کردن که با مساعدت های و همکاری سپاه و ارتش قهرمان انجام شد.
 
مدیر حوزه علمیه هرمزگان، گفت: لازم است کار بسیار بزرگ عملیات« وعده صادق» که در عرصه منطقه ای و جهانی باعث افتخار ایران اسلامی شده را خدمت مجموعه نیروهای نظامی بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک عرض کنم.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین حقیقی گفت: اگر بخواهیم سپاه را در یک جمله تعریف کنیم، سپاه نهادی است که تکلیف محوری و نتیجه گرایی را به منصه ظهور می رساند، و براساس تکالیفی که مقام معظم رهبری برای سپاه معین کرده، حرکت و امور را قطعا منتج نتیجه خواهد کرد.
 
وی با بیان اینکه سپاه یکی از اضلاع تشکیل دهنده تمدن نوین اسلامی خواهد شد، افزود: یکی از شعارهای محوری و کلیدی مقام معظم رهبری در طول سالیان اخیر که باید جامعه اسلامی به مرحله شکل گیری تمدن نوین اسلامی برسد.
 
مدیر حوزه علمیه هرمزگان ادامه داد: سپاه نهادی است که با مردم و برای مردم بوده است و همیشه در بین مردم در سیل و زلزله گرفته تا مباحث اقتصادی و تربیتی و اجتماعی و فرهنگی که هر جا نگاه کنیم.خدمات سپاه برای نظام و مردم و چه در سطح بین الملل ملاحظه می شود.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • استخدام ۲۱ هزار پرستار / تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • جشن ایران قوی، اقتدار ملی در مدارس همدان
  • سپاه پاسداران نهادی از جنس مردم+فیلم
  • فعالیت خدماتی، زیرساختی و امدادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • ایران نقش کلیدی در تأمین امنیت ایران و منطقه دارد
  • سپاه خود را وقف مردم کرده است
  • سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • دوم اردیبهشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • سپاه ضامن امنیت و آرامش کشور است