Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: شما برادران بزرگوار آراسته به ایمان و عمل صالح، خواهران معزز و آراسته به نور ایمان و عمل صالح و خویشتن را به تقوای الهی توصیه می‌کنم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وی ادامه داد: امیدوارم در پرتو نور عقل، و نور علم و در پرتو مشعل پر فروغ وحی به تقوای الهی آراسته شویم و هم ابعاد و زوایای هستی فردی و خانوادگی و اجتماعی مان نماد ارزش‌های متعالی قرآن و عترت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با قرائت آیاتی از سوره انفال خاطرنشان کرد: این آیات کریمه مبارکه جامعه آراسته به ایمان را مخاطب قرار داده است، کسانی که در مدرسه قرآن و وحی زانو زده‌اند و در پرتو انوار نورانی وحیانی حرکت می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه آموزه‌های خدای متعال، آموزه‌های وحیانی فرامین رسول مکرر اسلام، پیشوایان معصوم دین نقشه راه است، خاطرنشان کرد: در راهی گام بردارید که اولیای دین تدبیر فرموده‌اند، ثمره این سلوک رسیدن به حیات است و این حیات حیات علمی و معرفتی است

وی ادامه داد: انسانی که سخن خدای متعال را استماع می‌کند و به مبدا و معاد ایمان دارد، این انسان انسان زنده است، کسانی تحت انظار پیامبر قرار می‌گیرند که حیات دارند، حیات عقلانی و معرفتی دارند، در یک مرتبه‌ای است حیات معرفتی هستند و، چون دارای این حیات ادراکی و عقلانی هستند، خدا شناس می‌شوند، پیامبر اکرم را می‌شناسند اگر از این حیات بهره‌مند نبودند هرگز نور وحی قلب آنان را نورانی نمی‌کرد،

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: کسانی با تذکرات پیامبر بیدار می‌شوند که مرتبه از خشیت را دارند، یعنی مرتبه‌ای از معرفت و علم را دارند، اما بعد از آنکه به مدرسه وحی راه یافتند، به قله‌های حیات دست پیدا می‌کنند که با حیات گذشته قابل مقایسه نیست، این حیات هم قله‌های رفیع علم است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‎فرد تصریح کرد: خداوند اولین انسان را در این جایگاه رفیعی از علم قرار داد، این علم معرفت دانش است که حضرت آدم را در قله‌ای از برتری نسبت به سایر پدیده‌ها قرار داده است و جالب است که ارزش ملائکه هم به علم است، انسان کامل انسان عالم است یعنی انسان دارای حیات وحیانی انسان عالم است، یعنی جامعه اگر در مدرسه قرآن حضور پیدا کند به مدارج عالی علم و معرفت دست پیدا می‌کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خشیت از خدا ثمره علم و معرفت است، تصریح کرد: معرفتی که دستاورد عمل صالح است، این عمل صالح راه را برای تعالی معرفتی و ایمانی انسان و قرب او به هستی مطلق، کمال بی‌نهایت، ذات اقدس احدیت هدایت می‌کند.

وی ادامه داد: انسان صالح که از نگاه قرآن کلم‌الطیب است، این به سوی نور مطلق و کمال مطلق حرکت می‌کند، به سوی علم نامحدود پیش می‌رود، به قدرت نامحدود نزدیک می‌شود، منتها حوزه‌هایی که تبیین می‌کنند، اراده من و شما می‌شود، انسان سالک الی الله که دعوت خدا و رسول را اجابت می‌کنی، این افق در انتظار توست، جامعه‌ای که در مسیر قرآن حرکت می‌کنی، این افق بلند در انتظار شماست، عمل صالح چه انقلابی در انسان و جامعه خلق می‌کند.

امام جمعه موقت تهران با بیا اینکه جبهه مقاومت و نظام جمهوری اسلامی ایران دنیای استکبار را در حیرت فرو برده و در موضع انفعال قطعی قرار داده است، خاطرنشان کرد: این‌ها همه دستاورد عمل صالح است و این عمل صالح دستاورد معرفت خدا و اطاعت از پیامبر اوست.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد ادامه داد: این عمل صالح دستاورد تسلیم شدن در برابر وحی است که انسان و جامعه را متحول کرده و جبهه مقاومت را خلق می‌کند.

وی با بیان اینکه نور ایمان در قلب زینب کبراست که او را در این جایگاه رفیع قرار داده است، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهید عاشورا را بشناسید، زینب کبرا را بشناسید، این نور وحی است که در جان شهدای مدافع حرم زینب کبرا تجلی یافته است، مردان سلحشوری که همه دنیای استکبار را در برابر عظمت انسانی خود به تسلیم و پذیرش شکست وا داشته‌اند و این نماد علم نماد استقامت، نماد بصیرت، صبر، نماد همه ارزش‌های بالای انسانی است .

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اقتصاد در جامعه اسلامی هدف نیست بلکه ابزار است، اظهار کرد: برای تعالی جامعه و تکامل انسان و تعالی جامعه انسانی و برای رسیدن به معرفت به اقتصاد مولد نیاز داریم.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با بیان اینکه حیات با علم مساوی است، خاطرنشان کرد: اقتصاد و توسعه برای تربیت انسانی است که در راه سیره امیرالمومنین قدم بر می‌دارد.

وی با بیان اینکه ما باید برای حرکت و تعالی جامعه، استحکام و اقتدار جامعه انسانی و اسلامی به حوزه اقتصاد توجه ویژه‌ای داشته باشیم، خاطرنشان کرد: ما نیازمند اقتصاد مولد، سالم، متکی به علم و دانش بنیان به جای اقتصاد مبتنی بر نفت نیازمندیم که مجلس باید در آستانه بودجه به این حقیقت چشم بدوزد.

امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه تهران به سالگرد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اشاره و با ذکر فرمایشاتی از مقام معظم رهبری درباره او تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی در حال بررسی لایحه بودجه است، این لایحه تبیین کننده نقشه راه کشور در طی یکسال است که برخی از تحلیلگران اقتصادی و سیاسی کشور می‌گویند نقشه راه را به ما بدهید تا ما تحلیل خود را از وضعیت حوزه‌های مختلف بگوییم.

وی با انتقاد از ضابطه تخصیص بودجه در برخی نهادها اظهار کرد: ما باید در جهت کاهش هزینه‌ها حرکت کنیم، مدیران شما دغدغه خانواده و فرزندان خود را دارید، فرزندان و خانواده شما در صورتی می‌توانند آینده خوبی داشته باشند که هزینه‌های کشور مدیریت شود.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با بیان اینکه افزایش هزینه‌ها نمی‌تواند راه را هموار کند، تصریح کرد: نمی‌توان بدون کاهش هزینه‌های دولت به دنبال کاهش تورم باشیم.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد درباره بودجه نقش تعیین کننده برای کشور دارد، گفت: بنده توصیه‌هایی برای دولت محترم داشتم که به نظر کارشناسان مورد توجه قرار نگرفته است، ارزیابی بسیاری از صاحب‌نظران و مرکز پژوهش‌های مجلس آن است که تفاوت‌های معنا داری بین لایحه بودجه ۹۸ با سال‌های گذشته غیر از افزایش ارقام متناسب با تورم دیده نمی‌شود.

وی افزود: اقدامات شفاف‌سازی شکل گرفته است و قدم‌هایی کوتاه برای کاهش بعضی از هزینه‌ها برداشته شده است، اما این اقدامات متناسب با تحول و تغییر و حرکت به سمت بودجه مبتنی بر عملکرد نیست، ما سخت نیازمند به تحول در این حوزه هستیم.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد ضمن اشاره به اینکه نگاه به نظام بودجه‌ریزی در کوتاه‌مدت تغییر کند، اظهار کرد: نکاتی که رهبر معظم در حوزه بودجه اشاره داشتند بیانگر ضرورت و اهمیت این تحول است، ما باید شاهد تحول جدی در حوزه‌های سیاست‌ها مالی پولی و نظام بانکی کشور باشیم.

وی ادامه داد: اگر سیاست‌های مالی اصلاحات ساختاری نداشته باشد، در سال‌های پیش رو با مشکلات جدی روبرو خواهیم بود، اگر سیاست‌های پولی اصلاح نشود پدیده تورم از جامعه رخت نخواهد بست، اگر نظام بانکی اصلاح نشود، رشد نقدینگی زاییده از بی‌انضباطی نظام بانکی چالش‌های جدی اقتصادی برای کشور خلق می‌کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در مورد اصلاح سیاست‌های مالی تصریح کرد: ما در این حوزه باید شاهد تغییر در ساختار مالیاتی کشور باشیم، ساختار مالیاتی کشور ساختار قابل قبولی نیست، امروز صاحب‌نظران می‌گویند که بین ۴۰ تا ۵۰ درصد در کشور فرار مالیاتی داریم که عدد بزرگی به مبلغ ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان حساب شده است.

وی با بیان اینکه اصلاح نظام مالیاتی به معنای افزایش نرخ مالیات نیست، گفت: جامعه در حال رشد و در حال رکود می‌تواند پرداخت‌های مالیاتی داشته باشد امروز در تعریف حکمرانی خوب یکی از شاخصه‌ها، نظام مالیاتی فراگیر و جامعه و عادلانه است و ما با این مسئله فاصله بسیار زیادی داریم.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد با تاکید بر اینکه دریافت مالیات باید از کسانی که سود را کسر کرده‌اند اخذ شود، افزود: کسانی که سال گذشته ۲۰۰ تومان سود داشته‌اند و متناسب با سود خود مالیات پرداخت می‌کردند، اگر امسال یکصد تومان سود دارند مالیات متناسب را سود امسال اخذ شود، همچنین نرخ مالیاتی نباید افزایش پیدا کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر فرار مالیاتی در کشور افزود: فرار مالیاتی در کشور به معنای ستم به پرداخت کنندگان مالیات است، با این کار ما به قدرت رقابت در جامعه آسیب می‌زنیم و با فساد اقتصادی روبرو خواهیم شد.

وی افزود: پایه‌های مالیاتی باید افزایش پیدا کند کشور‌هایی که خود را از تورم نجات داده‌اند نگاه ویژه به پایه‌های مالیاتی خود داشته اند، ما از بسیاری از حوزه‌ها مالیات دریافت نمی‌کنیم؛ دستگاه مالیاتی کشور برای آنکه بتواند عادلانه مالیات اخذ کند، نیازمند اطلاعات است، همه دستگاه‌ها باید اطلاعات را در طبق قانون در اختیار نظام مالیاتی قرار دهند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌ فرد در ادامه گفت: در کشوری که نظام استکبار تنگناه‌هایی برای آن خلق کرده است، باید در نظام مالیاتی خود اصلاحی صورت بگیرد و اصلاح ساختار مالیاتی کشور باید در دستور اول کشور قرار بگیرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید به حوزه اصلاح نظام مالیاتی به صورت جدی ورود کنند، گفت: مراقب باشید مبادا یک ریال از یک برادر و یا خواهر مسلمان اضافه دریافت شود، این کار حرام است و بر خلاف موازین شرعی و قانونی است و خیانت به نظام و ملت است، همانطور که فرار مالیاتی خیانت به کشور و ملت است با این کار حقوق ضعفا تضعیف می‌شود.

 

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: ابوترابی فرد نمازجمعه خطبه جمهوری اسلامی ایران صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۸۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز هسته‌ای دشمن را شناسایی کردیم/ تهدید مراکز هسته‌ای تجدید نظر در سیاست‌های هسته‌ای ایران را محتمل می‌کند

 

تابناک _ فرمانده سپاه حفاظت و امنیت مراکز هسته‌ای کشور با تاکید بر امنیت کامل مراکز هسته‌ای کشور در واکنش به تهدید رژیم صهیونیستی گفت: مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی شناسایی شده و اطلاعات لازم از همه اهداف در اختیار ما است و به اصطلاح برای پاسخ به اقدام احتمالی آنها، دست‌ها برای نابودی اهداف مشخص شده، روی ماشه شلیک موشک‌های قدرتمند است.

سردار سرتیپ پاسدار احمد حق‌طلب فرمانده سپاه حفاظت و امنیت مراکز هسته‌ای کشور در گفت‌وگویی درباره اقدام احتمالی رژیم صهیونیستی در واکنش به عملیات پیروزمندانه "وعده صادق" مبنی بر حمله به تأسیسات هسته‌ای کشور اظهار کرد: این تهدیدات مربوط به امروز و دیروز نیست، از سال‌های قبل رژیم جعلی صهیونیستی علاوه بر تهدید، نسبت به اقدامات خرابکارانه و تروریستی در حوزه صنعت هسته‌ای کشور مبادرت ورزیده است.

وی افزود: هرچند بر اساس پروتکل‌ها و استاندارد‌های جهانی و قوانین و مقررات آژانس بین‌المللی هسته‌ای همه کشور‌ها از حمله به تاسیسات هسته‌ای پرهیز داده شده‌اند؛ در عین حال جمهوری اسلامی ایران همواره و از همان ابتدا آمادگی مقابله با این تهدیدات را داشته است.

سردار حق طلب با اشاره به اینکه اخیراً رژیم صهیونیستی در یک اقدام جنایتکارانه با حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور سوریه همه قوانین و مقررات بین‌المللی را زیر پا گذاشت، تصور نمی‌رفت مجددا در اقدام مذبوحانه دیگری بخواهد تهدید حمله مراکز هسته‌ای کشورمان را مطرح کند، بیان داشت: به لطف الهی و با تدابیر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا و تلاش فرزندان ملت ایران در نیرو‌های مسلح با استفاده از طرح‌های پدافند غیرعامل و همچنین امکانات و تجهیزات بسیار پیشرفته و نیز به واسطه پراکندگی مجموعه‌ها و تاسیسات هسته‌ای کشورمان در سرزمین پهناور ایران، آمادگی مقابله با هرگونه تهدید رژیم صهیونیستی را داریم.

فرمانده سپاه حفاظت و امنیت مراکز هسته‌ای کشور با تاکید بر اینکه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در آمادگی کامل به سر می‌برند، خاطرنشان کرد: مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی شناسایی و اطلاعات لازم از همه اهداف در اختیار ما است و به اصطلاح برای پاسخ به اقدام احتمالی آن‌ها، دست‌ها روی ماشه شلیک موشک‌های قدرتمند برای نابودی اهداف مشخص شده است.

وی با بیان اینکه در صورتی که رژیم صهیونیستی بخواهد اقدامی علیه مراکز و تاسیسات هسته‌ای ما انجام دهد حتماً و قطعاً با واکنش ما مواجه و برای مقابله به مثل با سلاح‌های پیشرفته مراکز هسته‌ای رژیم مورد تهاجم و عملیات قرار خواهد گرفت، تاکید کرد: " اگر رژیم جعلی صهیونیستی بخواهد از تهدید حمله کردن به مراکز هسته‌ای کشورمان برای تحت فشار قرار دادن ایران استفاده ابزاری کند، تجدید نظر در دکترین و سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و عدول از ملاحظات اعلامی گذشته محتمل و قابل تصور می‌باشد. "

سردار حق طلب با تاکید بر اینکه به فرمایش مقام معظم رهبری امروز دیگر دوره بزن و در رو گذشته است، گفت: اگر رژیم صهیونیستی اقدام تجاوزکارانه‌ای علیه ایران انجام دهد، نوع پاسخ با تدبیر نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و آن‌ها مطمئن باشند ضربه‌ای که از نیرو‌های مسلح دریافت می‌کنند به مانند عملیات "وعده صادق " در تاریخ یادگار خواهد ماند.

وی در پایان تصریح کرد: به مردم عزیز و شریف ایران اطمینان می‌دهیم، فرزندان انقلابی شما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش غیور و قدرتمند جمهوری اسلامی ایران و همچنین سایر نیرو‌های نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی کشور با استفاده از طرح‌های پدافند غیرعامل و همچنین ابزار‌ها و تجهیزات پیشرفته حفاظتی و امنیتی از تاسیسات مراکز و مجتمع‌های هسته‌ای کشور حفاظت و صیانت می‌کنند، لذا مراکز هسته‌ای کشورمان در امنیت کامل است.

دیگر خبرها

  • هشدار مهم سپاه: احتمال تغییر سیاست‌های هسته‌ای ایران وجود دارد
  • مراکز هسته‌ای دشمن را شناسایی کردیم/ تهدید مراکز هسته‌ای تجدید نظر در سیاست‌های هسته‌ای ایران را محتمل می‌کند
  • بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳/ تورم‌های سهمگین در راه است؟
  • برای دلار ۲۰ هزار تومانی و تورم ۳۰ درصدی فریاد وااسلاما سر دادند؛ الان دلار ۶۵ هزار تومانی و تورم ۴۵ درصدی را توجیه می‌کنند
  • هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی مالی
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه
  • در دنیای بی سر نظام بین‌الملل باید از امنیت خود دفاع کرد
  • پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت روز ارتش
  • حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی باعث اقتدار نظام است
  • ارتش نیرویی مقتدر درجهت آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران است