Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، در پی بروز اختلافاتی میان مرکز آمار و بانک مرکزی مبنی بر لزوم تک صدایی بودن اعلام آمارهای اقتصادی، مرکز آمار طی گزارشی اعلام کرد: وجود بیش از یک دستگاه مرجع آمارهای اقتصادی سبب سردرگرمی برنامه ریزان، افزایش ریسک سرمایه گذاری، گسترش تشکیلات دولتی و هزینه های دولت و ایجاد زمینه عملیات روانی تضعیف نظام آماری کشور می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرکز در بخش دیگر این گزارش پس از تشریح سیر تاریخی تشکیل مرکز آمار ایران، به معرفی کشورهایی که بانک مرکزی مسئول اعلام نرخ های کلان اقتصادی از جمله نرخ تورم است، پرداخته و نوشته است: در کشورهایی چون گینه بیسائو، اریتره، موناکو، لیبی، هندوراس، آنگولا، آنتیگودا و باربودا، کنگو و ... مسئول اعلام حساب های ملی هستند. اما در کشورهای پیشرفته دستگاه متولی آمار چنین نرخ هایی را اعلام می کند.

همچنین در این گزارش با اشاره به ماده ۱۰ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، آمده است: مرکز آمار ایران تنها مرجع رسمی تهیه انتشار و اعلام آمارهای رسمی کشور است. ولی بانک مرکزی موظف است در چارچوب استانداردهای مورد تأیید مرکز آمار به انتشار آمار تخصصی حوزه های مربوط به خود بپردازد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: نرخ تورم مرکز آمار ایران بانک مرکزی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۸۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی ایران سبد دارایی‌اش را تغییر داده است

پایگاه المیادین در یادداشتی نوشت: پس از چند دهه تحریم اقتصادی علیه ایران، تل‌آویو انتظار داشت ایران به‌دلیل مشکلات اقتصادی در واکنش به حمله به کنسولگری‌اش در دمشق محتاط عمل کند، اما حملۀ موشکی ایران نشان داد این کشور از قید احتیاط فراتر رفته است.

گزارش‌های زیادی در رسانه‌های ایرانی منتشر شده که دولت ذخایر کالایی خود را در ماه‌های اخیر به‌میزان قابل توجهی افزایش داده و بخش مهمی از وابستگی میان‌مدت به واردات را رفع کرده؛ اما کارت اصلی ایران بر روی میز مربوط به تغییر سبد دارایی‌های خارجی بانک مرکزی است.

طبق اطلاعات رسیده از منابع آگاه خارجی، بانک مرکزی ایران در یک‌سال گذشته و به‌ویژه در ۳ ماه اخیر به‌شکل بی‌سابقه‌ای ذخایر طلا و فلزات گران‌بهای خود را در خزانه از منابع خارجی افزایش داده است.

بدون تردید با وجود فشار‌های تحریمی آمریکا، ایران درحال ایجاد مسیر امن برای تامین مالی تجارت خارجی است. این موضوع به تجارت غیرنفتی و بخش غیردولتی ایران نیز گسترش پیدا کرده است و تجار ایران می‌توانند برای رفع تعهد ارزی، از طلا استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران
  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران / ارزش پول ملی در ۴ دهه چقدر کاهش یافت؟
  • اسلحه ژاپنی علیه تورم و غافلگیری تسلا
  • اشتباه در راهبرد بانک مرکزی؛ رئیس کل بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسد | رابطه زایش تورم و نرخ دلار چگونه است؟
  • راهبرد بانک مرکزی اشتباه است / زایش چهار درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • زایش ۴ درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • بانک مرکزی ایران سبد دارایی‌اش را تغییر داده است
  • ۷ اقدام بانک مرکزی در حمایت از تولید
  • انتظارات بیش از حد برای کنترل نرخ ارز عقلایی نیست
  • کاهش تورم نقطه به نقطه تولیدکننده در اسفند ۱۴۰۲به ۲۴.۵ درصد