Web Analytics Made Easy - Statcounter

مایک پمپئو طی سفر به بغداد، در مسیر تلاشهای کشورش برای أخذ موافقت عراق در راستای التزام به تحریمهای ایران گام برداشت و بار دیگر با مخالفت عراقی ها مواجه شد. در رابطه با تصمیم آمریکا برای خروج از سوریه، وزیر خارجه آمریکا به نحوی رفتار کرد که گویا قصد داشت نبض عراقی ها را در خصوص اقدامات احتمالی پیش رو بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الاخبار - رسانه عرب زبان - نوشت: در سفری که خارج از جدول زمانی اعلام شده برای سفر وزیر خارجه آمریکا به خاورمیانه بود، پمپئو وارد بغداد شد؛ سفری که دارای دلایل خاص خود است. در بغداد، پمپئو با رئیس جمهور، برهم صالح، نخست وزیر، عادل عبدالمهدی، رئیس پارلمان، محمد الحلبوسی و وزیر خارجه عراق، محمد علی الحکیم، دیدار کرد.

وی در این دیدارها بر پایبندی کشورش به مبارزه با داعش و ادامه همکاری با عراق در این زمینه تاکید کرد و اشاره ای داشت به مساله خروج آمریکا از شرق سوریه، که برای انجام آن، چشم به همکاری و هماهنگی با عراق دوخته است.

در رابطه با تحریمهای امریکا علیه ایران، به گزارش منابع سیاسی آگاه و نزدیک به ریاست جمهوری عراق، سران دولت عراق بار دیگر از وزیر خارجه آمریکا خواستند که این کشور را از اجرای تحریمها علیه ایران معاف کنند، در این میان، مسئول آمریکایی از نگرانی کشورش در مورد افزایش نفوذ ایران در منطقه صحبت کرد و از عراقی ها خواست به تلاشهای خود برای تحقق استقلال این کشور در زمینه انرژی ادامه دهند.

اما عادل عبدالمهدی در پاسخ به این دعوت پمپئو گفت: «موضع ما واضح است؛ با ایران و کشورهای همسایه براساس تبادل منافع، همکاری می کنیم؛ که تامین گاز و برق، مهمترین منفعت ما در رابطه با ایران هستند».

عبدالمهدی با رد فشارهای امریکا برای قطع همکاری با تهران در زمینه انرژی، خطاب به مهمان آمریکایی خود تصریح کرد: «ایران همسایه مهم ماست و در زمینه های مختلف به عراق کمک می کند»./ انتخاب

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۸۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد

منابع عراقی از تفاهم نامه چهارجانبه میان عراق، ترکیه، قطر و امارات در زمینه پروژه جاده توسعه خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری عراقی واع، منابع عراقی اعلام کردند که در مراسمی با حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق، امروز دوشنبه تفاهم‌نامه چهارجانبه میان عراق، ترکیه، قطر و امارات برای همکاری در پروژه جاده توسعه امضا شد.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق اعلام کرد که این تفاهم‌نامه با هدف همکاری مشترک در پروژه راهبردی جاده توسعه تنظیم شده است.

بر اساس این گزارش، این تفاهم‌نامه را وزرای حمل و نقل عراق و ترکیه و وزیر حمل و نقل قطر و نیز وزیر انرژی و زیرساخت امارات امضا کردند.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق اعلام کرد که به موجب این تفاهم‌نامه این کشور‌ها در تنظیم چارچوب‌های لازم برای اجرای پروژه همکاری می‌کنند.

در بیانیه دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق آمده است: جاده توسعه یک پروژه راهبردی است که موجب تقویت رشد اقتصادی و افزایش همکاری‌های منطقه‌ای و تحقق هم‌افزایی اقتصادی میان شرق و غرب می‌شود و به تسهیل مبادلات تجاری و ایجاد مسیر رقابتی منجر می‌شود.

دیگر خبرها

  • توسعه همکاری‌های برق و انرژی ایران و ترکمنستان
  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا
  • توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • نگاهی به توافق‌های جدید بین ترکیه و عراق
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • جزییات تفاهم نامه ۴ جانبه بغداد
  • اردوغان بعد از ۱۲ سال وارد بغداد شد
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد