Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه پیام نور استان کرمان گفت: 10 مرکز نوآوری در دانشگاه های پیام نور کشور راه اندازی شده که یکی از این مراکز در استان کرمان بوده و با توجه به اینکه اسفند ماه سال گذشته میزبان اولین استارتاپ محتوای دیجیتال استان در دانشگاه پیام نور کرمان بودیم، قرار شد جهت دهی مرکز نوآروی نیز با همین موضوع باشد و اقدامات خوبی برای حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم در دانشگاه پیام نور صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر"علیرضا محدثی"در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه دانشگاه پیام نور در حال حاضر بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی در کشور است اظهار کرد: این دانشگاه در حال حاضر در سطح کشور با حدود 400 هزار داشجو 31 مرکز ستاد استانی و 10 منطقه در حال فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور در همه رشته‌ها به غیر از علوم پزشکی در هر سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد، افزود: در استان کرمان 29 مرکز واحد، نزدیک به 19 هزار دانشجو، 160 عضو هیئت علمی تمام وقت و یک هزار مدرس مدعو در هر ترم داریم.

محدثی تصریح کرد: از نظر توزیع رشته محل در سطح استان یک رشته محل دکتری(شیمی تجزیه در کرمان)، 38 ارشد و 350 رشته محل کارشناسی داریم.

وی در ادامه بیان کرد: سیستم آموزشی پیام نور محتوا محور است که توسط دانشگاه تعیین و دانشجو به صورت خودخوان دروس را فرا می‌گیرد و یا اینکه کلاس تشکیل می‌شود و آنچه محتوا را تعیین می‌کند تا استاندارد آن به هم نخورد، آزمون‌های پایان دوره دانشگاه است و در هر ترم 3 میلیون نفر آزمون در سطح کشور برگزار می‌شود که تمام فرآیند نیز به صورت الکترونیکی است.

رییس منطقه هشت دانشگاه‌های پیام نور کشور گفت: هم اکنون برنامه این دانشگاه در این است که به سمت برگزاری آزمون‌های الکترونیکی حرکت کند و در استان کرمان 140 هزار نفر آزمون در این ترم برگزار خواهد شد که 48 هزار مورد به صورت الکترونیکی است که ظرفیت منحصر به فردی خواهد بود.

وی افزود: با آزمون‌های الکترونیکی، دانشجو فارغ از اینکه دانشجوی هر واحد مرکز باشد، می‌تواند یک ماه به پایان ترم، محل آزمون خود را انتخاب کند که در این ترم 5 هزار نفر دانشجو در استان در مرکزی غیر از مرکز آموزشی خود میهمان شده و امتحان خواهند داد.

محدثی در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت فرهنگی دانشگاه پیام نور اشاره و اظهار کرد: از حدود سه ماه قبل افتتاح دفتر نهاد مقام معظم رهبری را در دانشگاه پیام نور استان کرمان داشتیم که می‌توانیم از ظرفیت نهاد رهبری در پیشبرد اهداف فرهنگی دانشگاه استفاده کنیم و اخیرا میزبان برگزاری مراسم تقدیر از 100 دانشجوی برتر استان در حوزه علمی، فرهنگی و ورزشی بودیم.

این مسوول گفت: ستاد ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و صیانت از حقوق شهروندی را در دانشگاه ایجاد کردیم و دبیرخانه دومین همایش سراسری شعر آیینی نور ویژه دانشگاهیان کشور افتتاح شد که ابتدای سال 98 میزبان این جشنواره در کرمان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: میزبانی بیست و سومین جشنوار قرآن و عترت دانشگاه‌های پیام نور کل کشور نیز یک ماه قبل به کرمان داده شد که این جشنواره در سال آینده برگزار می‌شود.

رییس دانشگاه پیام نور کرمان در ادامه درباره توجه به دروس عملی در این دانشگاه بیان کرد: به رغم اینکه حضور دانشجو در کلاس‌های تئوری دانشگاه اختیاری است، در دروس عملی الزامی است و دانشگاه موظف است ساختار آزمایشگاهی کارگاهی کلاس‌های عملی را فراهم کند و در حال حاضر در استان 6600 متر مربع فضای آزمایشگاهی و کارگاهی در حوزه آموزشی داریم.

وی درباره عملکرد دانشگاه در زمینه دریافت شهریه از دانشجوها در شرایط اقتصادی کنونی افزود: شهریه دانشگاه پیام نور تقریبا نصف شهریه دانشگاه‌های دیگر است و با توجه به شرایط اقتصادی، در حوزه معاونت اداری مالی دانشگاه اقدامات خوبی شده و یکی از کارها تعویق شهریه متغیر دانشجو تا پایان ترم است.

محدثی گفت: برای استفاده از تسهیلات نیز از وام صندوق رفاه دانشجویان بهتر می‌شود استفاده کرد و براساس آمار، این وام امسال برای دانشجویان پیام نور دو برابر شده و وام تحصیلات بنیاد علوی نیز در سال جاری با سهمیه محدود اضافه شده است.

وی تصریح کرد: براساس تفاهمنامه‌ای که با بانک انصار شده همه دانشجویان پیام نور کشور بدون محدودیت می‌توانند از تسهیلات با سود 1.4 درصد برای شهریه تا پایان تحصیل استفاده کنند.

رییس دانشگاه پیام نور استان کرمان در پاسخ به سئوالی درباره ادغام دانشگاه های پیام نور و علمی کاربردی افزود: آمایش وزارت علوم در حال انجام است که مطالبه مقام معظم رهبری نیز همین موضوع بوده و در سطح دانشگاه پیام نور اصلاح ساختار، ساماندهی مراکز واحدها و ساماندهی رشته‌ها باید صورت بگیرد زیرا دانشگاه پیام نور اگر بخواهد تمرکززدایی کرده و اختیارات مراکز بیشتر شود، با ساختار فعلی امکانپذیر نیست و باید تغییر کند که در قالب آمایش می‌گنجد و این سه موضوع در دانشگاه پیام نور در حال مطالعه است.

محدثی با اشاره به اینکه در دانشگاه پیام نور استان کرمان توزیع مناسب کارمندی اتفاق نیفتاده، افزود: جابجایی نیروها برای توزیع مناسب‌تر اقدام به جایی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه پیام نور استان کرمان بیان کرد: در سال گذشته در حوزه پژوهشی 65 طرح و نزدیک به 150 مقاله بین المللی از سوی اساتید و دانشجویان این دانشگاه در سطح استان را داشته‌ایم ضمن آنکه حدود 20 کتاب تالیفی و ترجمه توسط اعضای هیئت علمی به چاپ رسیده است.

رییس دانشگاه پیام نور استان کرمان درباره مرکز نوآوری این دانشگاه نیز به ایسنا گفت: دانشگاه‌های نسل نو دانشگاه‌های کارآفرین هستند و ما در دانشگاه پیام نور استان پیگیر بحث‌های پژوهشی هستیم و دانشگاه ما البته از سال‌های گذشته در این حوزه ورود داشته و سال 90 مرکز رشد و کارآفرینی را به عنوان نخستین دانشگاه پیام نور کشور در کرمان افتتاح کردیم.

وی افزود: 18 شرکت دانش بنیان در این مرکز فعالیت می‌کنند و علاوه بر این در سال 95 کلینیک‌های مشاوره کارآفرینی را در 6 مرکز واحد سطح استان افتتاح کردیم.

محدثی اظهار کرد: 10 مرکز نوآوری در دانشگاه‌های پیام نور کشور راه اندازی شده که یکی از این مراکز در استان کرمان بوده و با توجه به اینکه اسفندماه سال گذشته میزبان اولین استارتاپ محتوای دیجیتال استان در دانشگاه پیام نور کرمان بودیم، قرار شد جهت دهی مرکز نوآروی نیز با همین موضوع باشد و اقدامات خوبی برای حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم در دانشگاه پیام نور صورت گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استان کرمان دانشگاه پيام نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۸۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان رسالت بزرگی در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها دارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، جمعی از دانشجویان فعال فرهنگی، مسئولان کانون‌ها، مدیران مسئول و سردبیران نشریات دانشجویی با رئیس و اعضای شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت دیدار کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش و نقش‌آفرینی دانشجویان در تحول کانون‌های فرهنگی و نشریات دانشجویی به تبیین ضرورت‌های گسترش فعالیت کانون‌ها و نشریات دانشجویی پرداخت.

سیروس فارسی عنوان کرد: کانون‌های فرهنگی و نشریات دانشجویی به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین نمادهای مشارکت دانشجویی، دارای نقش غیرقابل انکاری در تحقق امر توسعه فرهنگی بوده و بستر مناسبی برای به فضیلت درآمدن خلّاقیت‌ها، بروز و ظهور استعدادها و بالندگی فرهنگی را فراهم می‌کند، از این رو همواره مرکز توجه قشر فرهیخته دانشجو است.

وی افزود: دانشجویان رسالت بزرگی را در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری در میان دانشجویان و نقش مهمی در  ایجاد نشاط و پویایی در فضای فرهنگی دانشگاه با بهره‌گیری از استعدادهای بالقوه و بالفعل تمامی دانشجویان بر عهده دارند، بنابراین از این فرصت به‌وجود آمده نهایت بهره‌مندی درراستای رشد و شکوفایی خود و سایر دانشجویان دانشگاه را ببرند.

به گزارش آنا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت دارای ۱۵ کانون فعال فرهنگی و ۶ نشریه فعال دانشجویی است.

در پایان از دانشجویان فعال فرهنگی، کانون‌ها و نشریات دانشجویی (مدیر مسئول، سردبیر، هیئت تحریریه و طراح نشریات دانشجویی) و همچنین دبیر کانون ستاد شاهد و ایثارگر و مدیر مسئول، سردبیر نشریه ایثار به صاحب امتیازی کانون شاهد و ایثارگر با لوح تقدیر و تخفیف شهریه و کارت هدیه تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود
  • دانشجویان رسالت بزرگی در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها دارند
  • نگاه ویژه‌ای به دانشگاه داریم
  • انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • تایید انتخاب 10 رئیس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • تایید انتخاب ۱۰ رییس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • تایید انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • تایید انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا