Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-18@02:04:03 GMT

4تهدیدکننده دستگاه گوارش

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۳۰۹۷۸

این نوع رژیم غذایی، نه تنها فاقد مواد مغذی لازم برای بدن است، بلکه رشد باکتری‌های بد و مخمرها را در میکروبیوم روده افزایش می‌دهد. این شرایط می‌تواند به التهاب و نتایج ناشی از آن مانند حساسیت غذایی، آلرژی، روده چکه کن، کمبود ویتامین و مشکلات خود ایمنی منجر شود. با کاهش مصرف قندها می‌توانیم این علائم را بهبود بخشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش بلاغ، در حالی‌ که سلامت کلی ما از سلامت دستگاه گوارش نشأت می‌گیرد، بسیاری از ما، اهمیت سلامت دستگاه گوارش را برای سلامت کلی بدن نادیده می‌گیریم.

تصویر تهدیدکنندگان دستگاه گوارش

با شناخت عواملی که به این سیستم حیاتی آسیب می‌زنند، می‌توانیم از بسیاری خطراتی که سلامت ما را تهدید می‌کنند، پیشگیری کنیم:

رژیم غذایی حاوی قند بالا و فیبر پایین: این نوع رژیم غذایی، نه تنها فاقد مواد مغذی لازم برای بدن است، بلکه رشد باکتری‌های بد و مخمرها را در میکروبیوم روده افزایش می‌دهد. این شرایط می‌تواند به التهاب و نتایج ناشی از آن مانند حساسیت غذایی، آلرژی، روده چکه کن، کمبود ویتامین و مشکلات خود ایمنی منجر شود. با کاهش مصرف قندها می‌توانیم این علائم را بهبود بخشیم.

 

داروها: حقیقت غم‌انگیزی است، اما داروهایی که برای درمان علائم مشکلات سلامت مصرف می‌کنیم، می‌توانند سیستم دفاعی بدن را بیش از پیش تضعیف کنند. مسکن‌ها، استروئیدها، داروهای ضداسید و آنتی‌بیوتیک‌ها همگی با عملکرد سیستم گوارشی تداخل ایجاد می‌کنند و به آن آسیب می‌زنند. هرچند فقط شما و پزشکتان می‌توانید تعیین کنید که به چه داروهایی نیازدارید، اما مصرف پروبیوتیک‌های با‌کیفیت و آنزیم‌های گوارشی می‌تواند به بازگشت سلامت دستگاه گوارش کمک کند.

مواد غذایی حساسیت‌زا: حساسیت غذایی، تاثیر مستقیمی بر سلامت دستگاه گوارش دارد و می‌تواند مشکلات متعدد مانند خستگی، سردرد و درد مفاصل ایجاد کند و ریسک مشکلاتی مانند چاقی، دیابت نوع دو و بیماری‌های متابولیک را افزایش دهد. آسان‌ترین راه برای شناخت مواد غذایی که ایجاد مشکل می‌کنند، این است که به مدت ۲۱ روز، مواد عمده حساسیت‌زا مانند گلوتن، سویا، تخم‌مرغ، بادام زمینی، ذرت و شیرین‌کننده‌ها را قطع کنید. پس از این مدت، دوباره مصرف این مواد را آغاز و به علائم دستگاه گوارش، وزن و سطح انرژی خود توجه کنید. از این که چقدر در مدت قطع مصرف آنها احساس بهتری داشته‌اید، متعجب خواهید شد.

استرس مزمن: استرس طولانی‌مدت، اعصاب دستگاه گوارش را تغییر می‌دهد و با جلوگیری از تولید طبیعی آنزیم‌های گوارشی، شما را در معرض بیماری و عفونت قرار می‌دهد و سلامت دستگاه گوارش را تهدید می‌کند. استرس همچنین مانع داشتن رژیم غذایی و خواب سالم می‌شود و رژیم غذایی نامناسب نیز از بهبود روحیه جلوگیری می‌کند.

 

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۰۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴۰ تن مواد غذایی فاسد در همدان 

فاطمه ترکمان اسدی گفت: ۴۰ تن و ۹۲۶ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی و ماه رمضان از سوی مدیریت سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی تا ۲۵ فروردین امسال در این استان کشف و معدوم شده است.

او گفت: طرح بهداشت سلامت نوروزی و ماه رمضان از نیمه اسفند سال گذشته با بهره گیری از ۱۵ تیم آغاز شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تعداد بازرس فعال در تیم بازرسی مرکز بهداشت شهرستان ۳۲ نفر، کل حجم کاری انجام شده ۳۸ هزار و ۴۶۳ نفر ساعت بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • خروج هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی در بوکان از چرخه مصرف
  • هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی در بوکان از چرخه مصرف خارج شد
  • ویژگی رژیم غذایی سالم چیست؟
  • معدوم سازی بیش از ۱۸ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چهارمحال و بختیاری
  • راهکارهای علمی و درست برای کاهش وزن
  • کشف بیش از ۴۰ تن مواد غذایی فاسد در همدان 
  • جایگاه میوه و سبزیجات در رژیم‌های غذایی
  • با این مواد ارزان‌قیمت سلامت شوید
  • معدوم‌سازی ۴۷ تن کیلوگرم مواد غذایی فاسد
  • همه چیز درباره کلیه سنگ ساز