Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@01:38:05 GMT

15 دقیقه تلاش برای تولد دوباره یک نوزاد در میامی

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۳۰۹۹۸

15 دقیقه تلاش برای تولد دوباره یک نوزاد در میامی

به گزارش ایرنا، امروز فضای مجازی و سایت های خبری استان سمنان خبر خوشی را به گوش هموطنان رساندند تا در آستانه روز پرستار، بار دیگر بر تلاش خستگی ناپذیر خانواده علوم پزشکی کشور برای مراقبت از سلامتی مردم، مهر تأیید بزنند.
دیشب در میان برف و کولاک منطقه سردسیر کالپوش در شهرستان میامی، 15 دقیقه تلاش بی وقفه پزشک درمانگاه روستای حسین آباد، سبب شد تا همزمان با بارش رحمت الهی، صدای گریه نوزادی که چند دقیقه پیش آرام و بی جان پا در این دنیا گذاشته بود، لبخند را بر لب مادر جوان روستایی بنشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شاهرود دراین باره به ایرنا گفت: ساعت 21 و 12 دقیقه پنجشنبه شب در پی تماسی، نیروهای اورژانس برای کمک به مادر باردار و فرزندش به یکی از روستاهای کالپوش میامی فرستاده شدند.
ناصر سلمانپور با اشاره به شرایط بد آب و هوایی منطقه، اظهار داشت: بخشی از مسیر به دلیل برف و کولاک مسدود بود به گونه ای که حتی خودروهای راهداری هم در برف گیرافتاده بودند.
وی ادامه داد: در نهایت با کمک راهداران خودروی آمبولانس مسافت 13 کیلومتری روستای 'سوداغلن' تا 'قوشه دگرمان' کالپوش را در مدت 2 ساعت طی کرده و به محل مورد نظر رسید.
سلمانپور افزود: پس از انجام اقدامات درمانی و حمایتی، مادر باردار به درمانگاه حسین آباد کالپوش انتقال یافت.
پزشک درمانگاه حسین آباد هم در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به شرایط سخت و حساس زایمان، ابراز داشت: این خانم باردار زایمان نخست خود را به روش سزارین انجام داده و با توجه به انجام سونوگرافی، زایمان دوم را هم با توجه به شرایط جنین باید به همین روش انجام می داد.
محمود عبداللهی با بیان اینکه زمان زایمان خانم باردار نامشخص بوده، افزود: با این حال، در زمان حضور بر بالین مشاهده شد که جفت پاهای نوزاد خارج شده و به طور کامل 'سیانوتیک' شده و کبود است.
وی اضافه کرد: زایمان بسیار پیچیده و سخت به کمک خانم زهرا مهدوی میغانی، مامای درمانگاه انجام شد اما نوزاد در زمان تولد هیچ گونه علائم حیاتی نداشت.
این پزشک با بیان اینکه بی درنگ پس از تولد عملیات احیاء و لوله گذاری برای نوزاد با همکاری نیروهای اورژانس شاهرود انجام شد، اظهار داشت: پس از حدود 15 دقیقه تلاش برای نجات جان این نوزاد و در کمال ناباوری نبض و تنفس وی برگشته و رنگ بدنش به تدریج صورتی شد.
عبداللهی اضافه کرد: لحظه زیبای این ماجرا حدود 30 دقیقه پس از عملیات احیا و زمانی بود که نوزاد چشمان خود را گشوده و گریه کرد.
وی ادامه داد: پس از انجام آزمایش ارزیابی مشخص شد نوزاد در سلامت کامل و هوشیار است و به این ترتیب لوله تراشه از گلوی نوزاد خارج شد.
در انجام آزمایش ارزیابی چگونگی تنفس، ضربان قلب، حجم عضلات، رنگ پوست و واکنش نوزاد مورد بررسی قرار می گیرد.
عبداللهی یادآور شد: این مادر و نوزاد برای انجام ادامه مراحل درمانی توسط اورژانس به بیمارستان بهار شاهرود منتقل شدند.
به گزارش ایرنا، اورژانس 115 شاهرود پیش از این بارها به وسیله امداد هوایی و یا فرستادن خودروی آمبولانس جان مادران و کودکان بسیاری را در دورترین روستاهای 2 شهرستان شاهرود و میامی نجات داده و امید را به خانواده های آنان هدیه کرده است.
روستاهای سوداغلن و گوشه دگرمان در دهستان کالپوش میامی واقع شده و در 200 کیلومتری شمال شرقی شاهرود قرار دارند .
مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شاهرود با 40 کارشناس در 15پایگاه جاده ای ، چهار پایگاه شهری، یک پایگاه اورژانس هوایی با یک فروند بالگرد و 30 دستگاه آمبولانس به هموطنان خدمات رسانی می کند.
همچنین یک دستگاه اتوبوس آمبولانس هم با 13 تخت و تجهیزات مناسب برای پوشش حوادث احتمالی پر تلفات و خدمات دهی به بیماران سر پایی در این مرکز آماده است.
7359/6167
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها تولد خانواده فوریت های پزشکی قلب نوزاد جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۰۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی اتوبوس در یزد ۱۳ زخمی بر جا گذاشت

واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری که از بندرعباس عازم تهران بود در جاده کمربندی شهر یزد ۱۳ نفر زخمی بر جا گذاشت.

به گزارش مشرق، سید حسین طباطبایی،مسئول روابط عمومی اورژانس و مرکز فوریت‌های پزشکی یزد،افزود: این حادثه ساعت ۵:۲۴ دقیقه امروز اتفاق افتاد که از مصدومان هفت نفر به بیمارستان شهید صدوقی (ره)، چهار نفر به بیمارستان شهید رهنمون و ۲ نفر نیز سرپایی در محل حادثه درمان شدند.

وی با اشاره به اینکه اتوبوس ۱۵ مسافر داشت ادامه داد: تریاژ و درمان اولیه مصدومان حادثه در کمتر از ۴۰ دقیقه توسط اورژانس یزد مدیریت و هم‌اکنون تمام مصدومان حادثه در بیمارستان تحت نظر اورژانس هستند.

این مسئول اظهار کرد: علت حادثه توسط کارشناسان در حال بررسی است که متعاقبا اطلاع رسانی می‌شود.

روزانه بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو از جاده‌های استان یزد از جنوب به شمال و شرق و غرب کشور و تردد می‌کنند

دیگر خبرها

  • عطرافشانی گلزار شهدای گرگان به مناسبت روز ارتش
  • افتتاح طرح های صنعت برق و مخابرات در میامی
  • بالگرد اورژانس استان تهران جان دو نفر را در اتوبان تهران-قم نجات داد
  • پوشش فیبرنوری کشور به هفت میلیون خانوار رسید
  • تولد غیرمعمول اورانگوتان نادر، دانشمندان را امیدوار کرده است
  • مصدومیت ۱۳ نفر در پی واژگونی اتوبوس در یزد
  • واژگونی اتوبوس با ۱۳ مصدوم در یزد
  • واژگونی اتوبوس در یزد ۱۳ زخمی بر جا گذاشت
  • جشن تولد یک سالگی نوزاد نارس در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور
  • تولد نوزاد افغانستانی در آمبولانس تخت جمشید