Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@08:50:43 GMT

روایت مطهری از دیدار با اسماعیل بخشی

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۳۱۴۰۶

اسماعیل بخشی روز سه‌شنبه در صفحه اینستاگرام خود گفته بود که با هیچ کمیته تحقیقی در تهران دیدار نکرده؛ حالا، اما هم اعضای مختلف فراکسیون امید مجلس از برگزاری جلسه دو ساعته با او سخن گفته‌اند و هم وکیلش به «ایرنا» خبر دیدار او با نماینده دادستان را تأیید کرده است. آن طور که برخی اعضای فراکسیون امید مجلس گفته‌اند، بخشی و وکیل او روز سه‌شنبه با پنج نفر از نمایندگان مجلس و از جمله علی مطهری در جلسه‌ای دو ساعته به شرح ادعای خود درباره شکنجه در ایام بازداشت در اهواز پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه علی مطهری، نایب رئیس مجلس در گفتگو با «ایران»، روایت نمایندگان دیگر از دیدار با بخشی و عدم اشاره او به شکنجه در دوران بازداشت را تأیید کرده، اما تأکید کرده که اعلام نتیجه نهایی بررسی‌ها برعهده دستگاه قضایی است.

شما به همراه چند نفر دیگر از نمایندگان با آقای بخشی در مجلس دیدار داشته‌اید. می‌توانید بفرمایید این دیدار با چه مقدماتی و در چه مسیری انجام شده بود؟
اصل قضیه این بود که آقای ترک همدانی، وکیل دادگستری با دفتر من تماس گرفت و گفت: آقای اسماعیل بخشی و وکیل ایشان مایل هستند با شما درباره مسائل دوره بازداشت آقای بخشی دیداری داشته باشند. من گفتم که مانعی ندارد و بهتر است وقتی ایشان ادعایی دارد، صحبت‌شان را بشنویم. البته بهتر دیدم برخی نمایندگان دیگر هم حضور داشته باشند و به همین دلیل بنا شد چند نفر دیگر از همکاران نماینده هم به این دیدار بیایند، مثل آقای کاظمی نماینده ملایر، خانم سعیدی نماینده تهران، آقای حسین‌زاده نماینده نقده و اشنویه و آقای جلال میرزایی نماینده ایلام.


خب در این دیدار چه گذشت؟
ایشان یعنی آقای بخشی آمد و ماوقع را شرح داد و توضیح داد که ماجرا از چه قرار بوده و ما هم توضیحات ایشان را شنیدیم. صبح فردای این دیدار هم در جلسه فراکسیون امید، وزیر اطلاعات با برخی معاونان این وزارتخانه و مدیرکل اطلاعات استان خوزستان حضور داشتند. این افراد هم حرف‌هایشان را در فراکسیون امید زدند و یک ویدئویی را هم از اظهارات آقای بخشی پخش کردند. به هر حال دیگر قضاوت این ماجرا با ما نیست و با مقامات قضایی و مردم هست که ببینند واقعیت ماجرا چه بوده.


آقای مطهری؛ آیا می‌توانید بفرمایید آقای بخشی در جلسه‌ای که با شما و چند نفر از نمایندگان داشت، همچنان بر شکنجه در طول بازداشت اصرار داشت؟
ایشان می‌گفت که ابتدای بازداشت که ما را به ستاد خبری وزارت اطلاعات بردند، دو ساعت آنجا بودیم و بعد از شوش ما را به اهواز انتقال دادند. ایشان می‌گفت: در این دو جا یعنی در ستاد خبری در شوش و در فاصله مسیر انتقال بنده را مورد ضرب و شتم قرار دادند و به نوعی شکنجه کردند.


نظر مسئولان وزارت اطلاعات چه بود؟
آن‌ها می‌گفتند ماجرا به این صورت که عنوان شده نبوده، بلکه خود ایشان درگیر شده با مأموران و به زد و خورد پرداخته و آن‌ها هم مجبور به واکنش شده‌اند. حرف دو طرف ماجرا به این صورت بود.


یعنی درباره دوره بازداشتی که ایشان در اهواز بود بحث بیشتری نشد؟ چون آقای بخشی مدعی بود در آنجا شکنجه شده.
بله در دوره بازداشت را یادم نمی‌آید که چیزی گفته باشد. ایشان بیشتر درباره همان زمان حضور در ستاد خبری وزارت اطلاعات در شوش و فاصله انتقال به اهواز تأکید داشت.


برآورد خود شما از اظهارات دو طرف ماجرا چیست؟ آیا می‌توان از آن به نتیجه خاصی رسید یا نیاز به بررسی بیشتر دارد؟
این دیگر وظیفه قوه قضائیه است که رسیدگی بکند. اینجا قضاوت ما خیلی معتبر نیست.


آقای مطهری؛ این دیداری که انجام شد، در قالب کمیته تحقیق بود یا نه؟
نه. این‌ها درخواست ملاقات با شخص من را داشتند که من هم چند نفر دیگر از نمایندگان که نام بردم را دعوت کردم که در این دیدار باشند. این ربطی به فراکسیون نداشته است.


به نظر شما دلیل اینکه در میان افکار عمومی طرح ادعا‌هایی علیه نهاد‌های رسمی کشور براحتی و گاه بدون ارائه مستندات کافی پذیرفته می‌شود، چیست؟
دلیل آن این است که مسئولان معمولاً اطلاع‌رسانی نمی‌کنند یا دیر اطلاع‌رسانی می‌کنند و اگر خطایی کرده باشند، عذرخواهی نمی‌کنند تا اعتماد جامعه جلب شود.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۱۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان ووشو ایران حریفان خود را در جام‌جهانی شناختند

قرعه‌کشی رقابت‌های جام‌جهانی ووشو برگزار شد و نمایندگان کشورمان در ساندا و تالو حریفان خود را شناختند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ووشو؛ مراسم وزن‌کشی و قرعه‌کشی رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی 2024  و همچنین نشست فنی این پیکارها‌ صبح امروز(سه‌‌شنبه - 4 اردیبهشت ماه) در شهر جیانگ‌یئن کشور چین برگزار شد و نمایندگان ساندا و تالوی کشورمان حریفان خود را شناختند.

بر این اساس در وزن 65- کیلوگرم زنان، صدیقه دریایی در نخستین دیدار خود به مصاف دوی مهارابام از هند می‌رود. وی در صورت برتری در این دیدار باید با برنده دیدار نمایندگان ترکیه و‌ نپال پیکار کند.

سهیلا منصوریان در وزن 60- کیلوگرم به مصاف ژی‌چین لی از چین می‌رود. در وزن 75- کیلوگرم نیز شهربانو منصوریان به مصاف رانی موندال از بنگلادش می‌رود و در صورت پیروزی به مصاف برنده رقابت چین و هند برود.

در بخش مردان و در ‌وزن 70- کیلوگرم، محسن محمد سیفی در دور نخست با قرعه استراحت روبه‌رو شد. وی باید در مرحله دوم با برنده نپال و هنگ‌کنگ دیدار کند.

در وزن 75- کیلوگرم، سهیل موسوی با دارنده مدال نقره جهان سعد بوجکا از مراکش پیکار می‌کند و در صورت برتری به مصاف نماینده ترکیه خواهد رفت.

علی خورشیدی در وزن 80- با المهدی سعیدی از مراکش دیدار می‌کند و در صورت پیروزی به مصاف برنده رقابت نپال و سنگال خواهد رفت. در وزن 85- کیلوگرم، محمدرضا ریگی با قاسم رابی از اردن دیدار می‌کند.

در وزن 90- کیلوگرم‌، سید معین تقوی با یحیی عمر از اردن پیکار می‌کند. وی در صورت برتری باید با برنده دیدار ترکیه و نپال رقابت کند.

همچنین در تالو مردان نیز شاهین بنی‌طالبی، حسین قبله‌نما، مصطفی‌ حسن‌زاده و در بخش زنان زهرا کیانی، هلیا اسدیان و زهرا جلیلی نمایندگان کشورمان در این بخش هستند.

38 کشور در این رویداد حضور دارند.

عربی:کار سختی برای سهمیه داریم/ تمرین با چینی‌ها بی‌نظیر است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای ۷۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی در مرکزی
  • هیچکدام از صحبت‌های آقای قناد را قبول ندارم/ او امانت‌داری را در روایت ماجرا رعایت نکرد
  • هیچکدام از صحبت‌های آقای قناد را قبول ندارم/ آقای قناد امانت‌داری را در روایت ماجرا رعایت نکرد
  • موانع غیرفوتبالی سد راه یحیی گل‌محمدی؛ ماجرا چیست؟
  • جام‌جهانی ووشو| نمایندگان ایران حریفان خود را شناختند
  • نمایندگان ووشو ایران حریفان خود را در جام‌جهانی شناختند
  • روایت کسری ناجی از سانسور گزارشش توسط ارتش اسرائیل
  • این گروه از نمایندگان برای تقدیر از فعالیت های پلیس در حوزه حجاب به دیدار سردار رادان رفتند
  • بشار اسد: هر از گاهی با آمریکایی‌ها دیدار می‌کنیم
  • بشار اسد : هر از گاهی با آمریکایی‌ها دیدار می‌کنیم / می‌دانیم نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود، اما سیاست، هنر ممکن است