Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: سفیر ایران در هلند به دنبال حمله شماری از عناصر وابسته به گروهک تروریستی الاحوازیه به سفارت ایران در لاهه هلند، بر لزوم حفظ امنیت دیپلمات‌ها تأکید کرد.

چهارشنبه گذشته یکی از رسانه‌های معروف هلند در صفحات رسمی خود در شبکه‌های مجازی فیلمی منتشر کرد که عده‌ای را در حال حمله به سفارت ایران و بالا رفتن از نرده‌های آن نشان می‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از افرادی که در این فیلم دیده می‌شود، پرچمی به دست دارد که مربوط به گروهک «الاحوازیه» است. آنها با حضور در مقابل سفارت ایران و سر دادن شعار و پرتاب سنگ و بطری قصد بالا رفتن از ساختمان مجاور سفارت را داشتند که بلافاصله توسط نیرو‌های پلیس هلند دستگیر شدند. به دنبال این اقدام هیچ گونه آسیبی به ساختمان و کارکنان سفارت کشورمان در لاهه وارد نشد. در پی این حمله علیرضا جهانگیری، سفیر ایران در حالی که در تماس با مقامات وزارت امور خارجه هلند بر مسئولیت این کشور جهت تأمین امنیت ساختمان‌ها و کارکنان سفارت ایران تأکید می‌کرد، از اروپا به دلیل میزبانی از گروه‌های تروریستی و متهم کردن ایران انتقاد کرد. جهانگیری با اشاره به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران در صفحه توئیتر خود نوشت: «در حالی که غربی‌ها بر اساس احتمالات اثبات نشده و مفروضات ساختگی عمل می‌کنند، براحتی واقعیت‌های آشکار را نادیده می‌گیرند. واقعیت این است که اتحادیه اروپا گروه‌های تروریستی را میزبانی می‌کند و آنها را برای فعالیت‌های غیرقانونی‌شان آزاد می‌گذارد اما درمورد ایران بر اساس مفروضات غیرواقعی و داستان‌های تأیید نشده اقدام می‌کند.» اشاره سفیر ایران به تحریم‌هایی است که اخیراً هلند همراه با سایر کشورهای اروپایی به بهانه آنچه دست داشتن ایران در قتل دو شهروند ایرانی-اروپایی خوانده، علیه بخشی از وزارت اطلاعات و دو شخص ایرانی تصویب کرده است.

در ماه‌های اخیر چند مرکز دیپلماتیک و سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی در شهرهای مختلف جهان از جمله در هلسینکی، پاریس، آتن، لندن و بصره هدف حمله عناصر ناشناخته و وابسته به گروه‌های تروریستی قرار گرفته است. حمله به نمایندگی‌های ایران در کشورهای مختلف که به باور برخی از تحلیلگران به طور غیر مستقیم با همدیگر مرتبط هستند و توسط یک گروه یا جریان، سازمان یافته است، در حالی است که برخی کشورها پس از خروج امریکا از توافق هسته‌ای انتظار داشتند ایران و کشورهای اروپایی هم از این پیمان خارج شوند و عملاً پرونده هسته‌ای ایران از روند دیپلماتیک خود خارج شود اما با ادامه روند حفظ برجام توسط بقیه شرکا، این گروه‌ها به دنبال به چالش کشیدن روابط رو به پیشرفت ایران و کشورهای عضو اتحادیه اروپایی هستند تا با انزوای هر چه بیشتر فضا را برای تشدید فشارها برای تحریم کامل ایران فراهم کنند.»اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

تولد موجودی عجیب در شهرستان تکاب+ عکس دختر رزمی کار معروف خلافکار مسلح را تا سرحد مرگ کتک زد+ تصاویر محاکمه جنجالی روحانی معروف به خاطر یک کار شیطانی+ عکس ارتباط من و محمود از مجازی به واقعی تبدیل شد و حالا مانده ام با این بچه چه کنم زنده زنده آتش زدن غلام پایان یک داستان عاشقی+ عکس دستگیری خلافکاران تهران که شگرد کثیفی داشتند+ عکس ثروتمندترین مرد دنیا همسرش را طلاق داد+ عکس تصویر بدرفتاری ایرانی ها با یک زن افغان جنجال به پا کرد+ عکس فسادهای خانوادگی این متهمان مشهور ایرانی+ تصاویر جاوید نوری به قتل رسید + عکس تجاوز به دختر 16 ساله توسط مرد بدنساز + عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا پاره شدن طناب دار جوان اندیمشکی / روحانی مشهور این شهر چه کرد؟ + عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: فیلم پلیس قتل ایران گروه های تروریستی اروپا حمله سفارت ایران عکس زن فیلم قتل سرقت دختر معلم جسد جوان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۱۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین خواستار توجه بیشتر تلگرام به سوء استفاده گروه‌های تروریستی شد

پس از آنکه برخی رسانه‌ها ادعا کردند تروریست‌هایی که در حمله به سالن کنسرت در حومه مسکو نقش داشته‌اند، از برنامه پیام‌رسان تلگرام برای عضوگیری استفاده کرده‌اند، کرملین از مالک این برنامه خواست که بیشتر مراقب باشد.

به گزارش رویترز، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین می‌گوید هیچ برنامه‌ای برای مسدود کردن تلگرام ندارد، اما انتظار توجه بیشتری از پاول دوروف دارد. 

گفتنی است، تلگرام اکنون در دبی مستقر است و مالک آن تابعیت دوگانه اماراتی-فرانسوی دارد. نشریه فوربز ثروت دوروف را ۱۵.۵ میلیارد دلار تخمین زده است. 

حمله تروریستی روز جمعه در روسیه تا کنون ۱۴۳ کشته بر جای گذاشته است. مهاجمان طی این حمله به صورت همزمان سالن کنسرت شهر کروکوس در حومه مسکو را آتش زده و شروع به تیراندازی کردند.

سرویس اطلاعات روسیه تعدادی مظنون را در رابطه با این موضوع دستگیر کرده است. روز یکشنبه، چهار نفر از این افراد در دادگاه مسکو حضور یافته و پس از تفهیم اتهام، به جرم خود اعتراف کردند. دادگاه مسکو اعلام کرد این افراد که همگی شهروند تاجیکستان هستند، تا ۲۲ مه در بازداشت موقت نگهداری خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • داعش «گرگ‌های تنها» را برای انجام حملات در اروپا فراخواند
  • انتقاد علی مطهری از شکنجه متهمان حمله تروریستی روسیه /اینکه گوش یک نفر را ببُرند و مجبورش کنند بخورد، وحشیانه است
  • نماینده پارلمان هلند، اوکراین را مقصر حمله تروریستی در روسیه خواند
  • حمله رژیم صهیونیستی به حلب نقض آشکار قوانین بین‌المللی است
  • واکنش وزارت خارجه به حمله تروریستی در سوریه
  • حمله رژیم اسراییل به «حلب» نقض آشکار قوانین بین‌المللی است
  • انتقاد تند گوندوگان از خودش!
  • کرملین خواستار توجه بیشتر تلگرام به سوء استفاده گروه‌های تروریستی شد
  • ارتش سوریه حمله تروریست‌ها را خنثی کرد
  • هشدار سفارت آمریکا درباره خطر ترور در فرانسه