Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@04:24:58 GMT

91 طرح کشاورزی در دهه فجر آماده بهره برداری است

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۳۱۹۶۶

91 طرح کشاورزی در دهه فجر آماده بهره برداری است

اراک - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: 91 طرح کشاورزی در حوزه های مختلف شیلات، باغداری و آبیاری نوین در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در این استان به بهره برداری می رسد.

«مجید آنجفی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بهره برداری از این طرح ها با اعتباری بالغ بر یک هزار و 377 میلیون و 992 میلیون ریال در شهرستان های دلیجان، اراک، محلات، خنداب، ساوه، فراهان، محلات، شازند، زرندیه، تفرش، خمین، آشتیان و کمیجان آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: 134 میلیارد و 393 میلیون ریال از مجموع اعتبارات مورد نیاز این طرح ها از محل کمک ها و حمایت های بخش دولتی، 588 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل تسهیلات بانکی و 655 میلیارد و 99 میلیون ریال توسط بهره برداران تامین شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: 58 طرح با اعتباری بالغ بر 166 میلیارد و 367 میلیون ریال در بخش آب و خاک، 9 طرح با اعتباری بالغ بر 143 میلیارد و 400 میلیون ریال در بخش شیلات، 11 طرح با اعتباری بالغ بر 125 میلیارد و 630 میلیون ریال در بخش دام و طیور، 10 طرح با اعتباری بالغ بر 756 میلیارد و 575 میلیون ریال در بخش تولیدات گیاهی و سه طرح با اعتباری بالغ بر 186 میلیارد ریال در بخش صنایع تبدیلی به بهره برداری می رسد.
آنجفی افزود: بهره برداری از این طرح ها برای 620 نفر به صورت مستقیم و 991 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی به همراه داشته و 2 هزار و 213 خانوار از مزایای طرح ها بهره مند می شوند.
استان مرکزی با یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت و 12 شهرستان در قلب کشور قرار دارد.
استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان با وجود صنعتی بودن در زمره 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و 2 دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
استقرار ایستگاه انار ساوه، پژوهشکده گل و گیاهان زینتی محلات، ایستگاه ملی تحقیقات لوبیای خمین، وجود شعبه ششم تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی نیز از ظرفیت های علمی و تحقیقاتی استان مرکزی است.
1955/3075

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد جهادكشاورزي دهه فجر استان مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۱۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: برق رسانی به ناحیه صنعتی وحدت کیار، توسعه فیدر شماره ۷ ناغان برای تأمین برق شهرک صنعتی کاج، فیدر‌های جدید برق رسانی در دشتک و بهینه سازی فیدر شماره ۵ در گندمان جهت پمپاژ آب کشاورزی از جمله این طرح‌ها می‌باشد.
مجید فرهزاد افزود: برای اجرای این طرح‌ها ۴۱ کیلومتر شبکه برق هوایی و ۴۴۰ متر شبکه زمینی احداث شده است.
به گفته وی، هدف از اجرای این طرح‌ها برق رسانی به نواحی صنعتی، ارتقاء ظرفیت و توسعه زیر ساخت‌ها، مدیریت بار مصرف، برق رسانی به پمپاژ‌های آب کشاورزی، مجتمع‌های گلخانه‌ای ودامداری و اشتغال زایی است.

دیگر خبرها

  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است 
  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • بهره برداری و آماده بکار بودن ۱۶ دستگاه دیزل ژنراتور در خراسان شمالی 
  • سد ایالو آماده بهره‌برداری است
  • مرحله نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره‌برداری
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد