Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ‌با بیان اینکه دولت در بودجه سال آینده به بدهی‌های حوزه سلامت توجه نکرده است گفت:‌ این بدهی‌ها هم‌اکنون به بالای ۸ هزار میلیارد تومان رسیده است. ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

محمدحسین قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: بدهی‌ دوره‌های گذشته مربوط به قبل از سال 96 حوزه بیمه سلامت هم‌اکنون به بالای 8 هزار میلیارد تومان رسیده است اما دولت در بودجه سال آینده هیچ منابعی را برای آن در نظر نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از نگرانی نمایندگان مجلس در مورد پرداخت بدهی‌های بیمه سلامت سخن گفت و عنوان کرد: کمیسیون بهداشت و درمان برای کاهش این نگرانی‌ها و رفع معضلات پیش‌رو جلسات متعددی را با رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار کرده است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس با تأکید بر اینکه اگر برای بدهی‌های 8 هزار میلیارد تومانی بیمه سلامت فکری نشود معضلات این حوزه دو چندان می‌شود افزود: اخیراً پیشنهاداتی در کمیسیون بهداشت و درمان برای جبران 4 هزار میلیارد تومان از بدهی‌های بیمه سلامت مطرح شده است.

دولت در لایحه بودجه 98 به مؤلفه‌های حوزه سلامت توجه نکرده استفرار قاضی‌زاده از پاسخگویی/ تکلیف این همه پول در بخش سلامت چه شد؟وزیر بهداشت به‌جای استعفا پاسخگوی وضعیت کنونی نظام سلامت باشد

قربانی با ابراز امیدواری از موافقت کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس برای جبران بخشی از بدهی‌های بیمه سلامت تصریح کرد: لایحه بودجه 98 به زودی در اختیار کمیسیون تلفیق مجلس قرار می‌گیرد که طبق قانون حداکثر ظرف 40 روز باید آن را نهایی کرده و به صحن علنی مجلس تحویل دهد.

وی در مورد گزینه‌های احتمالی تصدی پست وزارت بهداشت و درمان نیز ابراز داشت: به اعتقاد بنده امروز سعید نمکی بهترین گزینه برای مجموعه وزارت بهداشت و درمان محسوب می‌شود زیرا وی به علت تجربیات بالا از ویژگی‌ها و مؤلفه‌های کافی جهت تصدی این پست حساس برخوردار است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عضویت در پست‌های مختلف مدیریتی را از ویژگی‌های بارز سرپرست فعلی وزارت بهداشت دانست و گفت: نمکی سابق بر این به مدت 4 سال تمام در مجموعه سازمان برنامه و بودجه عضویت داشت و این مؤلفه بسیار مثبتی برای وی محسوب می‌شود.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شناخت منابع و مصارف در حوزه بهداشت و درمان را از مزیت‌های سرپرست وزارت بهداشت و درمان دانست و افزود: امیدوارم دولت هر چه سریع‌تر نسبت به معرفی وزیر جدید اقدام کند زیرا دیر شدن این قضیه حاشیه‌ساز می‌شود و اصلاً به صلاح کشور نیست.

قربانی در مورد یکی از علل حضور نیافتن نمایندگان گیلان در کمیسیون تلفیق مجلس را تغییر آئین‌نامه داخلی مجلس اعلام کرد و بیان داشت: طبق این آئین‌نامه جدید اعضای کمیسیون تلفیق را 9 نفر از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و 3 نفر از اعضای هر کمیسیون تخصصی تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/ ت

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۲۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس با ارسال گزارش کمیسیون بهداشت به قوه قضاییه مخالفت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره دلیل کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با ارسال این گزارش به قوه قضاییه مخالفت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در نشست علنی امروز- سه شنبه چهارم اردیبهشت- مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره دلیل کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی ناشی از استنکاف از اجرای جز (۱) بند (س) تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ و ردیف ۱۶ جدول مصارف تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲ در مجلس قرائت شد و نمایندگان با ارسال این گزارش به قوه قضائیه طبق ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی مخالفت کردند.

نمایندگان با ۶۷ موافق و ۱۳۷ مخالف و ۸ ممتنع از مجموع ۲۱۲ نماینده حاضر در مجلس با ارسال گزارش کمیسیون بهداشت به قوه قضائیه مخالفت کردند.

بر اساس ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، هرگاه حداقل ۱۰ نفر از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور و یا وزیر و یا مسئولین دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام کند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد.بر این اساس، کمیسیون حداکثر ظرف مدت ده روز موضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهار نظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

سلمان اسحاقی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در توضیح این گزارش، گفت: با استناد به سیاست‌های کلی نظام سلامت ابلاغیه رهبر معظم انقلاب و بر اساس تکلیف نمایندگان در بند (س) تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با هدف ساماندهی صنعت دارو و محوریت سیاستگذاری جدید در حوزه یارانه دارو برعهده دولت گذاشته بودند طرح دارویار توسط دولت اجرا شد که بر اساس آن از طریق انتقال یارانه دارو از ابتدای زنجیره تأمین و توزیع به انتهای آن و تمرکز بر نظام بیمه‌ای، مدیریت بهینه زنجیره تأمین و توزیع به گونه‌ای اجرا شود که در حوزه کمبودها و قیمت اقلام دارویی فشار از روی دوش مردم برداشته شود اما طی ۲ سال سپری شده از اجرای آن شاهد خارج شدن محسوس زنجیره تأمین و توزیع دارو از مدار تنظیم‌گری بوده‌ایم و تبعات آن گریبانگیر بیماران و فعالان صنعت دارو شده است.

وی افزود: کمیسیون بهداشت پس از آنکه به دفعات مشکلات موجود، دغدغه مندی ها، الزامات و تکالیف دستگاه‌های مسئول را در قالب برگزاری جلسات نظارتی و با ارائه ۴ گزارش نظارتی به مجلس ارائه کرده بنابراین در حال حاضر با استناد به ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی گزارش نقض یا استنکاف از اجرای قانون توسط مسئولان وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و دستگاه‌های زیرمجموعه آنان و سازمان تأمین اجتماعی برای رسیدگی به قوه قضائیه و مراجع ذیصلاح در دستورکار مجلس دارد.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس یازدهم، یادآور شد: نزدیک به ۱۵۰ قلم داروی پرمصرف، دارای کمبود و محدودیت جدی بوده و حدود ۶۵ قلم دارو در شرایط کمبود حاد قرار دارد و رفع این مشکل نیازمند برنامه‌ریزی و کارآمد سازی سامانه‌های موجود و مدیریت دقیق سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی در پیش بینی به موقع نیازهای کشور و تخصیص به موقع ارز است، البته عدم نظارت مؤثر بانک مرکزی به عملکرد بانک‌های عامل در اعطای تسهیلات ریالی برای تأمین سرمایه در گردش موردنیاز صنعت دارو و نیز شرکت‌های تراستی در انتقال به موقع ارز به ذینفع نهایی نیز یکی از چالش‌های جدی در حوزه کمبود دارو است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در جمع بندی موارد استنکاف از قانون، گفت: در این رابطه شاهد استنکاف و نقض بند پنجم و جز دوم از سیاست‌های کلی نظام سلامت ابلاغی توسط رهبر معظم انقلاب در مورد سیاستگذاری و نظارت کارآمد بر تولید و مصرف و واردات دارو و مدیریت بهینه منابع سلامت از طریق نظام بیمه‌ای توسط تمامی ارکان مسئول در دولت با محوریت وزارت بهداشت هستیم و با توجه به اینکه طی ۴ ساله مجلس یازدهم و به ویژه پس از اجرای طرح دارویار انجام تکالیف قانونی دستگاه‌های اجرایی در حوزه ساماندهی وضعیت نظام دارو و درمان کشور به دفعات توسط کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مورد تاکید و مطالبه قرار گرفته اما متأسفانه کماکان شاهد وضعیت نامناسب این حوزه و تحمیل فشار بر مردم هستیم.

کد خبر 747155

دیگر خبرها

  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش دارو به قوه قضائیه
  • اختصاص ۷ همت به طرح دارویار
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو
  • متن کامل گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره کمبود دارو
  • مجلس با ارسال گزارش کمیسیون بهداشت به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • بدهی ۴۰۰ میلیارد تومانی بیمه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال‌وبختیاری