Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:پارک ملی تندوره درگز به عنوان تنها پارک ملی استان به بهشت پلنگ‌های ایرانی شهرت دارد و در آخرین سرشماری صورت گرفته بیشترین جمعیت علفخواران استان را بخود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: در پی مشاهده یک قلاده پلنگ ۴ ساله در پارک ملی تندوره که بواسطه بیماری و ضعف حواس ششگانه به مشهد منتقل و تحت درمان قرار گرفته است، تیمی از کارشناسان و محیط بانان این منطقه را برای بررسی دقیق‌تر وجود احتمالی بیماری و یا ناهنجاری‌های خاص جانوری مورد پایش قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در این پایش میدانی، هیچگونه ناهنجاری و یا بیماری ظاهری و تلفاتی در پارک ملی مشاهده نشده است و در سه روز نخست این پایش مستمر نه تنها ناهنجاری و تلفاتی در پارک گزارش نشده است بلکه مشاهده‌ی ۸ قلاده پلنگ با شرایط فیزیولوژکی بسیار مطلوب نیز به فهرست دسته‌های قوچ و میش و کل و بز وحشی اضافه شده است.   همتی افزود: در این بررسی سه روزه، گونه‌های گربه وحشی، گربه جنگلی و سمور سنگی نیز برای چندمین بار حضورشان دراین منطقه مستند سازی شد.

وی تصریح کرد: به منظور اقدامات احتمالی پیشگیرانه، این رصد و پایش طبق برنامه ریزی و به صورت جدی و مستمر صورت می‌پذیرد تا در صورت مشاهده مورد مشابه و یا هرگونه بیماری دیگر و نیز تلفات اقدامات لازم جهت درمان انجام شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در حین بازدید نیز مشاهده و ثبت یک صحنه بی نظیر از هجوم یکی از پلنگ‌های مشاهده شده در ارتفاعات شکراب به همراه ماده پلنگ و توله به یک دسته قوچ و میش نشان دهنده تلاش برای حفظ قلمرو این حیوانات بود.   انتهای پیام//ج.ر   پایش پارک ملی تندوره  به منظور وجود بیماری خاص جانوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حیات وحش محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۳۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد

به گزارش خبرگزاری مهر، نقی میرزا کریمی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند در پی انتشار تصویر پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد گفت: حضور پلنگ در آن محدوده طبیعی است و کوهستان و طبیعت اطراف روستاهای مشهد، کلاک و رودافشان یکی از بهترین زیستگاه‌های این گونه است.

میرزا کریمی افزود: پلنگ‌ها اغلب شبگرد و شب شکار بوده و بسیار پنهان کار و انسان گریزند و خطری مردم را تهدید نمی‌کند و جای نگرانی نیست.
وی در خاتمه از مردم خواست در صورت مشاهده حیوانات وحشی بخصوص گربه سانان بزرگ جثه به آنها نزدیک نشوند و سریعاً موضوع را بلافاصله از طریق شماره ۰۹۹۲۱۰۰۱۵۴۰ به یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند.

کد خبر 6087733

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟
  • (ویدیو) مشاهده یک قلاده پلنگ در دماوند
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟ | واکنش سازمان پسماند شهرداری نسبت به این اتفاق
  • مشاهده پلنگ در روستای مشهد دماوند
  • فیلم/مشاهده پلنگ در دماوند
  • مشاهده پلنگ در دماوند
  • بیماری زنگ زرد بلای جان غلات
  • پایش مستمر دکل‌های ارتباطی در رابطه با سلامتی مردم