Web Analytics Made Easy - Statcounter

انگلیس از آنگ سان سوچی درخواست کرد که روند قانونی رسیدگی به درخواست تجدید نظر خبرنگاران محبوس رویترز را پیگیری کند.

به گزارش ایسنا، یک دادگاه میانمار درخواست تجدید نظر این دو خبرنگار را که به هفت سال زندان محکوم شده‌اند، رد کرده است. این دادگاه مدارک دو خبرنگار رویترز را که به نقض قانون حفاظت از اسناد محرمانه دولتی متهم هستند، برای اثبات بی‌گناهی‌شان کافی ندانسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری رویترز، جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس در این باره به رادیو بی‌بی‌سی گفت: ما بسیار نگران روند قانونی رسیدگی به این پرونده هستیم.

هانت ادامه داد: ما از آنگ سان سوچی (رهبر میانمار) می‌خواهیم به عنوان کسی که برای دموکراسی در برمه مبارزه کرده، دنبال شدن این روند قانونی را پیگیری کرده و آن را به رسمیت بشناسد. او باید نگران آینده این دو خبرنگار شجاع باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انگليس رویترز ميانمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۳۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاشمی پیگیر عدم‌حضور سرپرست‌ها در انتخابات/ مبینی نمی‌آید؟

وزیر ورزش و جوانان همانگونه که در احکام سرپرست‌های فدراسیون آورده بود همچنان بر عدم حضور این افراد در انتخابات تأکید دارد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان از مرداد 1402 که مسئولیت ورزش کشور را برعهده گرفت، در احکام صادره برای سرپرستان فدراسیون‌ها، سیاست خود را مشخص کرد؛ اینکه نفرات منتخب او برای اداره موقت فدراسیون‌ها، تنها وظیفه اجرای امور جاری و فراهم کردن شرایط برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها را برعهده دارند.

وزیر ورزش در این احکام خطاب به سرپرستان نوشته بود: «انتظار می‌رود ضمن رعایت اصل بی‌طرفی، عدالت‌محوری و عدم حضور در فرایند انتخابات به عنوان داوطلب، علاوه بر انجام امور جاری فدراسیون در اسرع وقت نسبت به برگزاری مجمع انتخابات رئیس و سایر اعضای هیئت رئیسه فدراسیون اقدام نمایید». این جمله که نشان‌دهنده سیاست هاشمی در تعیین تکلیف فدراسیون‌ها بود با استقبال بخش بزرگی از جامعه ورزش روبه‌رو و با همین رویه بلاتکلیفی حدود 10 فدراسیون از مرداد 1402 تا فروردین 1403 برطرف شد.

در حالی که ثبت نام مهدی مبینی در انتخابات فدراسیون دوومیدانی، برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر عدم ادامه اجرای این سیاست ایجاد کرده بود، انتخاب سرپرست جدید به جای مبینی با حکم هاشمی نشان‌دهنده عزم جدی وزارت ورزش برای اجرای این سیاست بود. اکنون شنیده می‌شود انتخاب سرپرست جدید و ثبت‌نام مبینی در انتخابات فدراسیون دوومیدانی هم مانع اجرای سیاست وزیر ورزش و جوانان نیست و وزیر موافق حضور مبینی در انتخابات فدراسیون دوومیدانی نیست و بر همین اساس کناره‌گیری مبینی از انتخابات به عنوان کارمند این وزارتخانه محتمل است.

همچنین بر اساس تصمیم اتخاذ شده، کارمندان وزارت ورزش و جوانان در صورت تمایل برای حضور در انتخابات هر یک از فدراسیون‌‌ها باید موافقت مدیر خود را اخذ کنند، در غیر این صورت نمی‌توانند در انتخابات فدراسیون‌ها شرکت کنند و این به معنای پایان حضور کارمندان وزارتخانه در فراسیون‌ها بدون جلب نظر  مدیر مافوق خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انگلیس درخواست نتانیاهو برای «تروریستی» خواندن سپاه را رد کرد
  • برتری قاطع میزبان در بازی یکطرفه مقابل میانمار
  • رئیسی، پیگیر آخرین وضعیت سیل در سیستان و بلوچستان شد
  • مسلمانان روهینگیا، قربانی سربازگیری اجباری
  • هاشمی پیگیر عدم‌حضور سرپرست‌ها در انتخابات/ مبینی نمی‌آید؟
  • کشف و ضبط ۱۰۰ قبضه اسلحه شورشی و شکاری در لرستان
  • رزمایش هوایی ارتش چین
  • درخواست کمک رئیس رژیم صهیونیستی از آلمان و انگلیس
  • آغاز رزمایش نظامی ارتش چین در مناطق مرزی با میانمار
  • انتقال «سوچی» از زندان به حصر خانگی