Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، نامشخص بودن برنامه آمریکا برای خروج از سوریه باعث شک و تردید حتی در میان روس‌ها شده است به گونه‌ای که مقامات مسکو با دیده تردید به اهداف و ماهیت این عقب‌نشینی می‌نگرند.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد خارج کردن تجهیزات نظامی از سوریه را آغاز کرده است اما خارج کردن نیروها هنوز آغاز نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که روسیه درباره ماهیت عقب‌نشینی آمریکا از سوریه و اهداف آن ابراز تردید کرده است.

ترکیه نیز به بهانه مبارزه با تروریسم در شرق رود فرات در سوریه، تهدیدات خود را افزایش داده و تجهیزات نظامی به مرزهای سوریه در مجاورت ادلب ارسال کرده است.

گزارشگر العالم با اشاره به این موضوع که خروج تجهیزات و نه نیروهای آمریکایی از سوریه آغاز شده است، گفت: این خبر را وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد و افزود هنوز هیچ نیرویی را از سوریه خارج نکرده است. جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد گفتگوهای مسئولان نظامی آمریکا و ترکیه درباره کُردها و سوریه هفته آینده نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

در ادامه گزارش با اشاره به تردید وزارت خارجه روسیه در ماهیت و اهداف خروج آمریکا از سوریه و اینکه آیا این عقب نشینی عملا اجرا خواهد شد یا خیر، آمده است: وزارت خارجه روسیه تاکید کرد اگر عقب‌نشینی عملا انجام شود، مناطقی که آمریکا از آنها خارج می‌شود باید در اختیار دولت سوریه قرار گیرد.

در همین حال خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه از تصمیم کشورش برای مبارزه با تروریسم هر جا که باشد، خبر داد که در واقع منظور وی یگان‌های کُرد است که آنکارا آنها را تروریستی می‌داند. ترکیه در همین فضای متشنج، کاروانی از نیروهای ویژه و خودروهای زرهی به منطقه هاتای در مرزهای سوریه اعزام کرد. ارتش ترکیه همچنین کاروانی از نیروها و تجهیزات برای تقویت حضور نظامی خود نزدیک استان ادلب سوریه، اعزام کرد.

این در حالی است که متحدان ترکیه در ادلب در درگیری با گروه تروریستی جبهه النصره که بخش های وسیعی از ادلب را به تصرف خود درآورده است، شکست‌های سنگینی متحمل شدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سوریه ترکیه آمریکا روسیه گروه های تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۳۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت سوریه از عملیات ایران علیه اهداف نظامی رژیم صهیونیستی

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه ای، از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به اهداف نظامی اسرائیل در سرزمین اشغالی فلسطین حمایت کرد.
وزارت امور خارجه سوریه در این بیانیه ضمن اعلام همبستگی با جمهوری اسلامی ایران، باردگیر حمله جنگنده‌های دشمن صهیونیستی به مقر‌های دیپلماتیک ایران در دمشق را محکوم کرد.
برپایه این بیانیه، سوریه حمله ایران به اهداف نظامی اسرائیل در چارچوب حق خود در دفاع از خویشتن دانسته که مبتنی بر متن ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد صورت گرفته است.
وزارت امور خارجه سوریه در ادامه تجاوز مستمر رژیم صهیونیستی به خاک سوریه، به ویژه تاسیسات غیر نظامی این کشور از جمله فرودگاه‌های دمشق و حلب و دیگر تاسیسات زیر ساختی را محکوم کرد، جنایاتی که منجر به شهادت و زخمی شدند شماری از شهروندان غیر نظامی سوریه شده است.
وزارت امور خارجه سوریه یادآور شد، ناکامی شورای امنیت در انجام وظایفش محوله در ارتباط با حفظ ثبات و امنیت منطقه‌ای و بین المللی زمینه را برای رژیم اسرائیلی فراهم ساخت تا از همه خطوط قرمز عبور و اصول قوانین بین المللی را نقض کند.
به گفته وزارت امور خارجه سوریه، مانع تراشی ایالات متحده آمریکا و دیگر کشور‌های غربی هم پیمان آن در مسیر انجام وظایف شورای امنیت به ویژه در تامین ثبات و امنیت بین المللی نشان دهنده بی احترامی آن کشور‌ها به منشور سازمان بین الملل و قوانین بین المللی است.

دیگر خبرها

  • حمله به صهیونیست‌ها جسورانه بود؛ ایران نشان داد در حمله مستقیم تردید ندارد
  • تحلیلگر آمریکایی: ایران نشان داد در حمله مستقیم تردید ندارد
  • پیش‌بینی شهید باقری از سکوت دولت‌های عرب در قبال حملات اسراییل
  • تکلیف تجهیزات نظامی آمریکا در خاورمیانه چیست؟
  • تجهیزات نظامی آمریکا از خاورمیانه خارج نمی‌شود
  • تصمیم اسرائیل برای پاسخ به حملات سپاه چیست؟
  • تصمیم اسرائیل برای پاسخ به حملات سپاه چپیست؟
  • ترکیه: پیام‌هایی میان ایران و آمریکا منتقل کردیم
  • حمایت سوریه از عملیات ایران علیه اهداف نظامی رژیم صهیونیستی
  • از «ایلی کوهن»‌های داخلی نباید غافل باشیم