Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،شیخانی دبیر کل کشاورزی فراسرزمینی اتاق بازرگانی با حضور در دوره آموزشی که سازمان جهاد کشاورزی برای صاحبان گلخانه‌های استان در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار کرد، به اهمیت صادرات و توجه به نیاز بازار‌های خارجی اشاره و گفت: اجرای طرح تغییر الگوی کشت در استان قم به‌عنوان پایلوت کشوری ظرفیت و توانایی مسئولان و صاحبان تولیدات کشاورزی در استان قم را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بحران و چالش کمبود آب در استان را جدی و دغدغه مسئولان دانست و اضافه کرد: ۸۰ هکتار زمین زیر کشت در سال‌های گذشته امروز به ۴۰ هکتار رسیده که اهمیت تغییر سیاست‌های استان به سمت کشت گلخانه‌ای را به‌خوبی نشان می‌دهد و باید بدانیم تأمین امنیت غذایی کشور در صدر حفظ امنیت کشور است.

شیخانی نخستین قدم بعد از ساخت گلخانه را ایجاد تعاونی گلخانه‌های استان عنوان کرد و افزود: کشور ایران در همسایگی خود بازاری ۲۵۰ میلیون نفری دارد که تولیدکننده با رعایت نکات ازجمله تشکیل تعاونی، تعهد، رعایت استاندارد‌های حمل‌ونقل و بسته‌بندی به‌روز می‌تواند سهم خوبی از آن داشته باشد.

دبیر کل کشاورزی فرا سرزمینی اتاق بازرگانی ادامه داد: مهم‌ترین بخشی که باید همگام ورود به حوزه کشت گلخانه‌ای به آن توجه کنیم بازاریابی و صادرات داخلی و خارجی است که جز در تشکیل تشکل و تعاونی نمی‌تواند به نتیجه برسد و سودآوری موردنظر را داشته باشد.

وی بار دیگر به چالش کم‌آبی استان اشاره و تأکید کرد: وظیفه سازمانی اتاق بازرگانی کمک به صادرات کشاورزی است و استان قم به علت کم‌آبی باید وارد صنعت کشت گلخانه‌ای شده و برای موفقیت در بازار و پیروزی بر رقیبان باید به تشکیل تعاونی اهمیت دهد، خوشبختانه سازمان جهاد کشاورزی استان قم از هیچ حمایتی فروگذار نکرده است.

انتهای پیام/ح

لزوم تغییر سیاست‌های استان قم به سمت کشت گلخانه‌ای

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهادکشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۳۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید درمورد تعطیلی پنجشنبه ها ؛ پنجشنبه یا شنبه ؟

به گزارش پارس نیوز، وی درباره نظر اتاق بازرگانی در خصوص تعطیلات پایان هفته، افزود: نظر نهایی و کارشناسی اتاق بازرگانی به عنوان متولی اصلی تجارت خارجی کشور این بود که اگر پنجشنبه تعطیل شود در مجموع ۴ روز تعطیلی با دنیا داریم که سالانه نزدیک به ۲۲ میلیارد دلار در مناسبات اقتصادی کشور تاثیر منفی می‌گذارد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه نظر کارشناسی اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران این بود که، ضرر تعطیلی پنجشنبه‌ها بیشتر است، گفت: پیشنهاد اتاق بازرگانی در این جلسه هم این بود که در جهت کمک به تولید شنبه تعطیل باشد که حداقل یک روز بیشتر بتوانیم با دنیا مناسبات اقتصادی داشته باشیم.

اسماعیلی با اشاره به پیشنهاد کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس، گفت: پیشنهاد مرکز پژوهش‌های مجلس، تعطیلی پنجشنبه به استثنای دستگاه‌های تجاری و ارتباط با تجارت خارجی بود که به دلیل جلوگیری از زیاد شدن استثنائات، مورد پذیرش نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و اعضای کمیسیون اجتماعی قرار نگرفت.

نماینده گرمی درباره جمع‌بندی جلسه گفت: جمع‌بندی جلسه این بود که منتظر بمانیم تا جوابیه استعلاماتی که اتاق بازرگانی ایران از نهادهای مختلف در این باره انجام داده، آماده شود و اعضای کمیسیون اجتماعی هم بررسی مجدد داشته باشند تا در هفته آینده بتوانیم تصمیم نهایی کمیسیون درباره تعطیلی شنبه یا پنجشنبه را تصویب و گزارش آن را جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه کنیم، بنابراین موضوع برای ادامه بحث کارشناسی مراعا ماند.

منبع : تسنیم

دیگر خبرها

  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • اعلام آمادگی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در قرقیزستان
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • خبر جدید درمورد تعطیلی پنجشنبه ها ؛ پنجشنبه یا شنبه ؟
  • اجرای طرح پایلوت و رایگان غربالگری شناسایی اختلالات شناختی سالمندان
  • اصلاح طرح آبیاری قطره‌ای اراضی ۱۷۰ هکتاری آب‌پخش در دولت سیزدهم
  • بالاخره «پنج‌شنبه» تعطیل می‌شود یا «شنبه»؟/ خبر مهم یک نماینده درباره تغییر در تعداد تعطیلات آخر هفته
  • زمین‌های کوچکی که با همت بزرگ به ارزش افزوده می‌رسد
  • مخبر: رویه فعلی ثبت سفارش واردات کالا و تخصیص ارز باید تغییر کند