Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرکرد - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی استان توان صادرات 100 میلیون دلار کالا در سال را دارند.

به گزارش ایرنا، طی 9 ماهه امسال حدود 62 میلیون دلار کالا از این استان صادر شده است.
سید نعیم امامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحدهای تولیدی استان 50 محصول را به 22 کشور دنیا صادر می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: از این میزان 73 درصد صادرات معادل 62 میلیون دلار به کشور عراق صادر می شود و در عین حال که برخی عنوان می کنند ، صادرات به این کشور با محدودیت هایی مواجه شده است اما در عمل صادرات خوبی به این کشور وجود دارد و بازرگانان استان بازار خود را در عراق حفظ کرده اند.
امامی ، با اشاره به ظرفیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان در مقایسه با استانهای همطراز، تصریح کرد: وجود تنها کارخانه صنعتی تولید نیترات پتانسیم کشور در استان، وجود بزرگترین کارخانه تولید خوراک آبزیان خاورمیانه، کارخانه سیمان، موکت، تولید ورق کالوانیزه و لوازم خانگی بخشی از ظرفیت های استان به شمار می رود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: کشورهای هدف صادراتی استان شامل عراق، افغانستان، هند، ترکیه، پاکستان و برخی کشورهای اروپایی است.
امامی خاطر نشان کرد: تکانه های ارزی و نبود ثبات لازم در این حوزه، پیمان سپاری ارزی و مبادلات بدون انتقال پول از جمله مشکلات این واحدهاست که انتظار می رود با تلاش مسئولان این مشکلات نیز بر طرف شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون حدود یکهزار و 200 واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری فعال است.
7363/2097/1352

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد صادرات واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۴۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: توانمندی‌های صادراتی چهارمحال و بختیاری در حوزه زنجیره ارزش بادام و ماهیان سردآبی و دیگر ظرفیت‌ها در نمایشگاه اکسپو به سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، محمدکاظم منزوی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال برای دومین سال متوالی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو (نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی ایران) شرکت می‌کند، اظهار داشت: بیش از 2500 نفر از مهمانان کشورهای خارجی در قالب سفرا و سرمایه‌گذاران در مدت 5 روز از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.

وی بیان کرد: نمایشگاه اکسپو (نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی کشور) از روز شنبه 8 اردیبهشت کار خود را آغاز خواهد کرد و استان در غرفه 41، نمایشگاه بین‌المللی تهران میزبان سرمایه‌گذاران خارجی برای ارائه توانمندی‌های صادراتی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه توانمندی‌های صادراتی چهارمحال و بختیاری در حوزه زنجیره ارزش بادام و ماهیان سردآبی و دیگر ظرفیت‌ها در نمایشگاه اکسپو به سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین در این نمایشگاه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری به‌ویژه ظرفیت‌هایی که در سال گذشته رونمایی شد به اطلاع سرمایه‌گذاران می‌رسد.

منزوی بیان کرد: امیدواریم رسانه‌های چهارمحال و بختیاری و فضای مجازی پوشش لازم را در خصوص فعالیت‌های استان در سال‌های اخیر برای سرمایه‌گذاران محلی داشته باشند.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • جریمه نقدی یک میلیاردی برای واحد تولیدی متخلف
  • یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف
  • رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته