Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان محمدجواد فدایی استاندار کرمان در نشست با مدیرکل کمیته امداد درخصوص مسکن مددجویان گفت: بحث تامین مسکن را در دستور کار قرار دادیم و در سفر رییس کمیته امداد کشور به کرمان این مسئله مطرح و تفاهم شد ۳ هزار واحد در سه سال تامین شود .

وی افزود: هرچند از نظر ما این عدد کمی است و تاثیر جزئی در حل مشکلات دارد، زیرا فقط در شهر کرمان ۶ هزار خانواده تحت پوشش داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فدایی بیان داشت:با توجه به تفاهمنامه قبلی مبنی بر واگذاری مسکن مهر فاقد متقاضی به مددجویان کمیته امداد، از ۶۲۲ واحد مسکن مهر ۴۰۰ واحد در کرمان و ماهان و مابقی در راین و سیرجان بخشی از ۲ هزار واحد شهری تلقی و جزئیات استفاده از این واحد‌ها توسط کمیته امداد و راه و شهرسازی طی یک ماه آینده مشخص شود.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد مسکن است و معیشت و پرداخت اجاره بهاء برای این افراد سخت است و مشکل دارند.

فدایی با اشاره به اینکه در هر صورت حداقل کاری است که در حال حاضر می‌توان انجام داد، گفت: در جنوب استان در بحث سرویس بهداشتی و حمام مشکلات زیادی وجود دارد که باید در کوتاه مدت و خیلی سریع در این زمینه فکر جدی شود و این مسئله در تفاهمنامه با کمیته امداد دیده شده است.

استاندار کرمان بیان کرد: باید تامین ۳ هزار واحد مسکن برای مددجویان کمیته امداد تقسیم شهرستانی و در مرحله بعد تقسیم شهری و روستایی صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به تفاهمنامه قبلی مبنی بر واگذاری مسکن مهر فاقد متقاضی به مددجویان کمیته امداد، از ۶۲۲ واحد مسکن مهر ۴۰۰ واحد در کرمان و ماهان و مابقی در راین و سیرجان بخشی از ۲ هزار واحد شهری تلقی و جزئیات استفاده از این واحد‌ها توسط کمیته امداد و راه و شهرسازی طی یک ماه آینده مشخص شود.

صادقی  مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان نیز در این دیدار گفت: با توجه به شرایط استان کرمان و توجه رییس کمیته امداد، تفاهمنامه‌ای در آذرماه امسال بین استاندار کرمان و آقای فتاح منعقد شد که عمده‌ترین مسئله آن تامین مسکن برای ۳ هزار خانواده مددجوی استان و همچنین تامین ۵ هزار واحد حمام و سرویس بهداشتی طی مدت سه سال بود.

وی درخصوص مسکن مددجویان کمیته امداد بیان کرد: یکی از عمده‌ترین و پرهزینه‌ترین نیاز‌های افراد جامعه مسکن است که این مسئله درباره مددجویان کمیته امداد متفاوت است.

صادقی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و هر ساله نیاز بخشی از مددجویان به مسکن رفع می‌شود، افزود: با توجه به شرایط استان کرمان و توجه رییس کمیته امداد، تفاهمنامه‌ای در آذرماه امسال بین استاندار کرمان و آقای فتاح منعقد شد که عمده‌ترین مسئله آن تامین مسکن برای ۳ هزار خانواده مددجوی استان و همچنین تامین ۵ هزار واحد حمام و سرویس بهداشتی طی مدت سه سال بود.
مدیرکل کمیته امداد استان کرمان تصریح کرد: در بین خانواده‌های مددجوی فاقد مسکن در استان، ۴ هزار خانواده فاقد زمین هستند و اگر این مسئله به صورت عمده حل شود، برنامه این است تا سه سال آینده مددجویان فعلی فاقد مسکن نباشند.

وی با اشاره به اینکه بحرانی‌ترین وضعیت را در شهر کرمان در زمینه مددجویان فاقد مسکن داریم، بیان کرد: برای ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد در راستای این تفاهمنامه ساخت ۲ هزار واحد شهری و یک هزار روستایی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: اخیرا مصوب شده تا پایان سال ۹۸ خانواده ایتام بدون مسکن در کشور نداشته باشیم و تعاملی بین دولت و کمیته امداد در این زمینه انجام و ظاهرا اعتباری در نظر گرفته شده است.

در این جلسه که صبح امروز در دفتر استاندار برگزار شد، مقرر شد در مورد مابقی واحد‌ها کمیته امداد طی یک هفته توزیع شهری و روستایی را مشخص و به راه و شهرسازی و بنیاد مسکن برای تامین زمین مشخص کند.
انتهای پیام/ح

واگذاری مسکن های مهربه کمیته امداد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۴۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۵۰۰ جعبه تخم نوغان میان مددجویان خراسان‌شمالی

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: ۱۵۰۰ جعبه تخم نوغان و ۴۵۰۰ اصله نهال درخت توت میان مجریان طرح‌های اشتغال کمیته امداد خراسان‌ شمالی توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، مجید الهی راد امروز _ یک شنبه دوم اردیبهشت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایجاد اشتغال و توانمند سازی مددجویان به عنوان مهم‌ترین راهبرد این نهاد در زمینه خودکفایی مددجویان است، اظهار کرد: یکی از اقدامات این نهاد در زمینه ایجاد اشتغال تقویت صنعت نوغانداری و تکمیل زنجیره ارزش نوغان در استان است.

وی با تشریح اقدامات کمیته امداد در زمینه تکمیل زنجیره ارزش نوغان در استان افزود: توزیع ۱۵۰۰ جعبه تخم نوغان بین نوغانداران و توزیع ۴۵۰۰ اصله نهال درخت توت بین مجریان طرح‌های اشتغال را از اقدامات این نهاد در راستای کمک به تکمیل زنجیره ارزش نوغان در استان نام برد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی ادامه داد: این نهاد ۶۰۰ کیلوگرم پافسول ضدعفونی کننده کرم ابریشم و ۵۰۰ عدد دماسنج و رطوبت سنج دیجیتالی بین مجریان طرح توزیع کرده است.

الهی راد تصریح کرد: داشتن مناطق مستعد کاشت درخت توت، تقویت بعد اقتصاد خانوار به ویژه در مناطق محروم و مرزی، افزایش تولید پیله خام ابریشم، ایجاد انگیزه و تقویت فعالیت شغلی با مشارکت اعضای خانوار، ریسک پایین و مبلغ پایین جهت راه اندازی فعالیت از مزیت‌های تکمیل زنجیره ارزش نوغان در خراسان شمالی است.

کد خبر 746604

دیگر خبرها

  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • احداث و تعمیر بیش از هزار واحد مسکونی مددجویی در البرز
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان به مسکن مددجویان البرزی
  • اشتغال مددجویان کمیته امداد میامی با ۳۳۰ میلیارد ریال محقق شد
  • جزئیات واریز ۲ میلیون تومانی برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد
  • توزیع ۱۵۰۰ جعبه تخم نوغان میان مددجویان خراسان‌شمالی