Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: پارک ملی تندوره درگز بهشت پلنگ‌های ایرانی است. ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

تورج همتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: در پی مشاهده یک قلاده پلنگ 4 ساله در پارک ملی تندوره که بواسطه بیماری و ضعف حواس ششگانه به مشهد منتقل و تحت درمان قرار گرفته است، تیمی از کارشناسان و محیط بانان، این منطقه را برای بررسی دقیق‌تر و احتمال وجود بیماری و یا ناهنجاری‌های خاص جانوری رصد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با  اشاره به اینکه طی این پایش میدانی، تاکنون هیچگونه ناهنجاری و یا بیماری ظاهری و تلفاتی در پارک ملی مشاهده نشده است، بیان کرد: به منظور اقدامات  پیشگیرانه احتمالی، این رصد و پایش طبق برنامه‌ریزی و به صورت جدی و مستمر صورت می‌پذیرد تا در صورت مشاهده مورد مشابه و یا هرگونه بیماری دیگر اقدامات لازم جهت درمان به سرعت صورت پذیرد.     

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در سه روز نخست این پایش مستمر نه تنها ناهنجاری و تلفاتی در پارک گزارش نشده است، بلکه مشاهده 8 قلاده پلنگ با شرایط فیزیولوژیکی بسیار مطلوب نیز علاوه بر جمعیت بالای قوچ و میش و کل و بز وحشی به لیست مشاهدات اضافه شده است.

اعتراض محیط زیست به رأی پرونده یوزپلنگ «قاچاق‌شده»قزوین| تصویر یک قلاده پلنگ در طارم ثبت شدکهگیلویه و بویراحمد|مشاهده ردپای پلنگ در دنا

همتی با اشاره به مستند سازی از چندین گربه‌سان دیگر توسط گروه پایشی گفت: طی این بررسی سه روزه، گونه‌های گربه وحشی، گربه جنگلی و سمور سنگی نیز برای چندمین بار حضورشان در این منطقه مستند سازی شد.

وی همچنین به مشاهده و ثبت یک صحنه بی نظیر از هجوم یکی از پلنگ‌های مشاهده شده در ارتفاعات شکراب به همراه ماده پلنگ و توله آن به یک دسته قوچ و میش وحشی اشاره کرد و گفت: مشاهده این خانواده سه نفره در دو نقطه از ارتفاعات بابانهستان و سه نقطه از چهلمیر اقتدار این گونه پرچم را در حفظ قلمرو به زیبایی به تصویر می‌کشید.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در ادامه تصریح کرد: پارک ملی تندوره درگز به عنوان تنها پارک ملی استان به بهشت پلنگ‌های ایرانی شهرت دارد و در آخرین سرشماری صورت گرفته بیشترین جمعیت علفخواران استان را بخود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ ز

R41347/P/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۴۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال بیش از ۱۴۰۰ نامه از طرف طبیعت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: این جشنواره همزمان با هفته محیط زیست به صورت ملی برپا می‌شود.
منصوری با اشاره به اینکه این رخداد اولین جشنواره ملی نامه‌ای طبیعت است افزود: جشنواره سابقا در دو سه سال اخیر به صورت استانی برگزار می‌شد که به دلیل استقبال خوب شرکت کندگان این بار به صورت ملی برگزار شده است.
او ادامه داد: همچنان کودکان و نوجوانان تا پایان فرودین فرصت دارند نامۀ خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: علاقمندانی که تاکنون آثار خود را ارسال نکرده‌اند، در فرصت باقی مانده آثار خود را به نشانی markazi.kpf.ir ارسال و یا با شماره ۰۸۶۳۴۱۲۲۰۹۹، داخلی ۱۱۶، تماس برقرار کنند.
منصوری اضافه کرد: ترویج فرهنگ محیط زیست و توجه به طبیعت در بین قشر کودکان و نوجوانان و آشنایی با شیوه صحیح نامه نگاری از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.
منصوری عنوان کرد: اختتامیه این جشنواره از ۱۵ تا ۲۲ خردادماه در هفته محیط زیست در اراک برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ نر در منطقه حفاظت‌شده دربند مشکول (فیلم)
  • خسارت ۷۸ میلیارد ریالی تخلفات صید و شکار به محیط زیست خراسان رضوی
  • ارسال بیش از ۱۴۰۰ نامه از طرف طبیعت
  • شناسایی مرغداری آلوده کننده تالاب انزلی با لاشه مرغ‌های تلف شده
  • کسب رتبه دوم خراسان رضوی در پایش‌ های زیست محیطی کشور
  • خراسان رضوی در جایگاه دوم انجام پایش های نظارتی در کشور
  • خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد
  • افزایش مسمومیت کودکان با مواد مخدر در درگز خراسان رضوی
  • صدور نخستین کارت «همیار محیط‌بان» در خراسان رضوی
  • نخستین کارت «همیار محیط‌بان» در خراسان رضوی صادر شد