Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - جدول دوم رقابت های معتبر شطرنج تاتا استیل (چلنجر) از امروز با حضور 14 شطرنج باز در 13 دور به روش دوره ای در کشور هلند برگزار می شود و قهرمان این رقابت ها مجوز حضور در بخش استادی را دریافت خواهد کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا و بر اساس اعلام تارنمای خبری فدراسیون شطرنج، در رقابت های امسال، «پرهام مقصودلو» قهرمان جوانان جهان با ریتینگ 2679 بخت سوم قهرمانی این رویداد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین «کربف» با ریتینگ 2699 و «کوالف» با ریتینگ 2687 در رده بندی اولیه بالاتر از مقصودلو قرار دارند.
این شطرنج باز جوان در دور نخست مسابقات با کربف استاد بزرگ مطرح اوکراینی دیدار خواهد کرد.
این نخستین حضور یک ایرانی در رقابت های شطرنج تاتا استیل است.
مسابقات تاتا استیل هلند همه ساله میزبان بهترین های شطرنج جهان است؛ سال 2018 که هشتادمین دوره این مسابقات برگزار شد، «مگنوس کارلسن» نروژی موفق شد عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد.
پرهام مقصودلو نابغه شطرنج ایران در سال 2018 با کسب عنوان قهرمانی جوان جهان در بخش انفرادی توانست مجوز حضور در این رقابت ها را کسب کند. وی همچنین در مسابقات آزاد دوبی توانست با غلبه بر تمام رقیبان عنوان قهرمانی را از آن خود کند.
مقصودلو به همراه تیم ملی شطرنج ایران در مسابقات تیمی قهرمانی آسیا که در همدان برگزار شد عنوان قهرمانی این رقابت ها را از آن خود کرد. پرهام که لقب «فیل» را با خود به یدک می کشد، با 18 سال سن برترین شطرنج باز حال حاضر ایران است.
شطرنج بازهای ایرانی پس از موفقیت در مسابقات جهانی روسیه، هم اکنون در مسابقات معتبر بین المللی در حال رقابت با حریفان هستند. روز گذشته و در پایان مسابقات شطرنج آذربایجان (یادبود فواد جعفراف) آرش طاهباز ضمن کسب عنوان قهرمانی و افزایس 15.9 واحدی ریتینگ، موفق به کسب دومین درجه (نورم) استاد بزرگی شد.
همچنین احسان قائم مقامی و مسعود مصدق پور در مسابقات بین المللی دهلی نو حضور دارند که در پایان دور چهارم این رقابت ها قائم مقامی صدرنشین جدول رده بندی است.
ورزشی ** 2052**1597

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش شطرنج تاتا استيل مقصودلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۵۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏ نپال مغلوب دختران شطرنج‌باز ایران شد

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم بانوان شطرنج ایران پس از تساوی برابر شطرنج‌بازان کشور مغولستان در مسابقات خانتی مانسیسک برابر حریف نپالی قرار گرفت.

آناهیتا زاهدی فر در این دور از مسابقات استراحت کرد و ایرانی‌ها با ترکیب میترا اصغرزاده، ملیکا محمدی، طناز ازلی و پروا بهزاد نظیف موفق به شکست سنگین نمایندگان کشور عراق شدند.

تیم شطرنج بانوان ایران با کسب نتیجه تساوی ۲-۲ برابر شطرنج‌بازان مغولستان و کسب پیروزی قاطعانه ۴ بر صفر برابر نپال هم‌اکنون در جایگاه چهارم جدول رده‌بندی مسابقات قرار دارند. جدول این رقابت‌ها با حضور ۱۵ تیم از ۱۱ کشور در حال برگزاری است.

کد خبر 6085861 زینب حاجی حسینی

دیگر خبرها

  • قهرمانی نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان کشور
  • آغاز رقابت ۸ تیم برای رسیدن به جام جهانی/جدال ایران با حریف مرموز
  • مصاف جوانان ایران با میزبان در هاکی روی یخ قهرمانی آسیا
  • اعزام دختران بیلیارد کشورمان به مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴
  • برتری امید‌های ایران در دور دوم شطرنج شهر‌های آسیا
  • پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا
  • ‏ نپال مغلوب دختران شطرنج‌باز ایران شد
  • قضاوت دو داور ایران در مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا
  • قهرمانی اسنوکر جهان؛ نماینده ایران مغلوب ترامپ شد
  • قهرمانی نوروزی در مسابقات شطرنج کشوری