Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه جیرفت، گفت: برپایی این نمایشگاه در جنوب کرمان نمایانگر توجه و اهمیت مردم این خطه به حوزه فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، امروز (۲۲ دی ) ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان با حضور دکتر آشنا مدیر عامل مؤسسه فرهنگی نمایشگاه های ایران، نمایندگان هفت شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولین و مردم در حسینیه شهدای جیرفت، گشایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام رضا سعادت فر امام جمعه جیرفت در آئین گشایش ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان، با بیان این مطلب که این نمایشگاه کتاب از جهات مختالفی دارای ارزش است، گفت: در این نمایشگاه به مقوله های کتاب، کتابخوانی اهمیت داده شده است.

حجت الاسلام رضا سعادت فر، اضافه کرد: این نمایشگاه، ظرفیت و پتانسیل های جنوب استان کرمان را به رخ سایر نقاط کشور می کشد.
 
امام جمعه جیرفت، تصریح کرد: برپایی این نمایشگاه در جنوب کرمان نمایانگر توجه و اهمیت مردم این خطه به حوزه اهمیت فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.


وی، با اشاره به این مطلب که کتاب مخلوق ذهن بشری است، گفت: مردم با استقبال از این نمایشگاه میزان عشق و اراده خود را به فضای فرهنگی اعلام می کنند.
حجت الاسلام سعادت فر، ابراز داشت: ای کاش روزی برسد که بودجه های فرهنگی به اندازه بودجه های عمرانی شود.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند نماز جمعه خراسان جنوبي اردبیل دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران مراجع و علماء مراجع امام جمعه جیرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۵۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب

کتاب «تیرنگ» نوشته چهار نویسنده توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، کتاب «تیرنگ» نوشته چهار نویسنده به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب دربرگیرنده چهار نمایشنامه از چهار نویسنده جوان کشورمان است.

«تیرنگ» عنوان کتابی است که چهار نمایش‌نامه با عناوین «سرخ او»، «کسی در گور می‌گرید»، «میراِشکار» و «میان‌بر» را در خود جای داده است.

«سرخ او» به قلم مهیار هزارجریبی، برداشت آزادی از یک زندگی واقعی است که با محوریت شخصیت‌های «ننه حوا»، «گل نسا»، «آقای مهندس»، «خسرو» و «صبور» نوشته شده است.

«کسی در گور می‌گرید» از محمد فخرایی‌مطلق به بیان واگویه‌های مردمان جنوب به خصوص ناخدا‌های این خطه در مواجهه با طوفان و دیگر خطرات دریانوردی و نجات آن‌ها توسط پریان دریایی می‌پردازد که در لحظه به لحظه آن با مراسمی قدیمی به اسم «زار» بیشتر آشنا می‌شویم.

نمایش‌نامه سوم با عنوان «میراِشکار» از بهناز دوستی پاشاکلایی تصویری از مقاومت و تلاش یک زن مازندرانی برای حفظ بقا و موقعیت و حریم خود است. زنی به نام شوکا با شغل میراشکاری که اغلب شغلی مردانه است، مراقبت از جنگل، مزارع و دامِ اهالی را بر عهده می‌گیرد و در روز‌های حماسه قیام مردم آمل و در دل شب با چریکی از گروه سربداران جنگل، در میانه جنگل مواجه می‌شود.

آخرین نمایش‌نامه با نام «میان‌بر» از سجاد بحری نمایشی از روز‌های پایانی جنگ تحمیلی و تصمیماتی است که مردم سرزمین ما گرفته‌اند. تصمیماتی مانند رفتن یا ماندن.

این کتاب با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۲۱۵ هزار تومان عرضه شده است.

دیگر خبرها

  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • افتتاح نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در کوهبنان
  • ایران یک کشور صادراتی با محوریت دانش بنیان تبدیل خواهد شد
  • نمایشگاه‌های استانی کتاب در ایران هم مهمان ویژه از دیگر کشور‌ها داشته باشند
  • گشایش نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال بسیجیان استان در درچه
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • انتقال مادر باردار از ارتفاعات جیرفت با بالگردبه بیمارستان
  • گشایش نمایشگاه مشاغل در الوند + فیلم