Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی حجت الاسلام اسدالله جعفري، رئیس کل دادگستری استان امروز 22 دی ماه در نهمین جلسه شورای مدیران قضایی استان با بیان اینکه موضوع گرانی و بالابودن قیمت کالاها و خدمات در استان، یکی از مهمترین دغدغه‌های معیشتی و اقتصادی مردم است، از دادستان ها خواست بطور ویژه و میدانی از طریق ایجاد و تقویت تیم‌های نظارتی و بازرسی در کنار دستگاه های اجرایی ذیربط از جمله سازمان‌هاي تعزیرات حكومتي و صنعت، معدن و تجارت استان، حسب مورد در بازار مرکز استان و شهرستان ها حضور یافته و وضعیت را به طور دقیق رصد و اقدامات قانونی لازم را اعمال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به دستورالعمل کنترل مجرمان حرفه ای، خطرناک و سابقه دار و تبيين نقش آن در تأمین امنیت و سلامت روانی شهروندان، بر ضرورت پایش اعمال و رفتار اين دسته از مجرمان تأکید کرد، گفت: مدیران قضایی و دادستان ها برای کاهش میزان جرائم باید از جرم و مجرم یک گام جلوتر باشند، بنابراین اجرای دستورالعمل کنترل مجرمین حرفه اي می تواند این مسیر را تسهیل و زمینه و موجبات تحقق امنیت روانی جامعه را به نحو شایسته ای فراهم کند.
وی با اشاره به تکلیف قانونی دستگاه‌های اجرايي در قبال پرداخت محکوم به و یا ديوني که بر حسب قانون مکلف به تأدیه آن‌ها هستند، از همه مدیران قضایی خواست ضمن سرعت بخشیدن به اجرای این قبیل احکام، نظارت لازم را نيز اعمال کنند.
رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالي با انتقاد از برخي دستگاه‌های اجرايي و با هشدار جدی به سازمان برنامه و بودجه استان که حسب مورد در پرداخت دیون بدهي ارگان‌هاي دولتي در ردیف بودجه های اختصاصی آنان تعلل می‌کنند، خاطرنشان کرد: برخی نهادها منتظر مي مانند تا مهلت 18ماهه که در قانون برای تأدیه بدهی دستگاه‌های دولتی پیش بینی شده، منقضی شود در صورتی که این دستگاه ها باید تأدیه محکوم به را همواره در اولویت کاري خود قرار دهند.
جعفری تأکید کرد: دستگاه قضایی در صورت مشاهده هر گونه جرم و تخلف در این حوزه با ادارات و دستگاه های متخلف وفق مقررات برخورد خواهد کرد.
وی با اشاره به نقش و اهمیت بصیرت افزایی در بالابردن سطح تمرکز و قدرت تصمیم گیری، اظهارکرد: تشخیص حق از باطل، قدرت ایمان و نورانیت دل و نيز ولایتمداری مهمترین شاخص های یک انسان بصیر است.
جعفری ادامه داد: بصیرت دینی، ثمره واقعی تقوای الهی بوده بنابراین بصیرت در همه حال، قدرت، سرعت تصمیم گیری و در نتیجه تشخیص انسان را به نحو مطلوبی ارتقاء می بخشد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن گرانی کالا معیشت مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۵۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به ۴۵ پرونده در کمیسیون حقوق شهروندی دادگستری خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، ‌حجت الاسلام سید علی موسوی ده‌موردی با تاکید بر حفظ کرامت انسانی و تعامل صحیح در روند رسیدگی به پرونده‌های حقوق شهروندی، گفت: شیوه احضار، بازجویی، تحقیق، ورود به حریم خصوصی افراد به‌وسیله ضابطان یا خود دادسرا در موارد لزوم، تعامل میان دادسرا و دادگاه، همگی مسائلی است که باید در چارچوب قانون انجام شود.

وی با بیان اینکه پارسال بیش از ۹۰ بازرسی از مراجع چهارگانه صورت گرفته است، افزود: توجه دادن به قانون حقوق شهروندی و بحث نظارت بر مراجع چهارگانه که شامل دادگاه‌ها، دادسراها، کلانتری‌ها، زندان‌هاست یکی از تکالیف مهم این شوراست و با شناسایی مشکلات و چالش‌ها، نواقص مرتفع و روند کار بهبود می‌یابد.

موسوی ده‌موردی ادامه داد:پارسال، ۱۹ پرونده به دبیرخانه نظارت و حفظ حقوق شهروندی استان خوزستان واصل شده است و این پرونده‌ها با بهره‌گیری از قوانین و مقررات حقوق شهروندی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با دقت نظر و سرعت توسط اعضای این هیئت رسیدگی می‌شود، ضمن اینکه در این مدت به ۵۰ درخواست تلفنی و حضوری نیز پاسخ‌گویی شد.

هیئت نظارت و حفظ حقوق شهروندی از رئیس کل دادگستری استان، دادستان مرکز استان، معاون قضایی و مدیریت حقوق شهروندی، معاون قضایی نظارت بر دادسراها، بازرس ویژه سازمان بازرسی، دادستان نظامی سازمان قضایی استان، مستشار دادگاه تجدیدنظر، معاون دادستان مرکز استان تشکیل شده است.

دیگر خبرها

  • دستگاه قضا مهمترین حامی پلیس در انجام مأموریت‌ها
  • ورود دادستان زنجان به تصرف حریم رودخانه ولیدر
  • ورود ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان برای بررسی راهکارهای قانونی کاهش هزینه ساخت مسکن در استان
  • مراسم معارفه رئیس کل دادگستری مازندران برگزار شد
  • حل مشکلات واحد‌های تولیدی در کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری شهرستان خوی
  • توزیع ۱۰۰ سبد معیشتی بین نیازمندان درچه‌ای
  • دادستان کل کشور: عملیات سپاه مقدمه‌ نابودی رژیم صهیونیستی باشد
  • ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا دستگیر شدند
  • رسیدگی به ۴۵ پرونده در کمیسیون حقوق شهروندی دادگستری خوزستان
  • خدمات بنیاد مسکن در توسعه روستاها ارزشمند و ماندگار است