Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سمنان- ايرنا- رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: 647 ميليارد ريال کالاي قاچاق در بيش از پنج هزار مورد بازرسي قاچاق کالا در حوزه عرضه و اصناف در 9 ماه سال 97 در استان کشف شد.

به گزارش ايرنا، بهروز اسودي روز شنبه به خبرنگاران در سمنان بيان کرد: پنج هزار و 878 مورد بازرسي قاچاق کالا از واحدهاي صنفي خرده و عمده فروش توسط گشت هاي نظارت و بازرسي استان سمنان در 9 ماه امسال انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: از اين تعداد بازرسي، 989 مورد گشت نظارت و بازرسي از عرضه به صورت گشت مشترک و با همکاري اعضاي کارگروه حمايت از توليد و نظارت بر گردش کالا و دستگاه هاي مرتبط شامل سازمان صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکي، تعزيرات حکومتي، اصناف، دخانيات، نيروي انتظامي و استاندارد، در شهرهاي استان سمنان انجام شده است.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصريح کرد: در اين گشت ‌هاي بازرسي که به منظور مبارزه با کالاي قاچاق سلامت ‌محور، مواد غذايي، لوازم آرايشي و بهداشتي و 11 قلم کالاي ديگر انجام شد، 844 پرونده قاچاق تنظيم و به مراجع قانوني ارجاع شد.
اسودي، بيشترين کالاي کشف شده قاچاق را دخانيات، آرايشي و بهداشتي، سوخت و مواد غذايي عنوان کرد و افزود: ارزش ريالي اين تعداد پرونده قاچاق که در سال جاري تنظيم شد، 647 ميليارد و 400 ميليون ريال است.
وي ضمن بيان گزارشي از عملکرد اين کارگروه در سال 97، افزود: نظارت مستمر بر کالاهاي داخلي با هدف تنظيم بازار، ساماندهي عاملان مجاز عرضه، پيشگيري از عرضه کالاي دخاني و نظارت بر ميدان هاي ميوه و تره بار و فروشگاه هاي بزرگ عرضه محصولات کشاورزي در بحث سم و کود و پاک‌سازي نقاط آلوده خريد و فروش نيز همواره مدنظر بوده است.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، حمايت از توليد و نظارت بر گردش کالا در بخش عرضه، برنامه ريزي به منظور برگزاري کارگاه هاي آموزشي متناوب در زمينه آگاه سازي و پيشگيري از قاچاق کالا و ارز، برگزاري گشت هاي مشترک و مستقل توسط دستگاه هاي اجرايي، فعالسازي تشکل هاي مردم نهاد دستگاه هاي عضو کارگروه در راستاي مبارزه با قاچاق کالا و ارز را از مهمترين اقدامات اين کارگروه عنوان کرد.
7342م/6103
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۵۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از 30میلیارد کالای قاچاق در سروآباد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار لطف‌اله دارابی ظهر سه شنبه به خبرنگاران رسانه‌ها اظهار کرد: مأموران انتظامی سروآباد با اشراف اطلاعاتی در راستای اجرای طرح عملیاتی مبارزه با قاچاق کالا در یک عملیات ضربتی مأموران موفق به شناسایی ۳ انبار حاوی کالای قاچاق در یکی از محلات شهرستان شدند.

وی افزود: مأموران انتظامی با اشراف اطلاعاتی و اقدامات پلیسی پس از هماهنگی با مراجع قضائی در بازدید از انبارهای مورد نظر بیش از ۱ میلیون و۶۰۰ هزار نخ انواع سیگار خارجی به همراه ۲۰ هزار و۵۰۰ بسته تنباکو قاچاق کشف کردند.

سردار دارابی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی کالاهای کشف شده را ۳۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر و به همراه پرونده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

کد خبر 6062950

دیگر خبرها

  • از کشف کالاهای غیربهداشتی تا چوب تاغ در عملیات‌ پلیسی سمنان
  • استرداد بیش از ۵ میلیارد ریال وجه به شاکیان واحدهای صنفی
  • قاچاق می‌تواند جهش تولید را با مشکل مواجه کند
  • جابجایی بیش از ۲۱ میلیون تن کالا از مازندران
  • کشف کالای دخانی ۱۰ میلیاردریالی قاچاق در بابل
  • کشف کالای قاچاق در بروجرد
  • کشف بیش از 30میلیارد کالای قاچاق در سروآباد
  • کشف بیش از ۳۰ میلیارد کالای قاچاق در سروآباد
  • کیفیت ۹۰ درصد کالا و خدمات نوروزی در استان سمنان مطابق استاندارد بود
  • توزیع ۱۰۳ تن کالای حمایتی ویژه رمضان در تربت‌حیدریه