Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@10:20:27 GMT

تولد کودک سالم با اهتمام به طرح‌های غربالگری

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۳۵۵۳۳

تولد کودک سالم با اهتمام به طرح‌های غربالگری

معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان زنجان گفت: طرح‌های غربالگری بهزیستی به دنبال تولد کودک سالم در جامعه است.

 

گلنساء آقامحمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به منظور افزایش سلامت جسمی و روانی نونهالان و کودکان، هر سال سه طرح مهم پیشگیری، با موضوع غربالگری اضطراب کودکان سه تا پنج سال، شنوایی‌سنجی نوزادان و غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم کودکان 3 تا 6 سال در مهدهای کودک اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مسئول ادامه داد: طرح غربالگری اضطراب با هدف شناسایی، پیشگیری، مداخله به‌هنگام و موثر اختلالات روانی و ارتقای سلامت روان جامعه با مشارکت مراکز مشاوره اجرا می‌شود.

 

وی افزود: تعاریف مختلفی برای سلامت روان وجود دارد ولی این مهم در وهله اول به معنای نداشتن اختلال روان است؛ در واقع چیزی نزدیک به 260 اختلال روانی وجود دارد که رایج‌ترین آن‌ها اختلالات اضطرابی است و درون‌مایه اصلی آن نیز اضطراب و نگرانی است.

 

آقامحمدی تصریح کرد: در واقع سلامت روان، حالتی است که در آن فرد توانمندی خود را شناخته و از آن به نحو مؤثر و مولد استفاده می‌کند و برای اجتماع خویش مفید است. با این وجود، شاید به جرات بتوان گفت که هر کس در هر موقعی باید شناخت مهارتهای زندگی را سرلوحه برنامه های خود قرار دهد.

 معاون پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: بیشتر والدین، دنیای کودکان‌شان را دنیایی پر از شور و نشاط و بدون نگرانی می‌دانند و چون خودشان از فرزندشان مراقبت و نگه‌داری می‌کنند، فقط در صدد تامین نیازهای آن‌ها هستند و توجه چندانی به عوامل استرس‌زا ندارند. در حالی که اضطراب، عوارض و تاثیرات منفی زیادی بر روح و روان فرد برجای می‌گذارد.

 

این مسئول با تاکید بر این‌که اگر اضطراب در دوران کودکی نادیده گرفته شود، می‌تواند در دوران بزرگ‌سالی منجر به برخی بیماری‌های روحی و روانی شود، خاطرنشان کرد: اختلال اضطراب کودکی، پدیده‌ای گذرا نیست و در صورت بی‌توجهی و اقدام نکردن برای درمان، تا سنین نوجوانی و بزرگسالی ادامه می‌یابد. از این‌رو والدین باید طرح‌های غربال‌گری اضطراب کودک‌شان را به جد مدنظر قرار دهند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: غربالگري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۵۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاوت مغز یک فرد سالم با کسی که آسیب روانی شدیدی دیده است (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه پیشگیری از خودکشی در گچساران/ غربالگری سلامت روان
  • نقش مهم حمایت والدین در سلامت روانی و احساسی فرزندان
  • قند خون بالا و چربی خون با افزایش خطر اضطراب و افسردگی مرتبط است
  • افرادی که این اختلالات را دارند بیشتر افسرده می شوند
  • تفاوت مغز یک فرد سالم با کسی که آسیب روانی شدیدی دیده است (فیلم)
  • روز روانشناس ۱۴۰۳ + تاریخ و تعریف رشته مشاوره و انواع Psychology
  • آغاز طرح غربالگری سلامت روان دانشجویان دانشکده پزشکی در مشهد
  • صدماتی که والدین ندانسته به سلامت کودک خود می‌زنند
  • ارائه خدمات رایگان سلامت روان در مراکز سراج
  • اجرای طرح غربالگری بیماری‌های قلبی نوزادان در بیمارستان شهیدان مبینی سبزوار