Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@07:17:49 GMT

خروج افغانستانی‌ها از ایران به زندانیان رسید

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۳۵۹۹۷

در جریان توافق مسئولان ایران و افغانستان برای انتقال محکومان افغانستانی، از هفته گذشته تا امروز، ۴۴۳ زندانی افغانستانی به کشور خود منتقل شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی وزارت دادگستری، محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و رییس کمیته انتقال محکومان جمهوری اسلامی، با اشاره به سفر دو ماه قبل وزیر دادگستری افغانستان به کشورمان که به دعوت وزیر دادگستری کشورمان صورت گرفت وزرای دادگستری دو کشور توافق کردند که جمعی از محکومان افغانی تا پایان سال به کشور متبوعشان منتقل شوند که با اعزام هیات کنسولی افغانستان به جمهوری اسلامی و شناسایی محکومان در استان‌های یزد، فارس، اصفهان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و تهران در مرحله نخست این توافق ۲۰۱ تن از محکومان افغانی در هفته گذشته به کشور متبوعشان منتقل شدند و در روز جاری نیز در مرحله دوم این انتقال ۲۴۲ نفر از محکومان افغانی در مرز دوغارون به کشور متبوعشان منتقل شدند بزودی تعداد بیشتری از این محکومان به افغانستان منتقل خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی در پاسخ به این سوال که اتهام این محکومان چیست اظهار کرد: اتهام اکثر این محکومان قاچاق مواد مخدر و ورود غیرمجاز است و این محکومان در چارچوب موافقتنامه انتقال محکومان بین دو کشور منتقل میشوند و باید ادامه محکومیت‌شان را در افغانستان بگذرانند.   رییس کمیته انتقال محکومان ضمن تشکر و قدردانی از روسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌ها و مدیران کل زندان‌های استان‌های یاد شده انتقال این محکومان را حاصل هماهنگی و همکاری تنگاتنگ قوهقضاییه، وزارت امورخارجه، سازمان زندان‌ها و دیگر نمایندگان عضو کمیته انتقال محکومان داست و تاکید کرد: این حجم از انتقال محکومان در کشور مسبوق به سابقه نبوده و آن را باید در پرتو دیپلماسی فعال حقوقی و قضایی کشور توصیف کرد.   وی افزود: از مجموع زندانیان منتقل شده ۸۷ نفر از یزد، ۲۱ نفر از هرمزگان، ۶۵ نفر از فارس و ۶۹ نفر از سیستان و بلوچستان هستند.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۵۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجرین افغانستانی بازگشته در خطر انفجار مین

برنامه مین‌روبی سازمان ملل متحد (UNMAS) می‌گوید که مهاجران برگشت‌کننده از پاکستان به افغانستان با خطر «واقعی» انفجار ماین و مواد منفجره روبه‌رو هستند.

این نهاد در پیامی در ایکس خود بر ضرورت بلندبردن سطح آگاهی مردم از خطر مین و مهمات منفجر ناشده در افغانستان تاکید کرده است.

برنامه مین‌روبی سازمان ملل متحد نوشته است: «مهاجرانی که از پاکستان به افغانستان باز می‌گردند، در معرض خطر مواد منفجره قرار دارند، تهدیدات علیه آن‌ها واقعی و خطرناک است.»

پیش از این، دفتر هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) اعلام کرده بود که دست‌کم ۵۷ هزار غیرنظامی در ۳۴ سال گذشته در نتیجه انفجار مین‌‌ها در افغانستان کشته و زخمی شده‌اند.

به گفته اوچا، در حال حاضر بیش از چهار هزار منطقه آلوده با مین در بخش‌های مختلف افغانستان شناسایی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ناامنی غذایی در انتظار بیش از ۱۵ میلیون افغانستانی
  • حمایت مهاجرین افغانستانی از عملیات تنبیهی وعده صادق + فیلم
  • مهاجرین افغانستانی بازگشته در خطر انفجار مین
  • حقابه هیرمند از سوی افغانستان امسال رهاسازی شد/ اولویت‌بندی انتقال آب بر اساس نیاز شرب استان‌ها
  • حق‌آب هیرمند از سوی افغانستان امسال رهاسازی شد/ اولویت‌بندی انتقال آب بر اساس نیاز شرب استان‌ها
  • قیمت افغانی به ریال امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • اقامت اتباع افغانستانی در خراسان رضوی
  • قیمت افغانی به تومان، امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • افغانستانی های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهیم شوند
  • بیش از ۲۴۱ هزار تن گندم از زنجان به سایر نقاط کشور منتقل شد