Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، «ماجد القطارنه» سخنگوی رسمی وزارت خارجه اردن از دیدار «زید اللوزی» دبیرکل این وزارتخانه با سفیر جمهوری اسلامی ایران در امان خبر داد.

القطارنه گفت: اللوزی روز پنجشنبه با سفیر جمهوری اسلامی ایران در امان دیدار کرد و خواستار آزادی فوری سه اردنی بازداشت‌ شده در ایران شد.

سفیر ایران به این مقام اردنی اطمینان داد که سه تبعه اردنی بازداشت‌ شده در ایران در سلامت کامل بسر می‌برند و مراجع ایرانی در تلاش برای تسریع اقدامات قانونی و آزادی آنها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایران در تلاش است تا زمینه ملاقات کادار اردن در تهران با سه تبعه این کشور به منظور اطمینان از وضعیت سلامت آنها و پیگیری قضایای آنها را فراهم کند.

القطارنه همچنین گفت: وزارت خارجه اردن از زمان بازداشت این سه نفر با مسئولان دولت ایران به منظور آزادی فوری آنها در تماس است.

وزارت خارجه اردن پیش از این اعلام کرده بود که سه تبعه اردنی مقیم امارات که ۲۸ دسامبر گذشته در حال صید ماهی در آب های امارات بودند پس از ورود اشتباهی به آب های ایران بازداشت شده‌اند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: آب های ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۶۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند

به گزارش جماران؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود اعلام و بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان تاکید نمود. 

کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند. 

کنعانی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فیمابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

کنعانی بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفتگوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولتهای ثالث در خصوص این موضوع تصریح نمود.  وی گفت؛ بدون تردید دولتهای ذیربط می‌توانند در پرتو همکاریهای دوستانه و در راستای منافع مشترک، بدور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند
  • درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!
  • درخواست آرژانتین علیه وزیر کشور ایران بعد از سفر خارجی
  • جزئیات پرونده قاچاق دختران؛ ۸تصویربردار بازداشت شدند
  • عضو «پنهان» النقب؛ واکاوی همکاری نظامی- امنیتی اردن و صهیونیسم
  • بیش از ۸ هزار و ۴۰۰ فلسطینی در کرانه باختری دستگیر شده‌اند
  •  سرشبکه هرمی ترینوست دستگیر شد
  • بندبازی اردن بین اسراییل و ایران
  • یک خانواده رمال افغانستانی در فردیس دستگیر شدند
  • شرکت ۱۱ هزار تبعه خارجی در طرح سپرده گذاری اتباع در البرز