Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛بهروز اسودی با بیان این مطلب گفت: در سال جاری و در قالب گشت های نظارت و بازرسی ، 5 هزار و 878 مورد بازرسی قاچاق کالا از واحدهای صنفی خرده و عمده فروش در سطح استان صورت گرفته است.

وی افزود: از این تعداد بازرسی های صورت گرفته ، تعداد 989 مورد گشت نظارت و بازرسی از سطح عرضه بصورت گشت مشترک و با همکاری اعضای کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا و دستگاههای ذیربط از قبیل سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان ، دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، اصناف ، دخانیات ، نیروی انتظامی ، استاندارد و غیره در شهرهای استان سمنان انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: در این گشت‌های بازرسی که بمنظور مبارزه با کالای قاچاق سلامت ‌محور، مواد غذایی و لوازم آرایشی و بهداشتی و 11 قلم کالا انجام شده است ، 844 پرونده قاچاق تنظیم و به مراجع قانونی ارجاع شده است.

بهروز اسودی بیشترین کشفیات کالای قاچاق را مواد دخانیات ، آرایشی و بهداشتی ، سوخت و مواد غذایی عنوان کرد و اظهار داشت: ارزش ریالی این تعداد پرونده قاچاق که در سال جاری تنظیم شده 647 میلیارد و 400 میلیون ریال می باشد.

رئیس کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه ضمن بیان گزارشی از عملکرد این کارگروه در سال جاری افزود: نظارت مستمر بر کالاهای داخلی با هدف تنظیم بازار، ساماندهی عاملان مجاز عرضه، پیشگیری از عرضه کالای دخانی و نظارت بر میادین میوه و تره بار و فروشگاه های بزرگ عرضه محصولات کشاورزی در بحث سم و کود و پاک‌سازی نقاط آلوده خرید و فروش نیز همواره مدنظر بوده است.

وی برنامه ریزی جهت برگزاری کارگاه های آموزشی متناوب در زمینه آگاه سازی و پیشگیری از قاچاق کالا و ارز جهت اصناف ، برگزاری گشت های مشترک و مستقل توسط دستگاه های اجرایی در سطح عرضه ، فعالسازی تشکل های مردم نهاد دستگاه های عضو کارگروه در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حرکت در مسیر احقاق شعار سال و تبیین اهداف اقتصاد مقاومتی با هدف حمایت از تولیدات داخلی را از مهمترین اقدامات کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه عنوان کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان سمنان تعزیرات سازمان صنعت معدن و تجارت استان قاچاق نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۶۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۰ قوطی شیر خشک قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسین سیفی اظهار کرد: در جهت برخورد با قاچاق کالا، مرزبانان مستقر در ایست و بازرسی ۱۷ شهریور هنگ مرزی تایباد موفق شدند در بازرسی‌های به عمل آمده از وسایل همراه یک تبعه افغانستانی ۳۰ قوطی شیر خشک به ارزش ۳۴ میلیون و ۵۹۸ هزار ریال که به صورت قاچاق در حال خروج از کشور بود را کشف کنند.

جانشین مرزبانی استان خراسان رضوی در ادامه افزود: مرزبانان موارد مکشوفه را به همراه متهم مربوطه تحویل مراجع قضائی دادند.

وی با تاکید بر عزم قاطع مرزبانان در برخورد با قاچاقچیان کالا خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق یکی از وظایف نیروهای مرزبانی می‌باشد لذا با سودجویانی که قصد دارند با قاچاق کالاهای اساسی و روزمره موجب گرانی و ضربه به اقتصاد کشور شوند، به صورت قاطعانه برخورد می‌کنیم

کد خبر 6084809

دیگر خبرها

  • کشف گردو قاچاق در اتوبوس
  • ۷۰۰ کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس کشف شد
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • کشف کالاي قاچاق به ارزش ۳ ميليارد ريال در بروجن
  • کشف ۴۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در لرستان
  • کشف بیش از ۱۰ هزار کالای دارویی قاچاق در لرستان
  • کشف کالای قاچاق در دهلران
  • توقیف سه میلیارد ریال کالای قاچاق
  • دخانیات و لوازم خانگی بیشترین کالای قاچاق در قم بود
  • کشف ۳۰ قوطی شیر خشک قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد