Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:26:41 GMT

شهید آبسواران: یاد شهدا را به گرامی بدارید

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۳۶۶۱۸

شهید آبسواران: یاد شهدا را به گرامی بدارید

بندرعباس- ایرنا- شهید علی آبسواران یکی از شهیدان دوران هشت سال دوران دفاع مقدس استان هرمزگان در بخشی از وصیت نامه خود آورده است: همواره به حرف شهدا امام خمینی(ره) گوش کنید و شهدا را به یاد آورید.

به گزارش ایرنا، شهید علی آبسواران فرزند حاجی و ماهان، دانش آموز شهیدی است که یکم تیرماه سال 48 در روستای کنارو از توابع شهرستان بندرعباس به دنیا آمد و تا سوم راهنمایی تحصیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وجود برادر بزرگوارش شهید محمد آبسواران باعث شد از کودکی او را سرمشق و الگوی خویش قرار داد و شهادت برادر، عشق و شهامت را در دل او روشن کرد.
این شهید دانش آموز در دوره که علاقه زیادی به کارهای فرهنگی و دینی داشت در دوره نوجوانی خود اقدام به تشکیل کتابخانه و مطالعه کتاب های مذهبی نمود.
شهید آبسواران نیز همچون بردارش محمد راه جبهه را در پیش گرفت و چهارم دی ماه سال 65 در منطقه عملیاتی ام الرصاص عراق به شهادت رسید.
وی ابتدای وصیت نامه اش را با این عنوان؛«به نام الله پاسدار حرمت خون شهدا» آغاز و حدیثی از حضرت صادق (ع) که؛ «کسی که در راه خدا کشته شود خداوند هیچ یک از گناهانش را به او نشان نخواهد داد وهمه گناهانش آمرزیده می شود» آغاز کرده است.
شهید آبسواران در ادامه ضمن شهادت به یگانگی خدا، پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) وجانشین وی حضرت علی(ع) نوشته است: از مال دنیا چیزی ندارم که بنویسم ولی یک مقدار خون ناقابل دارم که آن را هم در راه خدا و رسول خدا(ص) انفاق می کنم، امیدوارم که مورد قبول او و رسولش قرار گیرد.
وی در ادامه این وصیت نامه شهادت را نعمتی گران توصیف کرده که انسان می تواند با ثروت آن ایمان بخرد.
این شهید دانش آموز آورده است: ما باید فدای اسلام بشویم تا این که اسلام زنده بماند چون که اسلام با خون رشد می کند، همواره به حرف شهدا امام خمینی(ره) گوش کنید و شهدا را به یاد آورید.
شهید آبسواران در ادامه بر برپایی نمازجماعت در مسجد تاکید کرده و عنوان کرده است: برادران باید جبهه ها را پرکنید تا این که اسلام را از خطر نجات دهید و ظالم را از بین ببرید و اسلام را در سراسر جهان صادر نموده و مستضعفان را از زیر بار ظلم بیرون آورید.
9887 /6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ما و شهدا هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۶۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع آخرین شهید حادثه ترویستی کرمان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، مراسم تشیع شهید محمد مهدی ایرانمنش نوجوان ۱۱ ساله که در حادثه تروریستی ۱۳ دی ماه کرمان مجروح و روز گذشته به درجه رفیع شهادت نائل شد امروز با حضور مردم شهید پرور شهر اختیار آباد برگزار و پیکر این نوجوان در جوار پدر شهیدش آرام گرفت.

محمدمهدی ایرانمنش در چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی به همراه پدرش در مسیر گلزار شهدای کرمان بود که در حمله جنایتکارانه تروریست‌ها مجروح شد و پدرش به شهادت رسید.

وی از ناحیه گردن قطع نخاع شده بود و از روز حادثه تاکنون در بیمارستان بستری بود و شرایط سختی را سپری کرده بود و در نهایت دیروز به شهادت رسید.

در دو انفجار تروریستی ۱۳ دی در گلزار شهدای کرمان ۹۷ نفر شهید و بیش از ۴۵۰ نفر مجروح شدند.

دیگر خبرها

  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • ۲ شهید و ۴ زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان+ فیلم
  • توزیع ۶۰ بسته‌ معیشتی در رشت
  • توزیع بسته‌های معیشتی
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • ۲۷۱ نفر از رزمندگان حزب الله شهید شده اند
  • یا سرم می‌رود یا سر صدام را می‌آورم!
  • گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد قرنی در قم
  • شهدای عرصه هویت ملی استان سیستان و بلوچستان
  • تشییع آخرین شهید حادثه ترویستی کرمان