Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری «جشن صدسالگی هنرستان موسیقی تهران» ساعت ۱۰ صبح امروز (شنبه) در سالن کنفرانس دفتر موسیقی برگزار شد.

 احسان آقایی دبیر جشن صد سالگی تاسیس هنرستان موسیقی با بیان اینکه ما ارکستری به نام ارکستر سمفونیک هنرستان داریم، گفت:در نظر داریم که این ارکستر اجرا‌های خوبی در آینده داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تک نوازی و دو نوازی نیز بخش دیگری از اجرای امشب است.

وی با بیان اینکه در این جشن از تمبر حسین دهلوی رونمایی خواهد شد و سه بخش تجلیل و تقدیر در جشن خواهیم داشت،گفت: از هنرجویان قدیمی، مدیران هنرستان پس از انقلاب و معلمان قدیمی تجلیل می‌کنیم.

آقایی گفت:ما مستند بلند حاوی مصاحبه‌ها و اسناد هنرستان را آماده خواهیم کرد که امیدواریم در بخش هنر و تجربه اکران شود.

دبیر جشن در خصوص تهیه‌ مستند با بیان اینکه امیدواریم تا پایان سال فیلمبرداری مستند ۴۰ هنرستان موسیقی به پایان برسد و پس از آن وارد مراحل تدوین شویم، بیان کرد: استودیو کارگاه در طراحی هویت بصری جشن کمک شایانی به ما کرد.

آقایی بیان کرد: صد سال آموزش علمی موسیقی در منطقه سابقه نداشته است از این رو باید این جشن را از دید فرصت نگاه کنیم و  کمبود بودجه در خصوص حمایت از اساتید هنرستان نباید باعث برگزار نشدن جشن شود.

علی تقی پور نویسنده‌ کتاب صد سالگی هنرستان موسیقی در ادامه با رونمایی از اثر گفت: در این کتاب روند آموزشی هنرستان، همراه با اسناد خصوصی هنرستان بیان شده است. 

وی با بیان اینکه عملکرد، بیوگرافی مدیران، مقاله، مصاحبه با فارغ التحصیلان واسامی تمام کارکنان و استادان هنرستان در این کتاب موجود است،گفت: از سال ۵۹ تا الان حدود ۴۰ درصد اطلاعاتی که موجود بود را در کتاب گنجاندم و بقیه اطلاعات در جلد دوم کتاب در سال ۹۹ چاپ خواهد شد. سعی کردیم چالش‌ها و تنش‌های هنرستان با توجه به کمبود اطلاعات را بررسی نکنیم؛ چراکه اطلاعات کافی و مستند از آن در دست نیست و هر اتفاقی که در کتاب بیان شده است، با شهادت دادن چند شاهد و به شکل مستند ذکر شده است.

پیمان پور مدیر هنری طرح گرافیک جشن در ادامه گفت: از مسئولان برنامه ریزی تشکر می‌کنم. این جشن توجه ویژه‌ای به هویت تصویری کرده است.

محمد الله یاری مدیر کل دفتر آموزش و توسعه‌ فعالیت‌های فرهنگی هنری معاونت هنری وزارت ارشاد در خصوص امکان تبلیغ جشن از رسانه‌ ملی اظهار کرد: ما از امروز موج اصلی تبلیغات را آغاز و تلاش می‌کنیم مصاحبه‌های تفصیلی را پس از جشن در شبکه‌های مختلف سیما پخش کنیم و انجمنی را  برای پیوند هنرجویان تشکیل بدهیم.

گفتنی است جشن صد سالگی هنرستان موسیقی ۲۷ دی برگزار می‌شود و در پایان مراسم از پوستر جشن رونمایی شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: موسیقی سنتی موسیقی پاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۷۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنان کامل حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»

سخنان کامل حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی
  • رونمایی از نشان نود سالگی دانشگاه تهران
  • سخنان کامل حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد
  • عکس/ مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • جلد دوم «سمفونی رنگ، هارمونی خط» رونمایی می‌شود
  • میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر
  • همه چیز درباره موزه تمبر یکتا کرج