Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهم نامه مشترک همکاری بین دانشگاه پیام نور و کانون عالی کارفرمایان ایران به منظور صدور خدمات فنی و مهندسی و همچنین فعالیت درسایر عرصه های آموزشی و غیره امضا شد.

به گزارش ایسنا، دکتر سیفی دبیر کل کانون عالی کارفرمایان کشور در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک با دانشگاه پیام نور که امروز در ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد با تاکید بر این که این تفاهم نامه فعالیت دانشگاه در عرصه های بین المللی را تقویت می‌کند، افزود: در شرایط فعلی اقتصادی کشور ما به شدت نیازمند صدور خدمات فنی و مهندسی در خارج داریم و با توجه به این که پتناسیل خوبی در این زمینه وجود دارد ما می توانیم با کانون های کارفرمایی کشورهای دیگر ارتباط بگیریم تا بتوانیم این خدمات خود را صادر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع اگر چه در حال حاضر ارتباطی با سایر کشورها وجود دارد اما این ارتباط در حوزه دانشی ضعیف بوده که باید تقویت شود.

وی در ادامه تصریح کرد: صدور خدمات فنی و مهندسی کشور به سایر کشورهای متقاضی از طریق دانشگاه‌ها امکان پذیر است واین دانشگاه ها باید از طریق ایجاد ارتباط با صنعت بتواند این نوع خدمات را صادر کنند.

دبیر کل کانون عالی کارفرمایان کشور همچنین خاطر نشان کرد: با امضای این تفاهم نامه تلاش می کنیم دغدغه‌های که در حوزه صنعت داریم و به نوعی دانشگاه نیز در رفع آن دخیل است را برطرف نمایم.

که بر این اساس قرار شد در تمامی مراکز دانشگاه پیام نور پایگاهی داشته باشیم تا با ورود صنعت در محیط دانشگاه‌ها به لحاظ فرهنگی این ارتباط شکل بگیرد.

سیفی ادامه داد: با راه اندازی دفاتر ارتباط با صنعت در مراکز دانشگاه پیام نور می توانیم موضوعات پایان نامه این دانشگاه را به سمت نیازهای صنعت هدایت کنیم ضمن این که این تفاهم نامه کمک می‌کند دانشگاه بیشتر کاربردی و از حوزه مجازی خارج شود. ضمن این که در عرصه کارآموزی نیز ما باید زمینه ورود دانشجویان این دانشگاه را در عرصه صنعت فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: وقتی دانشجوی دوره کارآموزی از طریق تشکل ها در صنایع بگذارند و فرایند آموزش کاربردی و ایجاد دید روشن برای آنها فراهم می‌شود.

به گفته ی وی ما تلاش داریم در این تفاهم نامه به استارتاپ های جامع و کامل در حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی، مسکن و آموزش خواهیم رسید که البته اجرای این بندها به صورت فاز به فاز اجرایی می‌شود. تا به یکپارچگی لازم در این حوزه کارفرمایی دست یابیم.

دبیر کل کانون عالی کارفرمایان کشور گفت:  متاسفانه  به دلیل عدم وجود یکپارچگی در حوزه کارفرمایی و کارگری هیچ مرجعی وجود ندارد که کارگری کارفرمایی را انتخاب کند. امیدواریم با ایجا  یکپارچگی این شرایط فراهم شود تا هر کسی در هر کجای ایران که بخواهد با کارفرمایی خود ارتباط بگیرد و حتی با اجرای شدن این برنامه برای اولین بار کارگری اگر در جای به صورت ساعتی نیز کار کند باید به ازای آن برای او بیمه پرداخت شود.

در ادامه این تفاهم نامه دکتر محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور خاطر نشان کرد: به منظور تقویت دوره های مهارت آموزی و ارتباط با صنعت در حال حاضر دوره های HSE توسط وزارت علوم در دوره ارشد تدوین می‌شود اما ما می توانیم این پیشنهاد را داشته باشیم این دوره در مقطع کارشناسی ارشد نیز راه اندازی شود.

وی در ادامه از راه اندازی دفاتر مشترک کانون عالی کارفرمایان در دانشگاه پیام نور خبر داد و گفت: در حال حاضر این دفتر به صورت پایلوت در دو استان کشور راه اندازی خواهد شد اما ما آمادگی این را داریم که این دفاتر را در ۳۰ استان کشور راه اندازی نمایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه پيام نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۷۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات دوره‌های آموزش تخصصی پذیرفته شدگان آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی جوهری مدیرکل آموزش قوه قضائیه اظهار کرد: ضرورت بکارگیری از اساتید متخصص و حرفه‌ای جهت برگزاری و اجرای دوره‌های کارآموزی پذیرفته شدگان آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱ کانون سردفتران و دفترداران را بر آن داشت که از ظرفیت‌های اداره کل آموزش قوه قضائیه در این خصوص بهره‌گیری کنند.

وی افزود: لذا تفاهم نامه‌ای با هدف ارائه خدمات آموزشی با کانون سردفتران و دفتر یاران منعقد شد و سرفصل‌هایی متناسب با این امر تهیه و تنظیم شد.

جوهری گفت: مطابق بر این تفاهم نامه، بنا شد حدود ۱۲ عنوان سرفصل آموزشی با مهلت‌های ۶، ۸، ۱۰ و ۱۴ ماهه توسط معاونین محترم منابع انسانی دادگستری سراسر استان‌ها (در مراکز استان‌ها) برای آموزش بیش از ۵ هزار داوطلب پذیرفته شده اجرا شود.

مدیرکل آموزش قوه قضائیه گفت: پس از انجام مراحل مقدماتی اعم از ثبت نام و تشکیل پرونده پذیرفته شدگان آزمون سر دفتری سال ۱۴۰۱، ظرف یک هفته دوره‌های آموزشی در فضایی استاندارد و مطلوب به اجرا در خواهد آمد.

گفتنی است، عناوین سرفصل‌ها عبارتند از: اخلاق حرفه‌ای و تعهد سازمانی (۸ ساعت)، اصول حفاظت اسناد و امنیت اطلاعات (۸ ساعت)، ساختار و تشکیلات اداری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و واحدهای مرتبط (۸ ساعت)، مسئولیت‌ها و مجازات‌های سردفتران و دفتر یاران و کارکنان دفاتر اسناد رسمی (۱۰ ساعت)، حقوق اداری و استخدامی و روابط حقوقی و کاری سردفتر با دفتریار و سایر کارمندان (۶ ساعت)، حقوق ثبت اسناد و املاک (٢٠ساعت)، قانون دفاتر اسناد رسمی و آئین نامه آن و بخش نامه‌های مرتبط (۱۵ ساعت)، آئین نامه اجرای مفاد اسناد لازم‌الاجرا و شیوه نامه آن (١٠ ساعت)، آشنایی با شرایط و متون اسناد رسمی و نحوه نگارش آن (١٥ ساعت)، فراگیری رایانه و کاربرد آن در دفاتر اسناد رسمی و سامانه ثبت آنی (۱۵ ساعت)، نحوه پذیرش و چگونگی تنظیم و ثبت انواع اسناد رسمی و مقررات مربوط به آن شامل (درخواست‌ها، مکاتبات، اخذ استعلامات و تنظیم اسناد بیع، اجاره، صلح، رهن، وکالت، تقسیم نامه، وقف، هبه، وصیت، رضایت، تعهد، اقرار، اقاله و سایر اسناد مالی و غیرمالی و سایر امور تبعی (۲۵ ساعت) و نحوه پذیرش و چگونگی صدور اجراییه اسناد تنظیمی و ارجاعی (۱۰ ساعت) است.

کد خبر 6080694

دیگر خبرها

  • معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان البرز
  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات
  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه
  • راه‌اندازی ۳۵ کیلومتر شبکه فیبر نوری در تاکستان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • ورود دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران به تحقق اقتصاد چرخشی با مشارکت دو صنعت بزرگ کشور
  • جزییات دوره‌های آموزش تخصصی پذیرفته شدگان آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱