Web Analytics Made Easy - Statcounter

  میزان رضایتمندی زائران کربلای معلی از عملکرد کارکنان نیروی انتظامی در مرز‌های زمینی (سال ۹۷) بررسی شد؛ نظرسنجی در ۲ مرحله انجام که مرحله اول در روز‌های ۶ و ۷ آبان (۱۸ و ۱۹ صفر) و مرحله دوم از بعد ازظهر روز اربعین به مدت ۲ روز (۸ و ۹ آبان) در خروجی‌های مرز زمینی ۲ استان خوزستان و ایلام انجام شد که هدف از آن بررسی میزان رضایت از اقدامات نیروی انتظامی و همچنین سایر دستگاه‌های اجرایی از دید زائران کربلای معلی بود، روش تحقیق به صورت پیمایشی و ابزار تحقیق، پرسشنامه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جامعه آماری شامل کلیه زنان و مردان بالای ۱۵ سال که در یکی از مرز‌های شلمچه، چذابه و مهران خروج با ورود به کشور عزیزمان ایران را داشتند. حجم نمونه ۱۵۱۲ نفر بوده که افراد مورد مصاحبه از زائران خروجی مرز‌های زمینی ۲ استانی که ذکر شد انتخاب شدند.

اکثر پاسخگویان (۵۹ درصد) مردان و ۶۷.۸ درصد را افراد متأهل تشکیل داده اند. میانگین سنی افراد پاسخگو ۲۶ سال بوده و بیشتر آن‌ها (۲۷.۱ درصد) دارای تحصیلات لیسانس و اکثر آن‌ها (۲۵.۳) دارای شغل آزاد بوده اند.

*۹۳ درصد افراد به صورت انفرادی و یا گروهی و بدون کاروان عازم شده بودند.

*میانگین رضایت از عملکرد نیروی انتظامی ۸۴.۸ (از ۱۰۰ نمره) بوده که بیشترین میانگین رضایت مربوط به نحوه گفتار و رفتار پلیس با زائران با ۸۶.۸ (از ۱۰۰ نمره) و کمترین میانگین رضایت مربوط به نحوه اطلاع رسانی و تبلیغات پلیس با ۸۲.۷ (از ۱۰۰ نمره) بوده است.

در مجموع میانگین موفقیت نیروی انتظامی ۸۴.۳ (از ۱۰۰ نمره) بوده است؛ بیشترین میانگین موفقیت از حضور پلیس با ۸۷.۹ (از ۱۰۰ نمره) و بعد از آن برقراری نظم توسط پلیس با ۸۷.۵ (از ۱۰۰ نمره) می‌باشد، از سوی دیگر کمترین میانگین موفقیت از روان سازی ترافیک توسط پلیس راهنمایی و رانندگی با ۸۱.۹ (از ۱۰۰ نمره) بوده است.

طبق نتایج به دست آمده وضعیت خروجی مرز‌های زمینی ایران و عراق در سطح مطلوب بوده که بیشترین میزان رضایت از عملکرد، در هنگام ورود زائران به کشور است.

میانگین رضایت از عملکرد پلیس افتخاری ۸۸.۵ (از ۱۰۰ نمره) بوده که بیشترین میانگین رضایت مربوط به نحوه رفتار و برخورد پلیس افتخاری ۸۹.۲ (از ۱۰۰ نمره) بوده است.

از نظر پاسخگویی ارگان‌هایی که به زائران خدمات می‌دهند بهترین عملکرد مربوط به نیروی انتظامی در مرز‌های زمینی با میانگین ۸۷.۹ (از ۱۰۰ نمره) بوده است.

بیشترین مواردی که هنگام ورود و خروج زائران مشاهده می‌شد به ترتیب شامل کمبود امکانات رفاهی، ۲۴.۳ درصد، ازدحام جمعیت ۱۹.۹ درصد، اتلاف وقت ۱۲.۸ درصد، عدم نظم و انضباط ۱۲.۱ درصد بوده است.

پاسخگویان به عملکرد پلیس ایران در محدوده پایانه‌های مرزی نمره ۱۸.۲۱ (از ۲۰ نمره) و به عملکرد پلیس عراق ۱۴.۹۴ (از ۲۰ نمره) بوده است؛ نمره پلیس ایران نشانگر رضایت بالا از عملکرد نیروی انتظامی و همچنین عملکرد بهتر پلیس ایران در مقایسه با پلیس عراق است.

همچنین نتایج این نظر سنجی نشان داد ۶۵.۴ درصد از پاسخگویان نحوه برخورد پلیس عراق را خوب و معمولی و ۲۳.۹ درصد بسیار خوب و محترمانه عنوان کرده اند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نیروی انتظامی استان خوزستان زنان مردان ایران مصاحبه رفتار پلیس تبلیغات ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ایران و عراق عراق ایران و عراق پلیس راهنمایی و رانندگی ترافیک مردان نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۷۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی

ایرج دست نشان مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی در نشست تسهیل در تردد زائران اربعین در محور‌های مواصلاتی کشور در ایلام که با حضور معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، مدیران کل ستادی و مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌های مرزی و معین برگزارشد با اشاره به تردد بیش از ۱۳۲هزار مسافر از پایانه مرزی تمرچین در مدت زمان اجرای طرح اربعین حسینی سال گذشته تصریح کرد: در این مدت ۱۵هزار زائر نیز از پایانه برکت به آذربایجان غربی توسط ناوگان حمل ونقل عمومی جابجا شدند که افزایش ۳۸درصدی را شاهد بودیم و در این خصوص چالش‌ها احصا شده که رفع آن‌ها جهت تسهیل تردد زایران ضروری است.

وی اظهار کرد: تعیین مرز برای ورود و خروج زوار در زمان ثبت نام در سامانه اربعین براساس استان محل سکونت یا تمایل شخص در جهت برنامه ریزی براساس آمار دقیق در هر دو مرز، تردد مستقیم زائرین از داخل کشور به داخل خاک عراق و کربلا توسط ناوگان مسافربری ایرانی و درصورت کمبود ناوگان ایرانی انتقال مسافران به مرز حاج عمران و سپس استفاده از اتوبوس‌های عراقی تا عتبات عالیات از پیشنهادات اداره کل درجهت حل چالش‌های مطرح شده در سال گذشته است.

دست نشان خاطر نشان کرد: تعیین مسیر اتوبوس‌ها و هدایت آنها به سکوها، قرار گیری کانکس ابطال قبض پارکینگ در محل مناسب، ارائه بلیط به ازای دریافت پاسپورت برای جلوگیری از ازدحام، نصب تابلو‌های مشخص کننده مسیر و بنر‌های راهنمایی، ارائه نرخ کرایه منصف و تهیه نرم افزار پلاک خوان از پیشنهادات اداره کل در جهت خدمات بهتر در پایانه برکت است.

دست نشان درخصوص اهم اقدامات انجام شده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در اربعین ۱۴۰۲ درمحور‌های منتهی به مرز تمرچین نیز افزود: لکه گیری و روکش آسفالت با اعتبار ۱۵۷میلیارد تومان و به طول ۴۵کیلومتر، اجرای خط کشی به طول ۱۰۰۰کیلومتر و با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان، اجرای روشنایی به طول ۱۰کیلومتر و اعتبار ۲۰میلیارد تومان، تهیه ونصب تابلو و علایم به تعداد ۹هزارو ۷۵۰عدد و اعتبار ۲۰میلیارد تومان، افزایش گیت‌های گذرنامه در محل پایانه مرزی تمرچین به تعداد ۳۸مورد، مرمت و بهسازی سالن‌های مسافربری و تجاری پایانه بااعتبار ۲میلیارد تومان، تهیه ونصب ۱۶دستگاه کولر و ۵دستگاه آب سرد کن با اعتبار ۳ونیم میلیارد تومان ازجمله اقدامات اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی در اربعین ۱۴۰۲بود.

وی تصریح کرد: اورهال روشنایی محور پیرانشهر-تمرچین به طول ۵کیلومتر با اعتبار مورد نیاز ۱۰ میلیارد تومان، خاک برداری و خاکریزی در مسیر تمرچین به طول ۳۰هزار مترمربع با اعتبار مورد نیاز ۵میلیارد تومان، تعمیر تابلو و گاردریل به طول ۱۵۰کیلومتر با اعتبار مورد نیاز ۲۰میلیارد تومان و اجرا‌ی خط کشی محور منتهی به تمرچین به طول ۱۵۰۰کیلومتر با اعتبار مورد نیاز ۲۰میلیارد تومان از برنامه‌های پیش رو در اجرای طرح اربعین حسینی ۱۴۰۳است.

این مقام مسئول یاد آور شد: فعال سازی اتاق پایش تصویری مستقر در پایانه مرزی تمرچین جهت بهره برداری از سامانه‌های تردد شمار و نظارت تصویری، استقرار همکاران مرکز مدیریت راه‌ها بصورت شیفت‌های ۲۴ساعته در اتاق پایش تصویری پایانه مرزی تمرچین، اخذمجوز نصب دوربین‌های نظارتی در محوطه پایانه مرزی تمرچین جهت پایش زائرین با اعتبار مورد نیاز ۱۸۰میلیارد ریال و اخذ مجوز نصب ۲سامانه ثبت تخلف در کریدور اربعین از دیگر برنامه‌های اجرایی اداره کل برای اربعین ۱۴۰۳ است.

دیگر خبرها

  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • تقوی: خوشحالی و رضایت مردم از والیبال از همه چیز مهم‌تر است
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی