Web Analytics Made Easy - Statcounter

کامیاب گفت: ۱۲ سال پیش با دولت وقف و نماینده تام الاختیار دولت و وزیر نفت تفاهم‌نامه با بخش خصوصی امضا کردیم و بخش خصوصی ۱۰ درصد آورده خود را برای این پتروشیمی متقبل شد و دولت هنوز به تعهدات خود عمل نکرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «الطفات کمیاب» در میزگرد تخصصی«انتظار صنعت، حمایت، تدبیر و امید»که در آستانه سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان گلستان با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: سفر رئیس جمهور را در پیشرو داریم، خانه صنعت معدن با رویکرد جدید در مسیر توانمندسازی واحدهای صنعتی و حل مشکلات صنعت گام برداشت و انتظارات صنعت را از دولت مطالبه می‎کند و در حقیقت صدای صنعتگران در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان یادآور شد: برای چهارصد سال آینده منابع گازی داریم و بهترین مزیت ما در پتروشیمی و صنایع پایین دستی پتروشیمی است و به جای خودرو باید به این سمت برویم.

 

کامیاب تاکید کرد: مسئولیت در پتروشیمی گلستان دارم و 12 سال پیگیری ما در موضوع پتروشیمی به نتیجه نرسیده از دولت وقت انتظار داریم به این مهم توجه کند و باید تعهدات دولت قبلی را اجرایی کند چرا که مردم به دولت اعتماد می‎کند.

 

وی افزود: 12 سال پیش با دولت وقف و نماینده تام الاختیار دولت و وزیر نفت تفاهم نامه با بخش خصوصی امضا کردیم و بخش خصوصی 10 درصد آورده خود را برای این پتروشیمی متقبل شد و دولت 90 درصد از منابع خود و وزارت نفت را باید برای این پروژه می‎‎آورد و بیش از 95  هزار نفر از مردم ما برای عرق به کشور از منابع اندک خود در سبد خانوار کسر کردند و در این پروژه ملی مشارکت داشتند ولی تا این ساعت دولت به تعهدات خود عمل نکرده است.

 

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان یادآور شد: در روز کلنگ‎زنی این پروژه مردم 10 درصد منابع این پروژه را تامین کردند و در زمان خودش بین 500 تا 600 میلیارد تومان اعتبار این پروژه نیاز داشت که مردم هشت درصد آورده داشتند و امروز پول مردم به یک درصد پروژه تبدیل شده و امروز به 4 هزار میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و اتمام پتروشیمی گلستان نیاز است و دولت باید تعهدات دولت قبل را اجرایی کند.

 

کامیاب تاکید کرد: به جای 3 هزار پروژه که مردم خود اجرا می‎کنند و افتخارش برای دولت است دولت برای طرح های ملی از جمله پتروشیمی گلستان که 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد باید همت کند منابع در اختیار دولت است در این سفر که رئیس جمهور به استان گلستان می‎آید برای حداقل این انتظار 12 ساله مردم یک تصمیم بگیرند تا مردم از این انتظار خلاص شوند، یا دولت تصمیم بگیرند این پروژه جمع شود و مردم بدانند پروژه به نام پتروشیمی در گلستان نیست و یا اینکه این پروژه را مسکوت نگه نداریم و برای خانه صنعت و 95 هزار سهامدار این پروژه  این موضوع قابل قبول نیست.

 

وی تاکید کرد: از رئیس جمهور درخواست داریم سه چهار مورد از این هلدینگ ها که در کشور فعالیت دارند مجاب کند 15 درصد سود خودشان را به پتروشیمی گلستان اختصاص دهند، پتروشیمی زاگرس 5 هزار میلیارد تومان سود داشته باشد چه اشکالی دارد 10 درصد سودش را برای پتروشیمی استان گلستان سرمایه‎گذاری کند.

 

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با بیان اینکه مشکل پتروشیمی استان فقط  به منابع بر می‎گردد، افزود: این مشکل به دست دولت حل می‎شود و قطعا 95 هزار سهامدار که روزی 47 میلیارد و 300 میلیون تومان آورد داشتند به این میزان نیز سهام بیاورند این پروژه به جایی نمی‎رسد و دولت باید در این مسیر گام بردارد.

 

کامیاب یادآور شد: دولت برای هر مریضی باید نسخه خود را بپیچد و استان‎ها از نظر ظرفیت و جایگاه با استان‎های دیگر متفاوت هستند، امروز پتروشیمی مورد تاکید آیت الله نورمفیدی و مردم استان گلستان است و در سفر قبلی رئیس جمهور در مورد این پروژه قول‎هایی داده بود ولی در این چند سال اتفاقی نیفتاد.

 

وی افزود: امروز سرمایه مردم در پتروشیمی از بین نرفته و چند برابر شده ولی حرف ما توسعه استان است و مردم برای این مشارکت کرده بودند که به اشتغال استان کمک کند.

 

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان یادآور شد: چهل سال از انقلاب ما گذشته و امروز جوانان ما که مخلص هستند برای این مملکت را حفظ کنند شهید شدند و افراد مختلف انقلاب کردند تا مستقل شویم و امروز پس از چهل سال این وضع ما است و مدیریت برخی مدیران ناکارآمد به اینجا ما را رسانده است.

 

کامیاب تاکید کرد: در شرف سفر هیئت دولت ناکارامدی برخی مدیران استان نشان می دهد چرا که با مجموعه صنعت یک نشستی نگذاشتند و ارزیابی نکردند که صنعت چه خواسته و مشکلاتی دارد و این نشان از ضعف است و پشت درهای بسته می‌نشینند و تصمیم برای سفر رئیس جمهور به استان گلستان می‎گیرند و برای سفر رئیس جمهور از سوی خود خواسته بخش صنعت و آموزش عالی و رفاه را بیان می‎کنند.

 

وی با بیان اینکه برای سفر رئیس جمهور به استان گلستان از بخش صنعت در هیچ جلسه درخواستی نداشتند، گفت: اگر امروز با فقر و توسعه نیافتگی رو به رو هستیم به خاطر مدیران ناتوان با چنین نگاه‌هایی است.

 

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان افزود: در استانداری به دعوت استاندار از مدیران پتروشیمی دعوت شده بود و وقتی جلسه شروع شد بیان کردند که جلسه دولتی است و بخش خصوصی هستید و بفرمایید بیرون، و اینگونه مدیریت چه تصمیمی می‎خواهند برای صنعت بگیرد.

 

کامیاب تاکید کرد: قطعا این مدیران جوانان تحصیلکرده بیکار دارند که از زمان ازدواجشان می‎گذرد و این دردی است که هر روز انسان را در جامعه ما زجر می‎دهد و با باید توجه داشت که با تصمیم دولتی استان به جایی نمی‎رسد و تصمیم دولتی سبب شده که استان اینگونه شود.

 

وی افزود:برخی افراد در قالب بخش خصوصی وارد جلسات و نشست‎های دولتی می‎شوند که سودشان در واردات است و به دنبال این هستند که مملکت ما واردات محور شود تا پورسانت و سودشان را دریافت کنند.

 

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان افزود: در صنعت حتما باید اتاق صنعت شکل بگیرد و یکی از تشکل ها که می‎تواند مشاوره خوب در راستای توسعه اشتغال و توسعه صنعتی کشور و صنایع که مزیت می‎تواند داشته باشد شکل گیری اتاق صنعت استان است.

 

وی گفت: سوال ما از مسئولان استان این است که از صندوق توسعه ملی تا چه میزان برای تولید و اشتغال کشور پرداخت شده و به سرانه یک میلیون 800 هزار نفر از منابع صندوق توسعه ملی چقدر است.

 

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان افزود: حرف ما این است که آقای روحانی سهم یک میلیون و 800 هزار نفر چقدر بوده و چه میزان تخصیص یافته، آقای استاندار در این راستا زحمت کشیدند ولی نکته خیلی ظریف وجود دارد تسهیلات اشتغال مسکنی بیش نیست و این تسهیلات مشکل اشتغال استان را حل نمی کند منابع و سهم استان را از منابع ملی باید پیگیری کنید و اگر دولتمردان به این موضوع توجه می‎کردند چندین طرح مثل پتروشیمی در استان گلستان راه‎اندازی می‎شد.

 

کامیاب افزود: 90 صنعت باید در حوزه پتروشیمی ایجاد شود که به یک پتروشیمی خدمات دهد و هر یک اگر 100 کارگر و کارمند داشته باشد با احتساب خانواده آن 500 نفر می‎شود و در مجموع یک خانواده چند صد هزار نفری از پتروشیمی بهرمند می‎شوند.

 

وی گفت: برای توسعه استان این طرح‎ها نان و آب نمی‎شود و مدیران ما باید پاسخگو باشند که  برای صنایع بزرگ چه کار کردند مدیری که در صنعت استان ناتوان بوده آمار دهد که چه اقداماتی انجام داده  که به دنبال پست‎های بالاتر برود.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند نماز جمعه روز پرستار چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی خراسان جنوبي حضرت زینب س اصفهان اردبیل واحدهای صنعتی پتروشیمی گلستان سفر رئیس جمهور صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۸۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد در آمبولانس ؛ نوزاد آق قلایی برای دیدن دنیا عجله داشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ گلستان اعلام کرد : ساعت ۴ صبح امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ در پی مراجعه حضوری به پایگاه جاده ای اورژانس ۱۱۵ انبارالوم مبنی بر شروع دردهای زایمان یک مادر باردار ۳۲ ساله، بلافاصله کارشناسان فوریت های پزشکی بر بالین مادر باردار حاضر شدند و پس از ارزیابی های لازم متوجه قرار داشتن مادر باردار در مراحل زایمان شدند و با اقدامات درمانی صحیح و به موقع، زایمان در داخل آمبولانس اورژانس ۱۱۵ گلستان با موفقیت انجام شد.

بنا براعلام مرکز فوریتهای پزشکی نوزاد دختر در سلامت کامل به دنیا آمد و پس از انجام اقدامات مراقبتی مورد نیاز، همراه مادر با علائم حیاتی پایدار به بیمارستان آل جلیل آق قلا منتقل شدند.

 

 

دیگر خبرها

  • اعتبارات سفر دوم دولت به استان سمنان قابل توجه است
  • ورود دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران به تحقق اقتصاد چرخشی با مشارکت دو صنعت بزرگ کشور
  • گروسی به ایران سفر خواهد کرد
  • ۲ شوک بزرگ به نتانیاهو/ اسرائیل بازی اطلاعاتی-امنیتی را باخت
  • فرشاد مومنی: دولت از انجام تعهدات خود طفره می‌رود
  • فرشاد مومنی: دولت از انجام تعهدات خود طفره می رود
  • لزوم شفافیت در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی
  • اجرای پروژه های آبی توسط مهندسان ایرانی در ۲۰ کشور جهان
  • تولد نوزاد آق قلایی در آمبولانس
  • تولد در آمبولانس ؛ نوزاد آق قلایی برای دیدن دنیا عجله داشت