Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم پایش سلامت ۱۷ هزار کارگر شهرداری گفت: سالانه ۵۷ هزار نفر در تهران به طور طبیعی فوت می کنند که از این تعداد ۱۲۰۰ نفر در اثر حوادث و سوانح جان خود را از دست می دهند.

حناچی با بیان اینکه اغلب این قربانیان مردان در سنین کار و کودکان بالای ۵ سال هستند، گفت: باید برای تغییر این وضعیت تلاش کنیم که مهمترین آن توسعه مترو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توسعه مترو و کاهش آلودگی هوا تأثیر دارد.

وی با اشاره به آمارهای سلامت شهروندان تهرانی خاطرنشان کرد: این آمارها محرمانه نیست؛ براساس همین آمارها در سال ۹۴، ۴۵۷۳ نفر به دلیل ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون فوت کرده اند.

شهردار تهران با بیان اینکه ۱۴۹۴ نفر در تهران به دلیل بیماری های تنفسی به بیمارستان مراجعه می کنند، اظهار داشت: ذرات معلق در سال گذشته ۲۳۹ روز بیش از حد استاندارد، ۱۰۲ روز در شرایط حساس،  ۹ روز در شرایط اضطراری بود.

به گفته حناچی ۴۰۰ نفر در تهران به دلیل رعایت نکردن مسائل ایمنی جان خود را از دست داده اند.

حناچی با بیان اینکه ۹.۳ درصد از تهرانی ها، دیابت دارند  و از این تعداد ۵۳ نفر از دیابت خود بی اطلاع هستند، تصریح کرد: ۳۰ درصد از تهرانی تری گلیسیرین، ۶ درصد دچار پرفشاری و ۵۰ درصد کلسترول بالا دارند.

وی افزود: همچنین از هر ۵ تهرانی یک نفر فشار خون دارد که در مجموع یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را شامل می شود که از هر ۸ نفر تهرانی که دارای فشار خون هستند، یک نفر از بیماری خود مطلع نیست.

شهردار تهران با بیان اینکه بانوان تهرانی از مردان چاق ترند، گفت: ۳۵ درصد از پایتخت نشینان ۵ سال به بالا آقایان هستند که در مجموع ۱۹.۲ تهرانی ها چاق و خانم ها ۱.۷ درصد بیشتر از مردان چاق هستند.

حناچی با بیان اینکه باید به موضوع سلامت شهروندان تهرانی توجه ویژه ای کرد، اظهار داشت: باید تحرک بیشتری در تهرانی ها باشد و دوچرخه به عنوان یک نماد برای تحرک بیشتر مورد قبول قرار گیرد. در حال حاضر کمتر از یک درصد تهرانی ها از دوچرخه استفاده می کنند که امیدواریم این آمار به ۵ درصد برسد.

کد خبر 4510544 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: پیروز حناچی دیابت شهرداری تهران فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۸۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خود مراقبتی و تغذیه صحیح عاملی موثر در پیشگیری از بیماری‌های قلبی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان فقدان مهارتهای خود مراقبتی در بیماران قلبی و بستری شدن مکرر آنها از چالش های مهم است که ریشه در اجرای برنامه خودمراقبتی نادرست و کافی نبودن آموزش به این بیماران دارد.

آموزش خود مراقبتی، انسانها را به سمت حفظ، نگهداری و ارتقای سلامت سوق می دهد و می تواندباعث مقابله ی بهتر افراد با اثرات بیماری گردد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیامکی که تهرانی‌ها را نگران کرد؛ چرا آب ذخیره کنیم؟
  • واقعیت پیامک ذخیره سازی آب که تهرانی ها را نگران کرد چه بود؟
  • ارسال پیامک ذخیره سازی آب برای شهروندان تهرانی | ماجرا چیست؟
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • واقعیت پیامکی که تهرانی‌ها را نگران کرد چه بود؟
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • افشای اسرار بیماران چه مجازاتی دارد؟
  • خود مراقبتی و تغذیه صحیح عاملی موثر در پیشگیری از بیماری‌های قلبی
  • استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج