Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرارداد همکاری انتشارات «سیم» از هندوستان برای چاپ ۳ عنوان کتاب «شطرنج با ماشین قیامت»،«داستان‌های شهر جنگی» و «فال خون» در محل غرفه ایران در نمایشگاه دهلی‌نو با انتشارات سوره مهر منعقد شد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، قرارداد همکاری انتشارات «سیم» از هندوستان برای چاپ 3 عنوان کتاب «شطرنج با ماشین قیامت»، «داستان‌های شهر جنگی» و «فال خون» در محل غرفه ایران در نمایشگاه دهلی‌نو با «انتشارات سوره مهر» منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم علاوه بر حضور مدیر مسئول انتشارات «سیم» هندوستان، حمید حسام، نویسنده دفاع مقدس و احسان الله شکرالهی، رییس مرکز تحقیقات زبان فارسی در دهلی‌نو حضور داشتند.

رئیس مرکز تحقیقات زبان فارسی در دهلی‌نو در این مراسم گفت: سابقه زبان فارسی در هند به زمان‌های قبل‌تر باز می‌گردد و دارای قدمت بسیاری است و این یک رابطه دو سویه است.

وی در ادامه گفت: زبان فارسی سرزمین هند را مکانی برای شکفتن خود یافت و در هند به تبلور روزافزون خود ادامه داد و حتی منجر به یکی از سبک‌های سرایش شعر در زبان فارسی به نام «سبک هندی» شد. این سبک یکی از برجسته‌ترین سبک‌های سرایش شعر است که به واسطه نوع سرایش آن قابل ترجمه است.

شکرالهی در پایان سخنان خود گفت: تاثیر زبان فارسی در هند را می‌توان در بسیاری از آثار باستانی هند به صورت کتیبه‌هایی به زبان فارسی مشاهده کرد.

در ادامه این مراسم حمید حسام نویسنده کتاب‌های «وقتی مهتاب گم شد» و «راز نگین سرخ» گفت: قریب به چهل سال قبل جنگی در مرزهای غربی و جنوبی ایران با عراق شکل گرفت که یک سوی آن تخاصم یک کشور به کشور دیگر و یک سوی دیگر آن دفاع در برابر تجاوز بود. با توجه به ویژگی‌های این دفاع همواره برای آن واژه «دفاع مقدس» را به کار می‌بریم.

وی در ادامه گفت: ادبیات دفاع مقدس در ابتدا توسط خود رزمندگانی که در جنگ حضور داشتند شکل گرفت و به رشد رسید تا جایی که امروز از آن با عنوان یکی از ژانرهای ادبیات در ایران نام برده می‌شود و حتی بخشی از این داستان‌ها توسط زنانی آفریده شده است که در پشت خطوط جبهه و جنگ حضور داشتند.

پایان پیام/37

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه رزمایش چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سالگرد آیت الله هاشمی رفسنجانی حسن روحانی روحانی کوره آجر پزی سیم شطرنج با ماشین قیامت سوره مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۸۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ خوش‌آمدگویی نخست وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان به زبان فارسی از سید ابراهیم رئیسی خوش‌آمد گویی کرد.

دریافت 1 MB

دیگر خبرها

  • 6 خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • وزیر فرهنگ: ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • نمایشگاه‌های استانی کتاب در ایران هم مهمان ویژه از دیگر کشور‌ها داشته باشند
  • پاسداشت زبان فارسی، پاسداشت هویت ملی و فرهنگی ایرانیان + فیلم
  • انتشارات علمی و فرهنگی چگونه از عرش به فرش رسید؟
  • (ویدیو) خوش آمدگویی نخست وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی
  • ببینید | نخست‌وزیر پاکستان به زبان فارسی به رئیسی خوش آمد گفت‌
  • فیلم/ خوش‌آمدگویی نخست وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی
  • انتشارات سوره مهر با تمرکز بر ۲ کتاب در نمایشگاه کتاب حاضر خواهد شد