Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-23@12:06:14 GMT

اظهارات تازه برایان هوک درباره تحریم نفتی ایران

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۳۹۳۸۲

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی است معافیت لحاظ شده برای ۸ کشوری که همچنان خریدار نفت ایران هستند، از ماه میلادی می به بعد تمدید نخواهد شد.

به گزارش مهر  به نقل از رویترز، «برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران امروز شنبه مدعی شد واشنگتن قصدی برای اعطای معافیت‌های بیشتر به کشورهای طالب نفت ایران ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین مدعی شد که دلیل معافیت‌های اولیه ممانعت از افزایش ناگهانی بهای نفت بوده است.

معافیت‌های فعلی از تحریم‌های نفتی ایران در ماه میلادی می پایان می‌یابد حال آنکه برنامه دولت واشنگتن بعد از اتمام این دوره هنوز مشخص نیست.

در نوامبر ۲۰۱۸، همزمان با اجرای تحریم‌های ضدایرانی، آمریکا ۸ کشور ازجمله چین، هند، ژاپن، عراق و کره جنوبی را مشمول معافیت کرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: برایان هوک تحریم های جدید ایران آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۹۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به قضات لاهه؛ اگر در کنار ایران و حماس و متحدان پوتین بایستید تحریم خواهید شد!

به گزارش همشهری آنلاین، دیوان بین‌المللی کیفری (International Criminal Court)، دادگاهی دائمی واقع در شهر لاهه هلند است که رسیدگی به جرائمی همچون نسل‌کشی و جنایت جنگی، بخشی از وظایف آن به شمار می‌رود.

شکایت آفریقا علیه رژیم صهیونیستی به جرم نسل‌کشی در غزه، در این دادگاه طرح و بررسی شد. دادگاه لاهه همواره به عنوان یک نهاد مستقل در نظام بین‌الملل معرفی می‌شود.

اما اخیرا تام کاتن، سناتور آمریکایی از ایالت آرکانزاس، قضات دادگاه لاهه را تهدید کرد و گفت: «من به مقامات دادگاه بین المللی کیفری(ICC) هشدار می‌دهم. اگر در کنار ایران و حماس(متحدان پوتین) بایستید و وارد نبرد سیاسی در مقابل اسرائیل شوید، تحریم خواهید شد. همین حالا دلارهای خود را از ایالات متحده خارج و با سفر مجدد به آمریکا خداحافظی کنید.»


ساختار نظام بین‌الملل، ساختاری است که بعد از جنگ جهانی دوم پایه‌ریزی شده و به وضوح حفظ منافع آمریکا در آن به چشم می‌خورد. نمونه مهم آن، اعضای دائم شورای امنیت با حق وتو هستند. این اعضا شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه و چین می‌شود.

روند چند دهه‌ای شورای امنیت سازمان‌ملل ثابت کرده است که قطع‌نامه‌ها و وتوها، اغلب در کفه منافع کشورهای غربی به ویژه آمریکا قرار دارد و همچنین در راستای منافع اشغالگران صهیونیست استفاده می‌گردد. به عنوان مثال، در چند ماه گذشته، آمریکا بارها قطع‌نامه آتش‌بس دائم در غزه را وتو کرد.

توییت اخیر سناتور آمریکایی در کنار چندین بار وتو آتش‌بس، نشان داد که ایالات متحده نه تنها با سو استفاده از نهادهای بین‌المللی و حقوق غیرعادی خود، برای تامین منافع رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند، بلکه حتی این نهادها را به طور علنی تهدید می‌کند.

کد خبر 845832 منبع: فارس برچسب‌ها دادگاه لاهه ایران و اسرائیل ایران و آمریکا خبر ویژه روسیه - ولادیمیر پوتین فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • حمله روزنامه دولت به کریمی قدوسی: همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • انتقاد تند روزنامه دولت از کریمی قدوسی : همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • واکنش رضا نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • واکنش نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا
  • تصویب تحریم‌های نفتی جدید ایران در کنگره آمریکا
  • فایننشال تایمز: ایرانی‌ها در دور زدن تحریم‌ها استاد شده اند | چرا بایدن علاقه ای به افزایش تحریم نفتی ایران ندارد؟
  • هشدار به قضات لاهه؛ اگر در کنار ایران و حماس و متحدان پوتین بایستید تحریم خواهید شد!