Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@11:33:38 GMT

کره شمالی از فهرست برخی تحریم های آمریکا خارج شد

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۳۹۶۴۴

کره شمالی از فهرست برخی تحریم های آمریکا خارج شد

تهران- ایرنا- دیپلمات های آمریکایی از تصمیم وزارت خارجه این کشور برای لغو برخی محدودیت های اعمال شده در زمینه ارسال کمک های بشردوستانه به کره شمالی و سفر امدادرسانان آمریکایی خبر دادند.

به نوشته نشریه 'فارن پالیسی'، این تصمیم در پی اعتراضات سازمان ملل و سازمان های خصوصی امدادرسان مبنی بر اینکه سیاست خارجی آمریکا باعث تضعیف تلاش های آنها برای نجات جان مردم کره شمالی می شود، گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


'مایک پمپئو'، وزیر خارجه آمریکا که از سرعت روند مذاکرات بین واشنگتن و پیونگ یانگ سرخورده شده بود، تابستان گذشته تصمیم گرفت میزان کمک های مجاز به کره شمالی را به شدت محدود کند و در نتیجه، مقامات آمریکایی صدور تجهیزات جراحی برای بیمارستان ها، کانتینرهای استیل حمل شیر برای پرورشگاه های کره شمالی و داروهای مقابله با سل و مالاریا را به حال تعلیق درآورد.
این اقدام آمریکا باعث اعتراض سازمان های ارایه دهنده کمک های انساندوستانه و انزوای دیپلمات های آمریکایی در سازمان ملل شد.
براساس این گزارش، فشار دولت 'دونالد ترامپ' برای واداشتن کره شمالی به صرفنظر کردن از برنامه هسته ای اش، در پی پرتاب موشک بالستیک قاره پیما از سوی پیونگ یانگ افزایش یافت.
فارن پالیسی افزود، در حالی که سران آمریکا و کره شمالی در ژوئن گذشته در سنگاپور دیدار و بر سر مسایلی مانند عاری سازی شبه جزیره کره از تسلیحات هسته ای توافق کردند، ادامه توسعه برنامه موشکی پیونگ یانگ موجب توقف مذاکرات دو کشور شده است.
ترامپ و کیم قرار است برای بار دوم با یکدیگر دیدار و گفت وگو کنند اما، هنوز مکان و زمان این دیدار قطعی نشده است.
'جان بولتون'، مشاور امنیت ملی آمریکا، دسامبر گذشته گفته بود، کیم و ترامپ احتمالا در ژانویه یا فوریه دیدار می کنند.
آساق**1088**1337

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آمريكا كره شمالي رفع محدوديت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۹۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلمات آمریکایی ادعاها درباره نقش ایران را در منطقه تکرار کرد

معاون نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در نشست شورای امنیت با تکرار ادعاهای ضد ایرانی واشنگتن، بدون اشاره به نقش کشورش در بی ثباتی خاورمیانه، تهران را متهم به بی ثباتی در منطقه کرد.

به گزارش مشرق، «رابرت وود» سفیر و معاون نمایندگی آمریکا در سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل با تکرار ادعاهای واشنگتن مدعی شد: « ما همچنین باید بیشتر تلاش کنیم تا بر نگرانی شورا در مورد منشاء ایرانی تسلیحات مورد استفاده حوثی ها و نقض مداوم تحریم تسلیحاتی تاکید کنیم. بر کسی پوشیده نیست که ایران با نقض تحریم تسلیحاتی سازمان ملل به حوثی ها سلاح می دهد. بنابراین، ما درخواست خود را از ایران برای توقف این انتقال غیرقانونی تسلیحات و توقف همه فعالیت‌هایی که حملات بی‌پروای حوثی‌ها را تسهیل می‌کنند، تکرار می‌کنیم.»

این دیپلمات ارشد آمریکایی در سازمان ملل در همسویی با رژیم اسرائیل ادعا کرد: « تلاش‌های مستمر ایران برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ترور در منطقه، همانطور که در حملات بی‌سابقه این هفته ایران علیه اسرائیل نشان داده شد، باید توسط این شورا (شورای امنیت) به شدت محکوم شود.»

او گفت: آمریکا درخواست خود مبنی بر ارائه گزارش ماهانه دبیرکل مطابق قطعنامه ۲۷۲۲ در مورد انواع سلاح های مورد استفاده در هر حادثه و در صورت لزوم، منشاء احتمالی این سلاح ها را تکرار می کند.

رابرت وود ادعا کرد: تخلفات مداوم را نباید تحمل کرد. کشورهای عضو باید ناقضان تحریم را شناسایی و تحریم کنند و شورای امنیت باید مکانیسم‌ها و اختیارات موجود را برای رسیدگی به خشونت‌ها در دریای سرخ تقویت کند.

این دیپلمات آمریکایی گفت: «حملات بی پروای حوثی ها در دریای سرخ و بدتر شدن وضعیت مردم یمن به دلیل اقدامات حوثی ها همچنان نگران کننده است و چشم انداز صلح در یمن را تضعیف می کند.»

او افزود: فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن در اوایل این ماه به عربستان سعودی و عمان سفر کرد تا به تلاش های دیپلماتیک فشرده واشنگتن برای توقف حملات در دریای سرخ ادامه دهد.

رابرت وود بدون کوچکترین اشاره ای به نقش اسرائیل و آمریکا در اوضاع کنونی منطقه خاورمیانه مدعی شد: « این حملات مستمر حوثی‌ها علاوه بر تأثیرات بر کشتیرانی جهانی، مانع از ارسال کمک‌های بشردوستانه به ۱۱.۲ میلیون یمنی و افراد نیازمند در سایر کشورها می‌شود. کاهش عرضه و افزایش سرسام‌آور قیمت‌های حمل و نقل و بیمه مستقیماً به افزایش هزینه‌ها برای مردم یمن تبدیل می‌شود.»

او همچنین ادعا کرد: «حوثی‌ها در انجام این حملات سعی دارند توجهات را از شکست‌های فراوان و نقض حقوق بشر منحرف کنند و منافع خود را بر منافع مردم عادی یمنی ترجیح می دهند. علاوه بر حملات در دریای سرخ، حملات به یمنی ها همچنان ادامه دارد. حوثی‌ها به محاصره شهر تعز ادامه می‌دهند - دسترسی به آب را محدود می‌کنند و مکررا به داخل شهر تیراندازی می‌کنند که این امر منجر به کشته و زخمی شدن کودکان می‌شود.»

دیپلمات آمریکایی در ادامه ادعاها علیه انصارالله یمن (حوثی ها) گفت: «بازداشت مداوم و بی رحمانه اعضای جوامع آسیب پذیر اقلیت مذهبی از سوی این گروه غیرقابل قبول است.واقعیت تلخ این است که حوثی‌ها نه تنها مایلند میلیون‌ها مرد، زن و کودک یمن را برای پیشبرد برنامه‌های مورد حمایت ایران به گرسنگی محکوم کنند، بلکه حاضرند از خشونت و ترور برای کنترل استفاده کنند. ما باید به تلاش های خود برای درخواست از حوثی ها جهت توقف حملات، مطابق با قطعنامه ۲۷۲۲ ادامه دهیم.»

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ان‌بی‌سی: انتظار آمریکا از پاسخ اسرائیل، حمله‌ای محدود در خارج از ایران است
  • انتظار آمریکا از پاسخ اسرائیل، حمله‌ای محدود در خارج از ایران است
  • ورود ۹۶ داروی جدید به بازار دارویی کشور در سال ۱۴۰۲
  • دیپلمات آمریکایی ادعاها درباره نقش ایران را در منطقه تکرار کرد
  • روابط ما با آمریکا به نقطه مهم و حساس رسیده است
  • واشنگتن و متحدانش به‌دنبال راه‌های جدید اجرای تحریم‌های کره شمالی
  • طرح روسیه برای گسترش روابط با طالبان و کاهش نفوذ آمریکا
  • آمریکا متحد چینی اینتل و انویدیا را تحریم کرد
  • اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج نشوند هدف قرار می گیرند
  • عشایر غیرواقعی از فهرست آمار عشایری خط خواهند خورد