Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-03-28@12:06:37 GMT

نقش دانشگاه در توسعه منطقه ای پررنگ می شود

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۳۹۹۸۷

نقش دانشگاه در توسعه منطقه ای پررنگ می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از اردبیل، اسحاق رسولی در جلسه تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشگین شهر گفت: با راه اندازی واحدهای رشد و فناور نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه منطقه ای پررنگ می شود.

وی افزود: از ایده های جدید در داخل و خارج دانشگاه با اعطای تسهیلات، مکان و مشاوره، حمایت می کنیم تا این ایده ها به محصول دانش بنیان تبدیل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسولی گفت: در کنار اینکه آموزش و توسعه رشته ها را جدی می گیریم به سمت دانشگاه های نسل سوم و چهارم و ایفای نقش مغفول مانده نوآوری و فناوری حرکت می کنیم.

وی افزود: مسأله گرایی مهمترین رویکرد کلیدی این دانشگاه است که واحدهای دانشگاهی به سمت شناسایی و حل مسأله حرکت کرده و در توسعه منطقه ای نقش فعال ایفا کند.

این مقام مسئول بیان کرد: در کل کشور 40 مسأله کلان شناسایی شده که این مسائل به هزاران پروژه علمی تبدیل شده و از این پس پایان نامه های دانشجویی از بین آنها انتخاب می شود.

رسولی گفت: سعی ما بر این است که اتکا به شهریه با حل مسائل اجتماعی و ارزش افزایی تا 5 سال آینده به میزان 40 درصد کاهش یابد و این امر همکاری و هماهنگی همه دست اندرکاران دانشگاهی و مسئولان استانی را می طلبد.

وی اظهار کرد: با جرأت می گوئیم دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است و گستره آن در تمامی نقاط کشور وجود دارد و از سطح آموزش ابتدایی تا عالی ترین سطوح آموزش در رشد و تعالی علمی و فرهنگی کشور نقش ایفا می کند.

او افزود: این دانشگاه تاکنون گره های زیادی را باز کرده است و سیل مشتاقان علمی در مراتب مختلف رشد و پرورش فراهم کرده است و کشور را از آسیب ها و بحران های بسیاری نجات و حتی این تهدیدها را به سرمایه های ارزشمند تبدیل کرده است.

رسولی دانشگاه آزاد اسلامی را دانشگاهی مردمی خواند و گفت: چون این دانشگاه مردمی است بنابراین با زحمت تلاشگران منطقه رشد کرده و توسعه یافته است و ذره ای از بودجه دولتی استفاده نکرده است.

وی افزود: با کمک این سرمایه های مردمی دانشگاه آزاد اسلامی به معنای واقعی غیرانتفاعی شده و تأثیر خود را در رشد و توسعه همه جانبه کشور و منطقه نشان داده است.

رسولی خاطرنشان کرد: رویکرد جدید با نگاه عالمانه دکتر ولایتی، نگاه فرهنگی و تمدن سازی است و با توجه به اینکه این دانشگاه با چالش هایی روبروست ولی برای همه چالش ها در سطح کلان برنامه دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: آموزش عالی در 40 سالگی انقلاب اسلامی رشد چشمگیری داشته و تنها مقطع تاریخی است که یک حاکمیت در این مدت طولانی به علم اهمیت می دهد به خصوص در زمان رهبری امام خامنه ای که پرچم جهاد علمی را علم کرده اند.

وی اظهار کرد: بعد از انقلاب در زمینه های آموزشی و پژوهشی بسیار رشد داشته ایم و باید تلاش کنیم در زمینه های نوآوری و فناوری نیز به دانشگاهی در تراز انقلاب دست یابیم.

رسولی گفت: رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی بر این است که رشد متوازن را ایجاد کند و با درگیر کردن واحدها با مسائل توسعه ای و منطقه ای، فعالیت های خود را به داخل دانشگاه محدود نکرده و به معنای واقعی در حل مسائل اجتماعی نقش ایفا کند.

وی از مسئولان استانی و نمایندگان مجلس خواست برای تحقق این هدف و استفاده از ظرفیت های علمی واحدهای دانشگاهی برای توسعه استان حمایت های لازم را به عمل آورند.

در این جلسه از زحمت های ابراهیم دادفر تقدیر و بابک پهلوان به عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی مشگین شهر معرفی شد.

203 / 167 استان اردبیل اسحاق رسولی دانشگاه آزاد اسلامی توسعه منطقه ای حمایت از ایده های نوآورانه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: استان اردبیل دانشگاه آزاد اسلامی توسعه منطقه ای حمایت از ایده های نوآورانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۹۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشکده‌ هوش مصنوعی در تبریز تاسیس می شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی آرش رنجبران از تأسیس ۱۰ دانشکده مهارت و کارآفرینی در واحد‌های دانشگاهی این استان خبر داد.

وی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: آموزش‌های کاربردی و مهارت محور، اولویت دانشگاه آزاد اسلامی است و ما نیز در استان آذربایجان شرقی به این سمت حرکت می‌کنیم.

وی ادامه داد: تبریز از لحاظ پتانسیل صنایعی که در آن قرار دارد، چه صنایع سنگین و چه صنایع مربوط به قطعه سازی، صنایع غذایی، صنعت چرم و کفش و... همگی به عنوان وضعیت موجود احصا شده و با توجه به اینکه دانشگاه آزاد قرار است یک دانشگاه حل مساله و ماموریت گرا باشد، اغلب ماموریت‌ها به این حوزه‌ها اختصاص یافته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و واحد تبریز افزود: در شمال شرق استان به دلیل وجود معادن بزرگ از جمله مس، بخشی از تمرکز بر روی مسائل معدنی است و به دلیل وجود شرایط خاص کشاورزی، بخشی از ماموریت‌ها نیز به حوزه کشاورزی اختصاص یافته است.

رنجبران با اشاره به آغاز راه‌اندازی دانشکده‌های موضوعی تاکید کرد: در حوزه فنی و مهندسی دانشکده‌های «هوش مصنوعی» و «صنعت ساختمان» را در واحد تبریز خواهیم داشت و برای شبستر و ایلیخچی هم دانشکده هوش مصنوعی مصوب شده است.

وی ادامه داد: در اجرای طرح پویش با صنایعی چون تراکتورسازی، خودروسازی سایپا و تعدادی از شرکت‌های خصوصی وارد قرارداد شده‌ایم که این قرارداد‌ها از نظر زمانی نامحدود هستند.

دیگر خبرها

  • جذب هسته‌های فناور جدید در دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه
  • بیان بیماری‌های روحی و روانی حاصل تجربه ۱۴ هزار ساعت مشاوره
  • تشریح بیماری‌های روحی و روانی حاصل تجربه ۱۴ هزار ساعت مشاوره 
  • منطقه آزاد بانه-مریوان دریچه‌ای به سوی توسعه اقتصادی کردستان
  • طرح مدرسه عالی گردشگری و مرکز مهارتی حقوق تجاری تدوین می‌شود
  • راهکارهای شش‌گانه مشارکت مردم در تحقق جهش تولید
  • دانشکده‌ هوش مصنوعی در تبریز تاسیس می شود
  • تحقق شعار سال با به‌روزرسانی فناوری‌ و تجهیزات بخش تولید
  • تحقق جهش تولید و رشد اقتصادی با جریان مستمر علم، فناوری و نوآوری
  • ابعاد مختلف ماه مبارک رمضان، وحدت و تقریب را میان امت اسلامی پررنگ می کند