Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام عباس دانشی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در آئین تجلیل و تکریم از اهالی قلم متعهد و برجسته با حضور راضیه تجارزاده نویسنده کشوری با تاکید بر اینکه حماسه‌های دوران هشت سال دفاع مقدس نیازمند روایت‌گرانی است تا یاد و خاطره آن دوران را زنده نگه دارند، افزود: هر کدام از این حماسه‌ها تاریخ بزرگی برای جمهوری اسلامی به شمار می‌روند و باید آن‌ها را نه تنها در کتابخانه‌ها بلکه در دل‌ها جاودان نگه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دانشی افزود: عظمت و اقتدار کنونی جمهوری اسلامی مرهون همین حماسه‌ها است و اخیرا دفاع از حرم توانست ما را در دنیا به درخشش خیره‌کننده‌ای وادارد و هنوز زمان زیادی باقی است تا جهانیان بتوانند به عظمت واقعی ما پی ببرند.
وی با بیان اینکه دفاع مقدس و حریم حرم میراث بزرگی برای ما محسوب می‌شوند، گفت: عده‌ای در کمین نشسته‌اند تا این حماسه‌ها را به فراموشی بسپارند، اما ما با همان شور و هیجان دوران دفاع مقدس باید در صحنه باشیم و آنها را به نسل‌های آینده برسانیم.
وی اضافه کرد: در طول تاریخ همیشه شاهد این بوده‌ایم که با سخت‌ترین و ددمنشانه‌ترین روش‌ها با تشیع مبارزه شده است، اما دشمنان باید این را بدانند که مذهب تشیع الگوهای زنده‌ای دارد و یک سبک زندگی به شمار می‌رود و صرفا یک دین عبد و معبود نیست؛ بلکه دین جامعه و اجتماع است.


سرهنگ محمدرضا عسگری، فرمانده سپاه ناحیه اراک نیز در این جلسه با اشاره به عظمت خون شهدا گفت: اقتدار و امنیتی که در کشور حاکم است را مدیون خون شهدا هستیم و از طرف دیگر عظمت شهدا مدیون مادران و همسران آن‌ها است.
وی ادامه داد: این مادران و همسران شهدا بودند که با ایستادگی و مجاهدت و با الهام گرفتن از حضرت زینب(س) توانستند رزمندگان را یاری کنند که بتوانند مجاهدت‌های خود را تثبیت کنند. زمانی که تاریخ برسی می‌شود می‌توان به فعالیت‌ها و رشادت‌های بانوان در زمان دفاع مقدس پی‌برد. در دوران دفاع مقدس ایثاری که همسران شهدا و جانبازان آفریدند برای همگان قابل لمس شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا ایکنا مرکزی دفاع مقدس اسلام استان مرکزی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۰۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر شهید جانباز ۷۰ درصد در مشهد تشییع شد

به گزارش قدس خراسان، جانباز سرافراز ۷۰ درصد دوران هشت سال دفاع مقدس «حاج ابوالفضل لطیف زاده» پس از تحمل سال‌ها رنج و درد دوران مجروحیت دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست.

مراسم تشییع این شهید جانباز از مهدیه مشهد مقدس واقع در خیابان امام رضا (علیه السلام)، به سمت حرم مطهر رضوی برگزار شد.

پیکر مطهر این شهید والامقام پس از طواف و اقامه نماز در حرم مطهر رضوی، به گلزار شهدای بهشت رضا (علیه السلام) مشهد مقدس منتقل و در جوار یاران شهیدش به خاک سپرده شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری یادواره ۱۴ شهید دوران دفاع مقدس روستای «سیر» بردسکن 
  • سیره شهدا باید سرلوحه همه مدیران باشد
  • محفلی به نام و یاد شهدا در عقدا
  • پیکر شهید جانباز ۷۰ درصد در مشهد تشییع شد
  • جزئیات تشییع و خاک‌سپاری ۲ شهید گمنام در استان قزوین
  • پیکر مطهر یک شهید در منطقه مرزی سومار کشف شد
  • راهیان نور ابزار تبیین دوران دفاع مقدس است
  • تشییع شهید جانباز ۷۰ درصد دوران هشت سال دفاع مقدس در مشهد
  • پیکر شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی سومار تفحص شد
  • داغداری امت اسلام دراثر جنایت صهیونیست نسبت به زنان غزه